هنرمندان صدا های ترسناکی را که به وسیله بزرگترین موجود زنده دنیا ایجاد می گردد، ضبط کردند

به گزارش همیار مشاوره، اکنون می توانیم صدای یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین موجودات زنده روی زمین را بشنویم که با لرزش میلیون ها زیرشاخه ریشه هایش، زمزمه بی نظیر دارد.

هنرمندان صدا های ترسناکی را که به وسیله بزرگترین موجود زنده دنیا ایجاد می گردد، ضبط کردند

جنگل ساخته شده از یک درخت منفرد به نام پاندو دارای 47000 ساقه (همه با DNA یکسان) است که از یک سیستم ریشه مشترک در 100 هکتار (40 هکتار) از یوتا روییده است. این درخت آسپن لرزان نر تنها (Populus tremuloides) به تدریج به یک زندگی بزرگ 6000 متر مربعی ایجاد نموده است.

پس از احتمالاً 12000 سال زندگی بر روی زمین، این گیاه بزرگ که ساقه های درخت مانند آن تا ارتفاع 24 متری می رسد، مطمئناً حرف های زیادی برای گفتن دارد حالا محققان صدای لرزش این برگ ها را ضبط نموده اند تا به یادگار بماند.

لنس اودیت، بنیانگذار Friends of Pando، می گوید: یافته ها وسوسه انگیز هستند. ابتدا صرفا جنبه هنری داشتند، اما ما پتانسیل بسیار زیادی برای آن برای استفاده در علم می بینیم. باد، با به ارتعاش درآوردن اجزای درخت و ریشه هایش، بعلاوه می تواند عملکرد درونی سیستم هیدرولیک پنهان پاندو را آشکار کند، بدون اینکه کار تحقیقاتی مخربی لازم باشد.

هنرمند صدا، جف رایس، به طور آزمایشی یک هیدروفون را در داخل حفره ای در پایه یک شاخه قرار داد و آن را تا ریشه های درخت فرو کرد، بدون اینکه انتظار شنیدن چیز های زیادی داشته باشد.

عمل اسلیو معده
رزرو هتل
خرید ساک پارچه ای

شاید تصور کنید که فقط به ارتعاش آب حساس هستند، اما آن ها می توانند ارتعاشات را از سطوحی مانند ریشه ها نیز دریافت نمایند، و وقتی رایس هدفون بر گوش کرد، شگفت زده شد، چون نجوای حفیفی می شنید.

رایس هنگام ارائه فایل های ضبط شده خود شرح داد: آنچه که می شنوید، فکر می کنم، حاصل جنبش میلیون ها برگ در جنگل است که تا ریشه درخت را به لرزه در آورده اند.

ثبت این صداها این نظریه را تأیید می نماید که سیستم ریشه پاندو به هم متصل است،

چنین سیستم های ریشه مشترک در آسپن های لرزان رایج است، اما میزان و سن بزرگ ترین پاندو آن را منحصر به فرد می نماید. در حالی که آسپن های لرزان می توانند به وسیله دانه ها تکثیر شوند، به ندرت از این طریق تکثیر می شوند، زیرا گرده افشانی نادر است، چرا که توده های بزرگ آسپن معمولاً فقط یک جنس هستند و در واقعکلون های یک درخت واحد هستند.

صدا ها زیبا و جالب هستند، اما از منظر عملی، صدا های طبیعی را می توان برای مستندسازی سلامت یک محیط استفاده کرد.

رایس بعلاوه برگ ها، پوست و زیست بوم اطراف پاندو را ثبت کرد.

اودیت می گوید: دوستان پاندو قصد دارند از داده های جمع آوری شده به عنوان پایه ای برای مطالعات اضافی در خصوص حرکت آب، نحوه ارتباط آرایه های شاخه ها با یکدیگر، کلنی های حشرات و عمق ریشه ها استفاده نمایند که امروزه اطلاعات کمی درباره همه آن ها داریم.

متأسفانه، این درخت باشکوه رو به زوال است و محققان را نگران می نماید که روز های پایانی پاندو و تمام حیات جنگلی که از آن پشتیبانی می نماید را شاهد هستیم. فعالیت های انسانی، از جمله کشتار حیوانات شکارچی که تعداد علفخوارها را کاهش می دهد، به این موجود باستانی آسیب زده است.

صدا های ضبط شده در 184 امین نشست انجمن آکوستیک آمریکا ارائه شد.

منبع: یک پزشک

به "هنرمندان صدا های ترسناکی را که به وسیله بزرگترین موجود زنده دنیا ایجاد می گردد، ضبط کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان صدا های ترسناکی را که به وسیله بزرگترین موجود زنده دنیا ایجاد می گردد، ضبط کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید