7 علت برای خریدن آنر مجیک 5 پرو (و 3 علت برای نخریدن)

به گزارش همیار مشاوره، آنر مجیک 5 پرو یکی از برترین گوشی های بازار محسوب می گردد که آنر در سال 2023 رونمایی و راهی بازار کرد. این گوشی بیشتر به خاطر دوربین های بسیار قدرتمندی که دارد در آنالیز های مختلف توانسته نظر مثبت کارشناسان حوزه فناوری را به خود جلب کند اما این تنها موردی نیست که باید در رابطه با آنر مجیک 5 پرو بدانید. در این مطلب به آنالیز دلایلی می پردازیم که چرا گوشی آنر مجیک 5 پرو ارزش خرید دارد و چرا باید از خرید آن صرف نظر کرد.

7 علت برای خریدن آنر مجیک 5 پرو (و 3 علت برای نخریدن)

مشخصات فنی آنر مجیک 5 پرو

آنر مجیک 5 پرو
تاریخ رونمایی و عرضه27 فوریه 2023 (8 اسفند 1401)
ابعاد و وزن8.8 × 76.7 × 162.9 میلی متر - 219 گرم
کیفیت ساختشیشه و آلومینیوم - چرم و آلومینیوم - استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68
مشخصات پنل6.81 اینچی از نوع LTPO OLED با رفرش ریت 120 هرتز، وضوح 1312 × 2848 پیکسل و نسبت 91 درصدی پنل به بدنه
سیستم عامل و مدت زمان پشتیبانیاندروید 13 / MagicOS 7.1 - پشتیبانی نرم افزاری 3 ساله و امنیتی 5 ساله
پردازنده و گرافیکاسنپدراگون 8 نسل 2 - آدرنو 740
رم و حافظه داخلی256/8، 256/12، 512/12، 512/16 گیگابایت - حافظه از نوع UFS 4.0
دوربینسه دوربین 50 مگاپیکسلی اصلی، فوق عریض و تله فوتو - فوق عریض با زاویه دید 122 درجه و تله فوتو با توانایی زوم اپتیکال 3.5 برابری - دوربین سلفی 12 مگاپیکسلی در کنار سنسور مدت پرواز برای دوربین سلفی و اصلی
فیلم برداری4K@30/60 برای دوربین های پشتی و 4K@30 برای دوربین سلفی
باتری و شارژر5100 میلی آمپر ساعت به همراه شارژر 66 واتی
قیمتاز 55 تا 65 میلیون تومان

7 علت برای خریدن آنر مجیک 5 پرو

کیفیت ساخت عالی، زیبایی ظاهری

یکی از دلایلی که باعث می گردد خرید آنر مجیک 5 پرو را به شما پیشنهاد کنیم، کیفیت ساخت استثنائی و ظاهر بسیار زیبا و مجذوب نماینده آن است. آنر در ساخت این گوشی سنگ تمام گذاشته و با استفاده از ترکیب شیشه و آلومینیوم، این گوشی را به یکی از باکیفیت ترین پرچم دارهای بازار تبدیل نموده است. در کنار این متریال، استاندارد ضد آب و گرد و غبار IP68 هم حضور دارد تا از بابت عدم نفوذ آب و گرد و غبار به داخل گوشی حتی در صورت افتادن در عمق 1.5 متری هم خیالتان آسوده باشد.

اگرچه ظاهر یک مقوله سلیقه ای است اما انصاف نیست از ظرافت بالای آنر در طراحی این گوشی مجذوب نماینده چیزی نگوییم. نمایشگر آبشاری، گوشه های منحنی و حواشی بسیار کم در اطراف صفحه، از جمله عواملی است که سبب شده این محصول به یکی از زیباترین پرچم داران سال 2023 تبدیل گردد.

نمایشگر بزرگ و بسیار باکیفیت

اگر اهل تماشای فیلم و سریال یا بازی کردن هستید، روی کیفیت استثنائی پنل آنر مجیک 5 پرو حساب ویژه ای باز کنید. این گوشی هم پنل بسیار بزرگی دارد و هم اینکه کیفیت این پنل بسیار عالی است. به لطف 10 بیتی بودن عمق رنگ، این پنل قادر است بیش از 1 میلیارد رنگ را به نمایش بگذارد و این یعنی دقیق ترین ترکیب رنگ که همین موضوع سبب می گردد هنگام کار با گوشی اصلا به چشمان شما فشاری وارد نگردد.

از آن جایی که بیشینه روشنایی این پنل در برترین حالت به بیش از 1200 نیت و کمترین مقدار آن به فقط 1.9 نیت می رسد، شما چه در شب و چه در روز، دقیق ترین مقدار روشنایی را دریافت خواهید کرد تا هم خوانایی صفحه زیر نور خورشید عالی باشد و هم اینکه در شب، فشار زیادی به چشم وارد نگردد. از آن جایی هم که نوع پنل LTPO است، پنل 6.81 اینچی آنر مجیک 5 پرو می تواند از بین 1 تا 120 هرتز، بسته به محتوای در حال نمایش، رفرش ریت خود را تغییر دهد تا در مصرف انرژی به شدت صرفه جویی گردد.

طول عمر بالای باتری و شارژ سریع

یکی دیگر از دلایلی که ارزش خرید آنر مجیک 5 پرو را بسیار افزایش می دهد، طول عمر بسیار بالای باتری آن است که به شما اجازه می دهد حتی در صورت استفاده سنگین ترکیبی، باز هم تا یک روز به راحتی بتوانید از گوشی بهره ببرید. طبق آنالیز های اجرا شده، این محصول توانسته در اجرای بازی، پخش ویدیو و وب گردی، به ترتیب بیش از 7، 13 و 10 ساعت دوام داشته باشد و این یعنی شما با خیال راحت در حالت عادی می توانید تا 2 روز روی شارژدهی آن حساب باز کنید.

در صورتی هم که شارژ گوشی تخلیه شد، شارژر سریع 66 واتی موجود درون جعبه به یاری تان خواهد آمد که خودش یک عامل برای ارزش خرید بالای این گوشی محسوب می گردد. این شارژر قادر است در مدت فقط 15 دقیقه گوشی را از 0 تا 45٪ شارژ کند.

به عبارتی دیگر، اگر گوشی آنر مجیک 5 پرو در اواسط روز به خاطر خالی شدن باتری خاموش گردد، فقط کافی است 10 الی 15 دقیقه آن را به شارژ متصل کنید تا در ادامه روز همراهی تان کند. در صورتی هم که 30 ساعت آن را زیر شارژ قرار دهید، شارژ گوشی 75٪ پر خواهد شد و این عالی است. برای اینکه گوشی تا 100٪ شارژ گردد، باید 48 دقیقه منتظر بمانید.

اسپیکر قدرتمند آنر مجیک 5 پرو

اگر اهل گوش دادن به موسیقی هستید، باید بگوییم آنر مجیک 5 پرو صدای بسیار بلندی دارد و توانسته در تست های مختلف امتیاز خیلی خوب را کسب کند. امتیازی که این گوشی از لحاظ بلندی صدا کسب نموده حتی از آیفون 14 پرو مکس و گلکسی S23 اولترا هم بیشتر است و این یعنی شما با یک گوشی کاملا حرفه ای طرف هستید که قادر است باکیفیت ترین صدا را در سطحی بسیار بالا برایتان پخش کند.

از لحاظ شفافیت صدا، بیس، وضوح، تعادل بین بلندگوی بالایی و پایینی، فرکانس بالا و پایین و بخش های دیگر، هیچ ضعف خاصی نمی توان به نماینده قدرتمند آنر وارد کرد.

دوربین های خارق العاده

دوربین، اصلی ترین علتی است که باعث شده ارزش خرید آنر مجیک 5 پرو به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. این گوشی از سه دوربین 50 مگاپیکسلی بهره می برد و برای مدتی، توانسته بود در وب سایت Dxomark به عنوان برترین گوشی از لحاظ دوربین در صدر قرار بگیرد. هنوز هم از یک سری لحاظ این گوشی حرف های زیادی برای گفتن دارد که از جمله این موارد می توان به کیفیت عکاسی عادی، پرتره، زوم و ویدیو اشاره نمود.

شما با این گوشی در نور شب می توانید تصاویری ثبت کنید که از لحاظ روشنایی، جزئیات و مقدار نویز، کم نظیر هستند و شگفت زده تان می نماید. تنها ضعف قابل توجهی که این گوشی از لحاظ دوربین دارد این است که گاهی اوقات شاید بافت پوست صورت را خیلی طبیعی نشان ندهد؛ آن هم فقط گاهی اوقات و نه همواره یا اغلب اوقات. در غیر این صورت، از عملکرد دوربین تله فوتو در زوم گرفته تا گستره دینامیکی، جزئیات و مقدار نویز، فوکوس اتوماتیک، رنگ بندی و دقت نمایش رنگ ها، جداسازی سوژه از پس زمینه و فیلم برداری، این گوشی شما را به وجد خواهد آورد.

سخت افزار قدرتمند آنر مجیک 5 پرو

از لحاظ سخت افزاری، به لطف پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 شما از انجام هیچ کاری باز نخواهید ماند. این پردازنده که به وسیله TSMC ساخته شده، از لحاظ قدرت پردازشی آنقدر خوب هست که بتواند سنگین ترین کارها را هم بدون کوچک ترین مسئله ای برایتان انجام دهد. بعلاوه به لطف گرافیک آدرنو 740، هیچ بازی سنگینی وجود ندارد که بتواند عرق این گوشی را در بیاورد.

اما پردازنده و گرافیک همه ماجرا نیست؛ آنر برای مجیک 5 پرو از حافظه داخلی با استاندارد UFS 4.0 استفاده نموده که این یعنی شما با بالاترین سرعت ممکن می توانید برنامه ها یا بازی ها را اجرا نموده و تجربه کنید. بهره مندی از این حافظه پرسرعت بعلاوه خیال شما را تا چندین سال از بابت سرعت بالای گوشی تان آسوده خواهد نمود چون گوشی هایی که از فناوری UFS 3.1 بهره می بردند بعد از چندین سال همچنان در شرایط خوبی از لحاظ سرعت قرار دارند.

وجود 8/12/16 گیگابایت حافظه رم هم باعث شده شما با انتخاب هر مدل از این گوشی، در انجام چندین کار به صورت همزمان با مشکل خاصی روبرو نشوید و بتوانید هر بار بیش از 10 برنامه یا بازی سنگین را در پس زمینه در حالت اجرا بگذارید.

پشتیبانی نرم افزاری 3 و امنیتی 5 ساله

در نهایت می رسیم به آخرین علت ارزشمند بودن آنر مجیک 5 پرو که مدت زمان آپدیت نرم افزاری است. اگر آنر سیاست خود را در آینده تغییر ندهد، پرچم دار قدرتمندش تا 3 سال از امکانات سیستم عامل تازه اندروید بهره مند خواهد بود. علاوه بر این ها، تا 5 سال هم آپدیت امنیتی دریافت خواهد نمود و خبر خوب اینکه شما در طول این 5 سال، به لطف کیفیت ساخت عالی و قدرت سخت افزاری کم نظیر، برترین تجربه را با این گوشی خواهید داشت.

این گوشی با اندروید 13 سوار بر رابط کاربری MagicOS 7.1 راهی بازار شده و از کلی امکانات مجذوب نماینده و کاربردی از جمله پوشه های بزرگ، امکانات شخصی سازی متنوع، تم های زیبا و گوناگون، ریموت هوشمند لوازم خانگی، اسپلیت اسکرین و… بهره می برد. خوشبختانه این گوشی تا اندروید 16 هم آپدیت خواهد شد و این یعنی کلی امکانات و قابلیت های مجذوب نماینده دیگر هم به آن راه پیدا خواهد نمود.

3 علت برای نخریدن آنر مجیک 5 پرو

پایداری ضعیف پردازنده و گرافیک آنر مجیک 5 پرو

اگر در پی محصولی هستید که بتواند سنگین ترین بازی ها و برنامه ها را هم بدون مشکل خاصی اجرا کند، آنر مجیک 5 پرو گزینه مجذوب نمایندهی محسوب می گردد اما اگر این گوشی به مدت طولانی زیر فشار قرار بگیرد، بخش بزرگی از توان خود را از دست خواهد داد.

در آنالیز های اجرا شده، مثلا گرافیک این گوشی تا 65٪ توانش را در حالت عادی و 55٪ را در حالت Performance از دست داد. اگرچه در حالت عادی بازی ها با بالاترین کیفیت روی این گوشی انجام می شوند اما اگر بازی بسیار سنگین به مدت طولانی روی آن اجرا گردد، محتمل است که با افت فریم روبرو شوید. البته گوشی های باریک با امکانات متعدد معمولا از مسائل این چنینی رنج می برند و خوشبختانه آنر حداقل این ضعف را به خاطر یک نقطه قوت در خود می بیند.

ویدیوی 4K فقط 15 دقیقه

یکی دیگر از ضعف های این گوشی، امکان فیلم برداری در وضوح 4K فقط به مدت 15 دقیقه است. اینکه این گوشی قدرتمند قادر به فیلم برداری 8K نیست به خودی خود یک ضعف در مقایسه با برترین پرچم دارهای بازار محسوب می گردد اما اینکه در وضوح 4K هم محدودیت بزرگی را ببینیم، خیلی به مذاق مان خوش نیامد.

آنر به احتمال زیاد امکان فیلم برداری در وضوح 4K را به 15 دقیقه محدود نموده تا فضای کمی از گوشی اشغال گردد اما از آن جایی که این گوشی در مدلی با 512 گیگابایت حافظه داخلی هم در دسترس واقع شده است، نباید چنین محدودیتی را در آن شاهد می بودیم. شاید یک علت دیگر، داغ شدن گوشی باشد چون معمولا فیلم برداری با نهایت توان دوربین می تواند باعث داغ شدن شدید گوشی گردد.

این ضعف برای کسانی که تولیدنماینده محتوا هستند و می خواهند ویدیوهای 4K ضبط نمایند بسیار جدی محسوب می گردد و نمی توان از آن چشم پوشی کرد. سوا از این موضوع، کیفیت ویدیوها نفسگیر است و اصلا شما را ناامید نمی نماید.

قیمت بالای آنر مجیک 5 پرو

آخرین مسئله ای که با آنر مجیک 5 پرو داریم، قیمت بالای آن است. این گوشی اگرچه از امکانات سخت افزاری و نرم افزاری خوبی بهره می برد اما محصولات دیگری در دسترس قرار دارند که با ارائه امکانات نرم افزاری و سخت افزاری بیشتر، قیمت بسیار مناسب تری هستند. گلکسی S23 اولترا، آیفون ها، شیائومی 13 پرو، شیائومی 13 اولترا و… از جمله محصولاتی هستند که ارزش خرید بسیار بیشتری از این محصول دارند.

آنر مجیک 5 پرو؛ سخن پایانی

همانطور که در بالا اشاره شد، آنر مجیک 5 پرو یک پرچم دار بسیار مجذوب نماینده است که خرید آن را به شما توصیه می کنیم، البته اگر از هواداران گوشی های آنر هستید. کیفیت ساخت استثنائی، نمایشگر بزرگ و باکیفیت، قدرت سخت افزاری عالی، دوربین های کم نظیر، اسپیکر با صدای بلند و باکیفیت و پشتیبانی نرم افزاری سه ساله، سبب شده تا دلایلی که برای عدم خرید این گوشی ذکر کردیم کمرنگ تر به نظر برسند.

با این حال محدودیت در ضبط ویدیوی 4K و قیمت بالا، از جمله مهم ترین دلایلی است که عاشقان زیست بوم اندروید را شاید از خرید این گوشی منصرف نموده و به سمت سایر گوشی های پرچم دار اندرویدی سوق دهد. نظر شما در رابطه با آنر مجیک 5 پرو چیست؟ آیا این گوشی را برای خرید ارزشمند می بینید؟

منبع: همیار مشاوره مگ

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 علت برای خریدن آنر مجیک 5 پرو (و 3 علت برای نخریدن)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 علت برای خریدن آنر مجیک 5 پرو (و 3 علت برای نخریدن)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید