وعده بی مبنا ندهید

به گزارش همیار مشاوره، برآوردهای کارشناسان نشان می دهد هزینه تجهیز هر استادیوم به سیستم VAR، چیزی حدود 60 هزار یورو خواهد بود. به عبارتی تجهیز هر استادیوم به VAR حداقل 850 میلیون تومان هزینه دربرخواهد داشت. در فصل جاری لیگ برتر ایران 14 استادیوم وظیفه میزبانی از مسابقات را عهده دار بودند و برای این که تمام این استادیوم ها را به سیستم یاری داور ویدیویی مجهز نمایند، باید حدود 12 میلیارد تومان هزینه کرد.

وعده بی مبنا ندهید

به گزارش همیار مشاوره، روزنامه اعتماد نوشت: حیدر بهاروند، رییس سازمان لیگ فوتبال ایران در بوشهر اعلام نموده: در فصل جدید فوتبال کشور یکی از الزامات VAR است، یعنی با تصویب هیات رییسه هر ورزشگاهی که VAR نداشته باشد، نمی تواند میزبان باشد.

کسانی که فوتبال ایران را دنبال می نمایند به خوبی آگاهند که کیفیت پخش تلویزیونی این مسابقات جز در ورزشگاه آزادی، با ارفاق در سطح جام جهانی 1978 است. در بعضی ورزشگاه ها کیفیت تصویربرداری به قدری پایین است که تشخیص فرد صاحب توپ برای مخاطبان سخت می گردد. تعداد دوربین ها در ورزشگاه ها بسیار پایین است و در بازبینی صحنه ها در برنامه های تلویزیونی نمی توان به درستی تشخیص داد که صحنه ای آفساید بوده یا خیر، توپی از خط عبور نموده یا خیر، پای بازیکنی به بازیکن دیگر برخورد داشته یا خیر، توپ به دست فلان بازیکن اصابت نموده یا خیر. در چنین شرایطی که حداقل های استاندارد پخش زنده تلویزیونی رعایت نمی گردد، صحبت از یاری داور ویدیویی بیشتر شبیه به شوخی است.

حیدر بهاروند که چنین جملاتی را به زبان آورده، گویا خبر ندارد ریاست کدام لیگ را عهده دار شده، با چه امکاناتی روبه روست و در چه شرایط خاصی در حال حرف زدن است. تابستان سال جاری مسئولان سازمان لیگ استانداردهایی را اعلام کردند که در صورت رعایت نشدن آنها ورزشگاه ها امکان میزبانی از مسابقات لیگ برتر را نخواهند داشت. به منظور تجهیز ورزشگاه ها لیگ برتر حدود دو ماه به تعویق افتاد و خاتمه زمانی بازی ها برگزار گردید که تقریبا در هیچ ورزشگاهی هیچ یک از استانداردهای اعلام شده اجرا نشد. ورزشگاه ها همچنان دوربین مداربسته ندارند و شماره گذاری جایگاه ها و نشستن هر فرد روی جایگاه از پیش خریداری شده بدل به آرزوی بزرگ طرفداران فوتبال شده است. هنوز مدت زیادی از درگذشت یک پسر نونهال در ورزشگاه آزادی نگذشته است، هنوز تصویر صف های طویل طرفداران برای ورود به ورزشگاه ها در هفته های اول لیگ فراموش نشده و کمتر کسی این موضوع را از یاد برده که فینال جام حذفی در ورزشگاه شهدای فولاد با چه کیفیتی و به چه شکل زشتی برگزار گردید. برآوردهای کارشناسان نشان می دهد هزینه تجهیز هر ورزشگاه به سیستم VAR، چیزی حدود 60 هزار یورو خواهد بود. به عبارتی تجهیز هر ورزشگاه به VAR حداقل 850 میلیون تومان هزینه دربرخواهد داشت. در فصل جاری لیگ برتر ایران 14 ورزشگاه وظیفه میزبانی از مسابقات را عهده دار بودند و برای این که تمام این ورزشگاه ها را به سیستم یاری داور ویدیویی مجهز نمایند، باید حدود 12 میلیارد تومان هزینه کرد.

این ارقام خوش بینانه ترین و کمترین حد برای راه اندازی یاری داور ویدیویی است. حیدر بهاروند معین ننموده تجهیزات VAR از کدام مبادی ورودی وارد کشور خواهد شد و هزینه آن به چه شکلی باید پرداخت گردد. این سیستم چطور در فوتبال ایران تست خواهد شد و چه کسی تضمین می دهد تجهیزاتی که وارد کشور می گردد، از بهترین نوع خواهند بود و این پول هنگفت دور ریخته نخواهد شد؟ حتی معین نیست تامین هزینه این تجهیزات بر عهده چه کسی خواهد بود و به عنوان مثال تیمی که به لیگ یک سقوط می نماید، باید با تجهیزاتی که خریده چه کار کند؟ حیدر بهاروند هنوز هیچ یک از این مسائل را تشریح ننموده و تنها به گفتن عبارت طبق مصوبه هیات رییسه اکتفا نموده است. این هیات رییسه چرا به هیچکس جوابگو نیست و چرا به صورت شفاف اعلام نمی گردد تصمیمش بر مبنای چه فکت هایی گرفته شده و فوایدش برای فوتبال ایران چه خواهد بود؟ در خصوص لیگی صحبت می کنیم که مربی ها و بازیکنانش به دلیل تاخیر در پرداخت دستمزدشان تیم شان را رها می نمایند و دستمزد داورهای آن به صورت مرتب پرداخت نمی گردد. صحبت از VAR با چنین هزینه ای در این شرایط، شوخی تلخی با جامعه فوتبال ایران است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "وعده بی مبنا ندهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وعده بی مبنا ندهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید