نرخ جدید شیر خام هنوز ابلاغ نشده ، گاوداران: چاره ای جز افزایش قیمت نداریم

به گزارش همیار مشاوره، دبیر کانون انجمن های گاوداران با اشاره به درخواست افزایش قیمت شیر خام از سازمان حمایت گفت: نرخ جدید شیرخام ابلاغ نشده، اما چاره ای جز این افزایش قیمت نداریم.

نرخ جدید شیر خام هنوز ابلاغ نشده ، گاوداران: چاره ای جز افزایش قیمت نداریم

به گزارش گروه اقتصادی همیار مشاوره، علی آقابابایی دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی گاوداران ایران اظهار کرد: قیمت جدیدی برای نرخ شیر خام هنوز ابلاغ نشده و این محصول به قیمت مصوب 2390 تومان قبلی خرید و فروش می شود.

وی اضافه نمود: این کانون چندی پیش با توجه به افزایش هزینه های تولید نرخ پیشنهادی جدیدی برای شیر خام به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان ارسال کرده بود، اما هرگونه نرخ جدید شیر خام باید در سازمان حمایت و کارگروه تنظیم بازار مورد تأیید و تصویب قرار گیرد و بعد به انجمن های صنایع و تولیدکنندگان ابلاغ شود، اما ابلاغی در این ارتباط وجود ندارد.

دبیر کانون انجمن های صنفی کارفرمایی گاوداران ایران با اشاره به اینکه هزینه های تولید شیر خام افزایش یافته است ادامه داد: در حال حاضر سه محصول ذرت دانه ای، کنجاله سویا و جو با ارز 4200 تومان به کشور وارد و با قیمت کمتری در اختیار دامداران قرار می گیرد، اما سایر هزینه های آن ها با قیمت بازار آزاد تأمین می شود که افزایش قیمت دارد.

وی با بیان اینکه 70 درصد هزینه های دامداران از بازار آزاد تأمین می شود شرح داد: افزایش هزینه هایی مانند ذرت علوفه ای، نیروی کار، حمل و نقل و تبعات ناشی از تحریم و موارد دیگری هزینه های تولید را بالا برده است.

آقابابایی در واکنش به اینکه قیمت لبنیات در 10 مرداد افزایش یافته بود چرا دوباره درخواست افزایش نرخ به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان داده اید گفت: ما نیز نمی خواهیم قیمت شیر خام و تبعات آن فرآورده های لبنی به شکلی افزایش یابد که مردم توان خرید آن را نداشته باشند، اما چاره ای جز این کار نداریم، زیرا هزینه های تولید ما افزایش یافته است؛ بنابراین گزارش رستمی مدیرکل نظارت بر محصولات کشاورزی و مواد غذایی سازمان حمایت سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به تازگی اعلام کرده است: براساس آخرین تصمیمات گرفته شده در چهلمین جلسه کارگروه تنظیم بازار سقف قیمت کیفی ترین شیر خام و همچنین 14 قلم فرآورده های لبنی مشخص و ابلاغ شده است.

وی همچنین گفت: بر این اساس و با توجه به دریافت اطلاعاتی مبنی بر افزایش قیمت شیر خام به ویژه از سوی واحد های دامداری صنعتی، پیگیری لازم در خصوص رعایت سقف قیمت های مصوب انجام گرفته است.

بر اساس پیگیری های انجام شده خبرنگار خبرگزاری تسنیم از انجمن صنایع لبنی، اتحادیه لبنیات و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان هنوز قیمت جدید لبنیات ابلاغ نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "نرخ جدید شیر خام هنوز ابلاغ نشده ، گاوداران: چاره ای جز افزایش قیمت نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ جدید شیر خام هنوز ابلاغ نشده ، گاوداران: چاره ای جز افزایش قیمت نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید