ویژگی های نو iOS 15.4

به گزارش همیار مشاوره، اپل به تازگی اولین نسخه بتای iOS 15.4 را منتشر نموده است. این نسخه شامل تغییرات و بهبود هایی برای کاربران آیفون است. مواردی مانند پشتیبانی از استفاده از Face ID در هنگام پوشیدن ماسک، Universal Control، ایموجی نو و ... در آپدیت نو مشاهده می گردد. در ادامه به آنالیز آن ها می پردازیم.

ویژگی های نو iOS 15.4

تشخیص چهره با ماسک هنگام استفاده از Face ID

یکی از بزرگترین تغییرات در iOS 15.4 پشتیبانی از استفاده از Face ID در هنگام استفاده از ماسک است. اپل سال گذشته پشتیبانی از باز کردن قفل آیفون با اپل واچ هنگام استفاده از ماسک را ارائه کرد. با این آپدیت، احتیاج به اپل واچ برای این ویژگی به طور کامل حذف می گردد.هنگامی که گوشی آیفون شما برای اولین بار با iOS 15.4 بوت می گردد، گزینه راه اندازی با استفاده از Face ID با ماسک به شما نشان داده می گردد.

اپل می گوید: Face ID زمانی دقیق تر است که فقط برای تشخیص تمام صورت تنظیم شده باشد. اما می تواند ویژگی های منحصربه فرد اطراف چشم را نیز تشخیص دهد تا در صورت استفاده از ماسک، احراز هویت شما را تأیید کند. اگر بخواهید این ویژگی را فعال کنید، اپل شما را در فرآیند تنظیم Face ID برای پوشیدن ماسک هدایت می نماید. این کار شبیه این است که هنگام تنظیم یک آیفون نو، برای اولین بار Face ID خود را تنظیم می کنید. اگر از عینک استفاده می کنید، می توانید صورت خود را با عینک و بدون عینک برای دقت بیشتر اسکن کنید.

Universal Control

ویژگی Universal Control با کمی تاخیر، بالاخره به سیستم عامل ios اضافه شد. این ویژگی به شما امکان می دهد مک و آیپد خود را با استفاده از صفحه کلید و ماوس/ترک پد یکسان کنترل کنید. Control به طور پیش فرض در آخرین نسخه های بتای iPadOS 15.4 و macOS Monterey 12.3 فعال است. اکنون می توانید Universal Control را بین Mac و iPad با نسخه بتای macOS 12.3 و iPadOS 15.4 امتحان کنید.

تغییرات دیگر

1- در آپدیت نو، ویجت نوی برای برنامه مشاهده می گردد که موجودی و جزئیات Apple Card شما را نشان می دهد.

2- اگر از AirPods یا سایر هدفون های بلوتوث استفاده می کنید و تماسی دریافت می کنید، کیفیت صدا در حین پخش آهنگ زنگ، کیفیت صدای بلوتوث معمولی خواهد بود. کیفیت صدا فقط با پاسخ دادن به تماس کاهش می یابد.

3- iOS 15.4 و iPadOS 15.4 شامل بیش از 30 ایموجی نو، از جمله ایموجی ذوب شدن، حالت زیرچشمی و ترول خواهد بود.

4- iOS 15.4 به کاربران امکان می دهد برای اولین بار یادداشت هایی را به رمز های عبور iCloud Keychain خود اضافه نمایند. این مورد از ویژگی های محبوب مدیران برای رمز های شخص ثالث می باشد.

5- اپل می گوید: ویژگی پیش نمایش رمز عبور در آپدیت نو اضافه خواهد شد. این ویژگی ورود به وب سایت ها و برنامه های سازگار با رمز عبور را در مک و آی پد با استفاده از آیفون با کلید رمز ذخیره شده امکان پذیر می سازد.

6- tvOS 15.4 یک روش هوشمندانه نو برای استفاده از آیفون برای ورود به شبکه های Wi-Fi مزاحم در Apple TV ارائه می دهد. منظور از شبکه های مزاحم، انواع شبکه هایی هستند که اغلب در هتل ها، اتاق های خوابگاه و ساختمان های اداری وجود دارند.

7- اپل اعلام نموده که اکنون می توان با iPhone و iPad از ویژگی adaptive trigger کنترل نماینده های DualSense سونی استفاده کرد.

8- IOS نو اکنون از ویژگی افزودن سوابق واکسیناسیون در قالب گواهی دیجیتال COVID COVID (EU DCC) به برنامه های Wallet و Health پشتیبانی می نماید.

9- ویژگی SharePlay اکنون به نسخه IOS نو اضافه شده است،به گزارش همیار مشاوره، با استفاده از این ویژگی می توانید هنگام تماس تصویری صفحه آیفون، آیپد و یا مک خود را با دوستان خود به اشتراک بگذارید، به طور همزمان فیلم و سریال دیدن کنید و یا به موسیقی گوش کنید. توجه داشته باشید که این ویژگی فقط در برنامه های قابل استفاده است که از SharePlay پشتیبانی می نمایند.

10- floating card ایرپادها، اکنون با اتصال جوانه ها و کیس شارژ، حروف R و L کوچک و یا نماد جعبه شارژ را نمایش می دهند.

11- iPadOS 15.4 یک گزینه نو برای روشنایی صفحه کلید ارائه می دهد که می تواند به Control Center اضافه گردد.

12- اکنون می توانید آنچه را که در نمایشگر Up Next برای برنامه تلویزیون نشان داده می گردد، از جمله گزینه های Still Frame یا Poster Art را انتخاب کنید.

13- در برنامه Notes اکنون می توانید انتخاب کنید که هنگام تند کشیدن به گوشه چپ یا تند کشیدن به گوشه سمت راست چه اتفاقی رخ دهد. گزینه های قابل انتخاب عبارتند از Quick Note، Screenshot و OFF.

منبع:9to5mac

منبع: فرارو

به "ویژگی های نو iOS 15.4" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های نو iOS 15.4"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید