نکات لازم درباره انتخاب نورپردازی برای آشپزخانه

به گزارش همیار مشاوره، خانه یک فضای نشیمن است که فضاهای فردی و مشترک را در کنار هم ارائه می دهد. علاوه بر فضاهایی برای استفاده فردی مانند اتاق خواب و اتاق مطالعه ، فضاهای مشترکی مانند آشپزخانه ، حمام و اتاق نشیمن نیز وجود دارد. هنگام طراحی منطقه ها فردی ، ویژگی های شخصی را می توان در پیش زمینه نگه داشت ، اما انتخاب هایی که متناسب با جمعیت عمومی خانه باشد باید در دکوراسیون و نورپردازی منطقه ها مشترک انجام گردد. در این مقاله به نکات لازم برای نورپردازی آشپزخانه می پردازیم. با ما همراه باشید.

نکات لازم درباره انتخاب نورپردازی برای آشپزخانه

نورپردازی هدفمند

دکوراسیون عمومی و نورپردازی آشپزخانه ، فضایی است که به تک تک افراد خانه خدمات می دهد و به مقدار بهداشت آن اهمیت دارد. هنگام انتخاب نورپردازی برای آشپزخانه ، برنامه ریزی خوبی ضروری است. با توجه به عرض منطقه و تنوع هدف استفاده ، می توان انتخاب نور برای آشپزخانه را محقق کرد. اگر آشپزخانه فضایی است که علاوه بر اهداف اصلی خود مانند نگهداری غذا و پخت و پز ، برای صرف غذا یا پذیرایی از مهمانان استفاده می گردد ، باید نورپردازی را در راستای این اهداف متنوع کنید.

ابزار برش مانند چاقوها نباید در منطقه ها تاریک باشند ، پیشخوان آشپزخانه باید به وضوح روشن گردد. اگر میز ناهارخوری در آشپزخانه است ، باید لوسترهای اضافی برای روشنایی کامل میز قرار دهید. اگر آشپزخانه در قسمتی از خانه واقع شده است که نور کافی دریافت نمی نماید ، می توانید نورپردازی داخلی را نیز برای آن انتخاب کنید.

نکاتی که باید هنگام برنامه ریزی برای انتخاب نورپردازی آشپزخانه در نظر بگیرید

هنگام برنامه ریزی برای نورپردازی آشپزخانه ، باید از نصب برق آغاز کنید. بسیاری از لوازم خانگی مانند ماشین ظرفشویی ، یخچال ، ماشین لباسشویی و … که کار را در آشپزخانه آسان می نمایند ، با برق کار می نمایند. اگر به خانه جدیدی نقل مکان می کنید یا آشپزخانه را بازسازی می کنید ، باید آنالیز کنید که نصب برق با محصولات روشنایی مناسب است. از آنجایی که استفاده از وسایل برقی در آشپزخانه زیاد است ، می توانید با در نظر گرفتن محصولات نورپردازی کم مصرف ، نورپردازی آشپزخانه را انتخاب نمایید. بدین ترتیب تفاوت قابل توجهی در هزینه های برق ایجاد می کنید.

شما می توانید لامپ های LED کم مصرف و بادوام را ارزیابی کنید. این لامپ ها که گزینه های رنگی مختلفی را ارائه می دهند ، در استفاده طولانی مدت گرم نمی شوند. بعلاوه چشم را خسته نمی نمایند. بنابراین ، زمان صرف شده در طول فرآیند پخت و پز دیگر خسته نماینده نیست. بعلاوه می توانید از نوارهای LED در قسمت های داخلی و پایینی کابینت ها استفاده کنید.

پرده ها و توری ها نیز جایگاه مهمی در نورپردازی آشپزخانه دارند. انتخاب پرده و توری با رنگ روشن باعث می گردد نور خورشید بیشتری وارد آشپزخانه گردد. بهره مندی از حداکثر بهره از نور خورشید در منطقه ای که جزئیاتی مانند آشپزخانه مهم بوده ، سودمند است. هنگام انتخاب نور برای آشپزخانه ، باید بیش از یک منبع روشنایی در نظر گرفته گردد. ممکن است آشپزخانه با روشنایی مرکزی به روشنایی کافی نرسد. محصولات نورپردازی مختلف باید با یاری دکمه های مختلف و تطبیق ناحیه مناسب با نور مناسب کنترل شوند.

محصولات روشنایی مناسب برای استفاده در آشپزخانه

آشپزخانه منطقه ای است که گرما و رطوبت در آن شدید است. به همین علت هنگام انتخاب نورپردازی آشپزخانه باید به سراغ محصولاتی رفت که تا حد امکان کمترین تاثیر را از گرما و رطوبت داشته باشند. علاوه بر این ، محصولاتی که به راحتی تمیز می شوند باید در فهرست انتخاب گنجانده شوند ، زیرا فرآیند ایجاد ظرف می تواند باعث ایجاد لکه بر روی بسیاری از سطوح گردد.

لوستر آشپزخانه باید محل را به خوبی روشن کند. اگر آشپزخانه بزرگی دارید ، با لوسترهای آویز روی میز ناهارخوری را نورپردازی کنید. از نورهای اضافی استفاده کنید. می توانید محصولات نوار LED را در نقاطی از آشپزخانه که نور کافی دریافت نمی نمایند قرار دهید. به منظور افزایش روشنایی پیشخوان ، می توانید از محصولات روشنایی اضافی روی کانتر استفاده کنید. آباژور ظاهری شیک ایجاد می نماید. اگر فضای آشپزخانه کافی دارید آباژورهای ایستاده را آنالیز نموده و اگر فضای محدودی دارید مدل های آباژور رومیزی را انتخاب کنید. به لطف محصولاتی که هم به دکوراسیون و هم در نورپردازی آشپزخانه یاری می نمایند ، ظاهری شیک ایجاد کنید.

رابطه بین دکوراسیون منزل و نورپردازی آشپزخانه

برای یک طراحی کل نگر ضروری است که دکوراسیون و نورپردازی آشپزخانه با دکوراسیون عمومی همخوانی داشته باشد. برای نمای آشپزخانه جادار باید نور کافی فراهم گردد. هنگام انتخاب نورپردازی برای آشپزخانه ، دکوراسیون کلی باید رعایت گردد. اگر می خواهید آشپزخانه کلاسیک طراحی کنید مدل های لوستر ساده را ارزیابی نمایید. اگر سبک اسپرت در خانه غالب است ، آشپزخانه خود را با مدل های لوستر رنگارنگ و طرح دار تری تزیین کنید.

نورپردازی آشپزخانه با رنگ و طرح مختلف

کابینت های گلاس عناصری هستند که در دکوراسیون کلی نقش غالب دارند. اگر کابینت های شیشه ای دارید ، با مدل های لوستر که جزئیات شیشه ای را ارائه می دهند ترکیب کنید. شما می توانید تعادل رنگ را از اتاقی به اتاق دیگر تغییر دهید یا می توانید کل خانه را با رنگ های خاصی طراحی کنید. هنگام انتخاب نور برای آشپزخانه ، می توانید مطابق با تعادل رنگ عمل کنید. با محصولاتی که گزینه های رنگ و طرح متنوعی را در محصولات نورپردازی ارائه می دهد ، آشپزخانه خود را به شیوه ای زیبا طراحی کنید.

نکاتی برای انتخاب نورپردازی برای آشپزخانه

در نورپردازی آشپزخانه از نور سفید در سراسر منطقه استفاده کنید ، زیرا اقدامات دقیق و جلب توجه انجام می گردد. به منظور اطمینان از ایمنی در فرآیندهایی مانند خرد کردن و پختن ، استفاده از نور سفید ایده آل است. رنگ های دیگر ممکن است نتایج گمراه نماینده ای ایجاد نمایند. اگر آشپزخانه و اتاق نشیمن با هم ترکیب شوند ، نورپردازی را مطابق با اتاق نشیمن انتخاب نمایید.

با انتخاب نور مناسب برای رنگ ها و ساختار مبلمان در فضای اتاق نشیمن یک تصویر کامل ایجاد کنید. برای طراحی آشپزخانه با سبک مدرن ، می توانید رنگ های کنتراست را در انتخاب نورها استفاده کنید. فقدان نور کافی در آشپزخانه می تواند باعث باریک شدن فضا و بروز حوادث نامطلوب گردد. به همین علت می توانید محصولات نورپردازی آشپزخانه را با روشنایی های متعدد و متفاوت انتخاب نمایید. سطوح مختلف نور را برای صبحانه ، ناهار و شام تنظیم کنید. نور مناسب برای این سطوح را با لامپ های روشنایی قابل تنظیم فراهم نمایید.

تمیز کردن محصولات نوردهی

محصولات نوردهی در معرض ممکن است احتیاج به تمیز کردن مکرر داشته باشند. هنگام ارزیابی لوستر و آباژور می توانید این موارد را در نظر بگیرید. علاوه بر این ، هنگام نورپردازی آشپزخانه برای آشپزخانه باید کیفیت مواد را در نظر بگیرید ، زیرا محیطی بوده که رطوبت ، گرما و بو شدید است.

پیشنهادات نورپردازی تزئینی در آشپزخانه

یکی از کم تغییر ترین قسمت های منزل ، آشپزخانه است. با ایجاد تغییرات دکوری مختلف ، آشپزخانه را به فضایی تزئینی و لذت بخش تر تبدیل کنید. مثلا می توانید دیوارکوب را در آشپزخانه انتخاب کنید. دو ست دیوارکوب سازگار با لوستر در نقطه ای دور از گرما قابل استفاده است. با لوازمی که در نزدیکی میز ناهارخوری قرار می دهید ، یک تصویر شیک ایجاد کنید.

منبع: اتاق

به "نکات لازم درباره انتخاب نورپردازی برای آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات لازم درباره انتخاب نورپردازی برای آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید