پانجیم، شهر پرتغالی گوا

به گزارش همیار مشاوره، آشنایی با پانجیم، پایتخت گوا

پانجیم نام یکی از شهرهای ساحلی و مرکز ایالت گوا در هند است. شهری که با قدم زدن در خیابان های باریک و سنگ فرش شده آن می توانید زیباترین کلیساها و خانه های کوچک و بزرگ رنگی را ببینید. خانه های که با سقف های شیروانی خود به زیبایی این شهر افزوده اند. گوای قدیم که یکی از میراث جهانی یونسکو است در فاصله نه کیلومتری این شهر واقع شده است. بسیاری از گردشگران در سفر به گوا به تماشای پانجیم نمی روند، اما آنهایی که در سر راهشان به این شهر سر می زنند حرف هازی زیادی از جاذبه های آن دارند. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این شهر بدانیم.

پانجیم، شهر پرتغالی گوا

این شهر با شهرهای دیگر گوا زمانی جزئی از مستعمرات پرتغالی ها بودند، تا اینکه در سال 1961 این شهر از استعمار پرتغالخارج شد و با رشد و تغییرات به مرکز گوا مبدل شد. حالا پس از سال ها با افزایش محبوبیت این شهر در جمع گردشگران روبرو هستیم. ازآنجائیکه این شهر در جوار رود ماندوی قرار گرفته است طبیعت بسیار زیبایی دارد. در سفر به پانجیم پیشنهاد می کنیم به تماشای میدان اصلی شهر، مسجد و کلیسا بروید و با ثبت عکسی خاطره سفرتان را زنده نگه دارید. پانجیم جای مناسبی برای تماشای معماری و تجربه آرامش و تفریحات آبی در سواحل زیبا است. شهری که شب های سر زنده آن یکی از جاذ به های توریستی به حساب می آید. با رفتن به این شهر می توانید از تماشای آثار و اماکن تاریخی آن لذت ببرید و همچنین پرنده هایی را ببینید که در زندگیتان ندیده اید. یکی از کارهای هیجان انگیزی که در پانجیم می توانید انجام دهید تجربه سفرهای دریایی با کشتی های کروز است، در این سفرها می توانید به تماشای دلفین ها بروید. در سفر به گوا در یک روز کامل می توانید از تماشای این شهر لذت ببرید.

برای سفر به پانچیم در گوا، ما زمستان و اوایل بهار را پیشنهاد می کنیم. چرا که این زمان با بهترین آب و هوا روبرو می شوید. درفصل های سرد سال که هوا در این شهر بسیار مطبوع است گردشگران خارجی بسیاری را خواهید دید. شش ماه اول سال در پانجیم انتظار افزایش دما و آب و هوای شرجی را داشته باشید. برای حمل و نقل در این شهر می توانید از تاکسی، اتوبوس های عمومی که خدمات منظمی ارائه می دهند و همچنین موتور استفاده کنید. نگران هزینه ها نباشید، شهر پانجیم شهر ارزانی است و اکثر خدمات و کالاها با قبمت پایینی ارائه می شوند. این مسئله در مورد غذا و خوراک هم صدق می کند. لحظاتی که در پانجیم هستید می توانید به گشت زنی در جزایر دیوا و سواحل رود ماندوی بروید و یا دقایقی برای خودتان در کوچه پس گوچه های سنگفرش شده آن که با دارای معماری زیبای پرتغالی هستند قدم بزنید.

برای صرف غذاها هم محدودیتی در پانجیم نخواهید داشت، رستوران های مختلف، غذاهای متنوعی در اختیارتان قرار خواهند داد. برای صرف یک وعده غذای خوشمزه ما رستوران هایی مثل بلک شیپ بیسترو، آپر هوس و ویوا را پیشنهاد می کنیم.

منبع: الی گشت

به "پانجیم، شهر پرتغالی گوا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پانجیم، شهر پرتغالی گوا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید