نرخ گذاری مراکز اقامتی بر اساس درجه کیفی نیست

به گزارش همیار مشاوره، قادر تقی زاده صبح آدینه در بازدید از مراکز اقامتی اردبیل در گفت وگو با خبرنگاران بابیان اینکه نرخ گذاری بهینه باید بر اساس درجه کیفی هر مرکز اقامتی باشد، افزود: متأسفانه در عمل این مهم مورد غفلت بوده و نرخ گذاری صرفاً در هتل ها از این رویه تبعیت دارد.

نرخ گذاری مراکز اقامتی بر اساس درجه کیفی نیست

وی اضافه نمود: در حال حاضر ازجمله مهم ترین مسائل بازرسی و نظارت بر مراکز اقامتی استاندار آن است و نبود ضوابط تعیین برای هتل آپارتمان ها و مهمان پذیرها فرایند بازرسی ها را با اشکال روبرو نموده است.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان با تأکید به اینکه در شکل جدید بازرسی ها علاوه بر ساختمان مرکز اقامتی مسائل بهداشتی و آموزش پرسنل نیز لحاظ می گردد، متذکر شد: بااین وجود عمده مشکل نبود ضوابط برای تمامی مراکز اقامتی است.

تقی زاده با اذعان به فعالیت 87 هتل آپارتمان و 99 مهمان پذیر در اردبیل اضافه نمود: عمده مراکز اقامتی استان شامل این دو بخش است و به همین دلیل تدوین ضوابط لازم است.

وی معتقد است با تدوین ضوابط به مانند هتل ها مراکز اقامتی دیگر نیز می توانند درجه بندی شده و بر اساس درجه ای که دارند نرخ خود را ارائه دهند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی استان بابیان اینکه مشابه این استاندارد برای مجتمع های آب گرم معدنی در حال تدوین است، اضافه نمود: لازم است در سراسر کشور استاندار تعیینی برای مراکز اقامتی نیز تدوین گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نرخ گذاری مراکز اقامتی بر اساس درجه کیفی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نرخ گذاری مراکز اقامتی بر اساس درجه کیفی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید