ناکامی جویندگان گنج در کوه های سورتجین

به گزارش همیار مشاوره، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان رزن از متواری شدن تعدادی حفار غیرمجاز میراث فرهنگی در اطراف کوه های سورتجین این شهرستان اطلاع داد.

ناکامی جویندگان گنج در کوه های سورتجین

به گزارش همیار مشاوره، شهروز کهیایی در این باره اظهار کرد: طی گزارشات واصله از تعدادی حفار غیرمجاز در اطراف کوه های سورتجین با حضور مأموران انتظامی با همکاری یگان حفاظت میراث در محل وقوع حفاری، متأسفانه حفاران متواری شدند.

وی با بیان اینکه در این زمینه پرونده ای تشکیل شده و موضوع در حال پیگیری است، اضافه نمود: از این حفاران متواری یک دستگاه موتور برق و تعدادی مواد منفجره دینامیت کشف و ضبط شد.

کهیایی اعلام کرد: به استناد ماده 562 قانون مجازات اسلامی هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی، ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیاء مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و ضبط آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می گردد.

وی تأکید کرد: از اهالی منطقه درخواست داریم در صورت اطلاع از فعالیت های غیرمجاز افراد سودجو و سوداگران میراث فرهنگی، مراتب را در اسرع وقت به مأموران انتظامی یا یگان حفاظت میراث فرهنگی گزارش داده و آنها را در حفاظت از این سرمایه ملی کمک نمایند.

منبع: دنیای سفر

به "ناکامی جویندگان گنج در کوه های سورتجین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناکامی جویندگان گنج در کوه های سورتجین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید