همه چیز آن چیزی که باید درباره سیم کارت دانش آموزی بدانید: سیم کارت دانش آموزی خوب است یا بد؟

به گزارش همیار مشاوره، احتمالا شما هم خبرهایی درباره سیم کارت های دانش آموزی خواندید و اگر یک پدر یا مادر هستید و فرزند کودک یا دانش آموز دارید؛ درباره سیم کارت های دانش آموزی تحقیق کردید و به نام هایی مانند سیم کارت شاد، سیم کارت انارستان، سیم کارت کوشا، سیم کارت رایگان دانش آموزان و … برخوردید.

همه چیز آن چیزی که باید درباره سیم کارت دانش آموزی بدانید: سیم کارت دانش آموزی خوب است یا بد؟

بسیاری از والدین دقیقا نمی دانند سیم کارت دانش آموزی چیست و چه مزایا یا معایبی دارد؟

آیا باید حتما برای فرزند خود سیم کارت دانش آموزی تهیه کنیم؟

آیا اگر سیم کارت دانش آموزی نخریم؛ استفاده از اپلیکیشن شاد رایگان نخواهد بود و اینترنت شاد هزینه دارد؟

آیا با سیم کارت دانش آموزی می توان تماس گرفت یا پیامک زد یا وارد هر سایتی شد؟

سیم کارت دانش آموزی روی هر گوشی موبایل یا تبلت کار می کند؟ روی اندروید یا iOS چطور؟

هزینه های خرید و تهیه یک سیم کارت دانش آموزی چقدر است؟

و ده ها پرسش دیگر از این دست برای والدین مطرح است و مانند بسیاری از چیزهایی که در ایران داریم؛ هیچ مرجع و منبع مشخصی برای پاسخ گویی به این پرسش ها وجود ندارد و بازار شایعات و البته کلاه برداری و فروش غیرقانونی داغ است.

در یک مقطعی، این طور در اینترنت و همین طور پیامک ها شایعه شد که اپلیکیشن شاد فقط با سیم کارت دانش آموزی کار می کند یا اینترنت سیم کارت دانش آموزی کاملا رایگان است یا اگر می خواهید فرزند شما از آموزش مجازی و آنلاین استفاده کند؛ فقط با سیم کارت دانش آموزی یا سیم کارت شاد می تواند وصل بشود.

شایعاتی که همگی دروغ بوده و فقط برای سودجویی از بازار آشفته آموزش آنلاین و مجازی و راه دور در دوران کرونا منتشر شدند.

بنا به درخواست چندین کاربر عزیز ، امروز در این مطلب می خواهیم درباره همه چیز سیم کارت های دانش آموزی صحبت کنیم؛ از سیم کارت انارستان تا سیم کارت کوشا و هر سیم کارت دیگری و اینکه اصلا این سیم کارت ها چه ویژگی هایی دارند و چرا باید برای دانش آموز خریداری شوند و اصلا آیا حتما باید یک دانش آموز سیم کارت مخصوص به خودش را داشته باشد و مسایل دیگری که شاید برای برخی از والدین مطرح است.

سیم کارت دانش آموزی چیست؟

سیم کارت دانش آموزی، سیم کارتی مشابه همه سیم کارت های تلفن همراه است ولی برای بچه ها و نوجوانان (سنین 6 تا 18 سال) عرضه شده و دارای محدودیت ها و ویژگی هایی است که نیازهای کودک و دانش آموز را پوشش بدهد ولی از آن ها در برابر آسیب های فضای مجازی و اینترنت و موبایل جلوگیری کند.

هر اپراتور موبایل، سیم کارتی مخصوص دانش آموزان و با یک نام و برند وارد بازار کرده است. همراه اول سیم کارت انارستان را مخصوص دانش آموزان داده است. ایرانسل سیم کارت کوشا و رایتل و شاتل هم سیم کارت های مخصوص خودشان برای دانش آموزان را ارائه کردند.

در این میان، سیم کارت انارستان معروف تر از سایر سیم کارت ها است و احتمالا درباره اش بیشتر شنیده اید. سیم کارت انارستان دقیقا مانند سیم کارت های معمولی دارای یک شماره تلفن موبایل با سرشماره 0994 است و شما باید سیم کارت را تهیه و روی گوشی کودک یا دانش آموز قرار دهید تا شروع به کار کند.

آیا سیم کارت شاد داریم؟

هیچ سیم کارتی به عنوان سیم کارت شاد یا سیم کارت مخصوص شاد یا سیم کارتی برای استفاده رایگان از شاد نداریم و هیچ اپراتوری یا وزارت ارتباطات یا وزارت آموزش و پرورش چنین سیم کارتی ارائه نداده است. بنابراین، گول تبلیغات فریبنده برخی از سایت ها را نخورید.

اگر در یک سایت هم سیم کارت شاد به فروش می رسد؛ همان سیم کارت انارستان همراه اول یا سیم کارت کوشا ایرانسل یا سیم کارت دانش آموزی اپراتورهای موبایل دیگر است.

اصولا برای استفاده از شاد نیازی به سیم کارت خاصی نیست و با هر سیم کارتی، حتی سیم کارتی غیر دانش آموزی می توانید به شاد با اینترنت رایگان وصل شوید. اینترنت همه اپراتورها برای برنامه شاد رایگان است و ارتباطی به سیم کارت و نوع اپراتور و دستگاه گوشی شما ندارد.

آیا اینترنت شاد برای سیم کارت دانش آموزی رایگان است؟

بله؛ گفتیم که اینترنت شاد ارتباطی به سیم کارت یا اپراتور موبایل ندارد. شما با هر نوع اینترنت یا سیم کارتی اعم از دانش آموزی یا نوجوانان یا دائمی و اعتباری و حتی با دستگاهی بدون سیم کارت و تنها با وای فای وارد شاد شوید؛ ترافیک اینترنت رایگان است.

پس، برای استفاده از شاد حتما نیازی به سیم کارت دانش آموزی نیست!

آیا با سیم کارت دانش آموزی می توان تماس گرفت و پیامک فرستاد؟

دقیقا یکی از مزایا و موارد مصرف سیم کارت دانش آموزی، گرفتن تماس تلفنی و ارسال پیامک با دستگاه گوشی موبایل یا تبلتی است که سیم کارت دانش آموزی روی آن قرار گرفته است.

شما با هر سیم کارت دانش آموزی می توانید مانند سیم کارت های معمولی تلفنی صحبت کنید یا پیامک بفرستید ولی تعداد شماره های مخاطبین سیم کارت محدود شده است تا دانش آموزان گرفتار شماره های ناشناس نشوند!

سیم کارت دانش آموزی انارستان دقیقا همانند سیم کارت اعتباری همراه اول است و دارای یک بسته خوش آمدگویی ابتدایی برای مکالمه و پیامک است و پس از آن می توانید سیم کارت را شارژ کنید.

آیا با سیم کارت دانش آموزی می توان به اینترنت وصل شد و از شبکه های اجتماعی استفاده کرد؟

باز هم مانند سیم کارت های معمولی باید برای سیم کارت دانش آموزی، بسته اینترنت خریداری کنید و می توانید به وب سایت های مجاز یا اصطلاحا در وایت لیست و شبکه های اجتماعی که فیلتر نشدند؛ وصل شوید.

پس، این حرف که سیم کارت های دانش آموزی به اینترنت وصل نمی شوند یا هر وب سایتی را باز نمی کنند؛ کاملا اشتباه است و می توانند وب سایت های مورد نیاز دانش آموزان را باز کرده یا وارد شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های مناسب دانش آموزان شود.

اتفاقا، مزیت سیم کارت دانش آموزی همین است که حضور دانش آموز در فضای مجازی کنترل شده و مدیریت شده است و نمی تواند وارد هر سایت نامناسب یا برنامه و بازی آسیب زا شود.

آیا اینترنت سیم کارت دانش آموزی ارزان تر یا رایگان است؟

در ابتدا، وقتی یک سیم کارت دانش آموزی تهیه می کنید و می خواهید از آن استفاده کنید؛ اپراتورها یک بسته اینترنت ماهیانه یا سه ماهه رایگان (بسته خوش آمدگویی) به شما می دهند ولی بعد از سرانجام یافتن آن، باید بسته اینترنت خریداری کنید.

بسته های اینترنت مخصوص سیم کارت های دانش آموزی از 20 تا 50 درصد ارزان تر از بسته های اینترنت معمولی هستند. سیم کارت دانش آموزی همانند سیم کارت های معمولی می توانند به شبکه های 4G و 4.5G وصل شوند و همان سرعت اینترنت موبایل معمولی بزرگ سالان را دارند.

چگونه برای سیم کارت دانش آموزی بسته اینترنت و مکالمه بخریم؟

برخی پدرها و مادرها از ترس اینکه نتوانند برای یک سیم کارت کودک یا نوجوان اینترنت خریداری کنند؛ سراغ این سیم کارت ها نمی فرایند ولی خرید بسته اینترنت یا بسته مکالمه برای سیم کارت دانش اموزی دقیقا همانند خرید بسته اینترنت و بسته مکالمه برای سیم کارت اعتباری است.

شما می توانید با کدهای دستوری USSD یا به طور آنلاین و رفتن به وب سایت همراه اول و ایرانسل و رایتل و شاتل یا وب سایت مربوط به سیم کارت انارستان، انواع بسته های اینترنت و مکالمه و پیامک را خریداری کنید و هیچ گونه مسئله ای در این زمینه وجود ندارد.

آیا امکان تبدیل سیم کارت دانش آموزی به سیم کارت اعتباری معمولی وجود دارد؟

سوالی که برای بسیاری از دانش آموزان یا والدین مطرح است؛ پس از اینکه یک دانش آموز وارد 18 سالگی شد؛ می توان سیم کارت دانش آموزی با همان سرشماره و شماره تلفن موبایل را به سیم کارت اعتباری معمولی تبدیل کرد؟

جواب این سوال مثبت است و همه اپراتورها اجازه می دهند که یک سیم کارت دانش آموزی با شماره خاص پس از مدتی به سیم کارت اعتباری تبدیل شود و همه ویژگی ها و مشخصات یک سیم کارت اعتباری را داشته باشد.

از کجا باید سیم کارت دانش آموزی را تهیه کرد؟

بهتر است برای تهیه سیم کارت دانش آموزی به سایت ها و فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

برای تهیه سیم کارت دانش آموزی انارستان می توانید کارت ملی دانش آموز یا کودک خود را به یکی از کنندگی های مشترکین همراه اول ببرید و یک سیم کارت دانش آموزی بگیرید یا از روی و این سیم کارت را سفارش بدهید.

برای تهیه سیم کارت دانش آموزی کوشا ایرانسل باز هم می توانید به کنندگی های ایرانسل در شهر خود مراجعه کنید یا از اقدام به سفارش سیم کارت کوش کنید.

سایت ها، اپلیکیشن ها و برنامه های زیادی از بازار آشفته ایران درباره سیم کارت ها سوءاستفاده کرده و می خواهید با هزینه زیاد یا شرایط خاص به شما سیم کارت دانش آموزی بفروشند. توصیه اکید می کنیم که سیم کارت دانش آموزی را فقط از کنندگی های اپراتورها یا وب سایت آن ها تهیه کنید.

هزینه سیم کارت دانش آموزی چقدر است؟

اپراتورها سیم کارت دانش آموزی را رایگان یا با هزینه ای بسیار ناچیز به دانش آموزان می دهند. مثلا، سیم کارت کوشا ایرانسل با قابلیت انتخاب شماره تلفن و 1.5 گیگابایت اینترنت رایگان و 100 دقیقه تماس ایرانسلی و 4 گیگابایت اینترنت رایگان 7 روزه، فقط 20 هزار تومان است که در برخی مواقع نیز با 50 درصد تخفیف به قیمت 10 هزار تومان به فروش می رود.

سیم کارت کودک و نوجوانان اعتباری همراه اول یا همان انارستان نیز رایگان به دانش آموز تعلق می گیرد. دیگر اپراتورها هم سیم کارت دانش آموزی را رایگان یا با هزینه ای بسیار پایین می دهند و این طور نیست که شما 50 هزار تومان یا 100 هزار تومان برای خرید یک سیم کارت دانش آموزی و سیم کارت نوجوانان هزینه کنید.

معایب سیم کارت دانش آموزی چیست؟

همان طور که گفته شد؛ برای مصون ماندن دانش آموز از آسیب های فضای مجازی یا باز کردن سایت های نامناسب و ورود به شبکه های اجتماعی نامناسب، برخی محدودیت ها روی این سیم کارت ها اعمال شده است.

سیم کارت انارستان دارای یک وایت لیست از سایت های مفید و مناسب دانش آموزان است و اجازه نمی دهد هر وب سایت با اینترنت سیم کارت دانش آموزی باز شود.

سیم کارت کوشای ایرانسل در ابتدا دارای اینترنت داخلی است و اگر والدین بخواهید می توانند اینترنت بین الملل را برای آن فعال کنند.

بسیاری از والدین با این محدودیت ها موافق هستند ولی آن دسته از والدینی که تصور می کنند یک دانش آموز باید کاملا به هر چیزی دسترسی داشته باشد؛ بهتر است همان سیم کارت دائمی یا اعتباری اپراتورهای موبایل را خریداری کرده و سراغ سیم کارت دانش آموزی نیاید.

سیم کارت های دانش آموزی چه مزایای خاصی نسبت به سیم کارت معمولی دارند؟

علاوه بر اینترنت ارزان تر یا بسته های اینترنت و مکالمه مناسب دآنش اموزان؛ معمولا اپراتورها سرویس هایی هم ویژه بچه ها و نوجوانان ارائه می کنند.

مثلا، سیم کارت انارستان همراه اول امکان مشاوره رایگان دانش آموزی، کتابخانه دیجیتال، فروشگاه محتوای درسی، آزمون آنلاین، مشاوره هوشمند تلفنی و سرویس های دیگری در اختیار دانش آموز قرار می دهد.

منبع: شبکه چی

به "همه چیز آن چیزی که باید درباره سیم کارت دانش آموزی بدانید: سیم کارت دانش آموزی خوب است یا بد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز آن چیزی که باید درباره سیم کارت دانش آموزی بدانید: سیم کارت دانش آموزی خوب است یا بد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید