پیشرفت 50 درصدی پروژه ساخت شهرک رمزارز فریدن

به گزارش همیار مشاوره، معاون هماهنگی امور مالی استاندار اصفهان گفت: شهرک رمز ارز فریدن در اختیار بخش خصوصی است به همین علت ابتدا سوله های فراوری رمزارز آماده می گردد و در ماه آینده برنامه ریزی برای فراوری رمزارزها شروع می گردد.

پیشرفت 50 درصدی پروژه ساخت شهرک رمزارز فریدن

به گزارش از ، سید حسن قاضی عسگر معاون هماهنگی امور مالی استاندار اصفهان درباره آخرین شرایط شهرک رمزارز فریدن گفت: در حال حاضر فرآیند ساخت و ساز شهرک شروع، اسکلت سوله ها نصب شده و هماهنگی لازم جهت سرویس دهی به این مرکز صورت گرفته است.

وی اضافه نمود: یکی از نکات مهم قابل بیان درباره شهرک رمزارز فریدن، تصمیم سرمایه گذاران برای احداث نیروگاه 100 مگاواتی برق خورشیدی است تا بتوانند انرژی مورد احتیاج خود را به شیوه پاک تامین نمایند. پس از ساخت این نیروگاه، این صنعت به یک صنعت سبز در ایران تبدیل می گردد که ارزش اضافه نموده بالایی ایجاد خواهد نمود.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار اصفهان گفت: با این حال در ابتدا یک نیروگاه 10 مگاواتی تاسیس خواهد شد که فرایند زمین یابی آن انجام و مراحل واگذاری زمین در دست اقدام است؛ فعالیت ها به خوبی پیش می رود. امیدواریم در آینده بتوانیم همه برق مورد احتیاج این شهرک را به وسیله نیروگاه خورشیدی تامین کنیم.

قاضی عسگر ادامه توضیح داد: فرآیند احداث شهرک رمزارز تا به امروز تقریبا 50 درصد پیشرفت داشته و حتی برنامه ریزی برای شروع فراوری رمزارز ها در ماه آینده هم صورت گرفته است. باید توجه داشت که شهرک رمزارز یک مجموعه بزرگ است که نه تنها سوله های فراوری رمزارز به وسیله دستگاه های ماینر در آن واقع شده است بلکه یک کارخانه فراوری و مونتاژ ماینر و یک مجموعه آموزشی علمی کاربردی برای آموزش مسائل مرتبط با بلاکچین هم در این شهرک قرار خواهد داشت. بعلاوه خدمات نرم افزاری که باید ارائه گردد، در آنجا موجود است.

وی ادامه داد: فعالیت ساخت مرکز آموزش علمی کاربردی با یاری مجموعه های آموزشی فریدن به خوبی پیش رفته است. عملیات خاک برداری کارخانه فراوری و مونتاژ ماینر هم صورت گرفته و عملیات ساخت بنا شروع شده است.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار اصفهان گفت: از آنجا که این مجموعه در اختیار بخش خصوصی است، ابتدا سوله های فراوری رمزارز آماده می گردد. البته دکل برقی مورد احتیاج برای تامین انرژی این سوله ها هم باید از دامنه به فریدن منتقل گردد. فعلا هماهنگی لازم برای تخصیص برق مازاد موجود در منطقه تا زمان انتقال دکل و نصب دکل مذکور صورت گرفته است.

قاضی عسگر اضافه نمود: یکی از نقاط قوت شهرک رمزارز فریدن، احداث استخر رمزارز ها است که اصطلاحا به پول (Pool) معروفیت دارد؛ وجود این پول بسیار ارزشمند است. این پول هم احتیاج به نرم افزار ها و تجهیزات سخت افزاری مخصوص دارد. ضروری است به همه سرمایه گذاران در حوزه رمزارز ها پیشنهاد کنم که از امکانات این شهرک استفاده نمایند.

وی اظهار داشت: مجوز برای فراوری رمزارز در مکان های گرم استان داده نمی گردد مگر اینکه دو برابر ظرفیت مورد احتیاج برای فراوری رمزارز، نیروگاه خورشیدی تاسیس گردد.

معاون هماهنگی امور مالی استاندار اصفهان درباره ارزش اضافه نموده این پروژه هم اظهار کرد: معمولا رمزارز ها ارزش اضافه نموده 10 برابری دارد به همین علت امیدواریم حدود 8 الی 10 برابر ارزش اضافه نموده با بهره برداری از این پروژه به وجود آید.

منبع:ایراسین

ص

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیشرفت 50 درصدی پروژه ساخت شهرک رمزارز فریدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 50 درصدی پروژه ساخت شهرک رمزارز فریدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید