کتاب سفر، نام من سرخ

به گزارش همیار مشاوره، آدم بعد از مرگش می فهمه که پول تو زندگی هیچ ارزشی نداره ؟!

کتاب سفر، نام من سرخ

نام من سرخ کتابی است که امپراتوری عثمانی را به تصویر می کشد. نویسنده به نوعی تلاش کرده که تاریخ ایران و ترکیه را بازگو کند. پاموک با بهره گیری از تکنیک چند صدایی یا پلی فونی داستانش را از منظر شخصیت های مختلف روایت می کند.

پاموک با بهره گیری از تکنیک چند صدایی یا پلی فونی داستانش را از منظر شخصیت های مختلف روایت می کند. هر فصل از کتاب راوی جداگانه ای دارد اما ارتباط در بین فصل های کتاب از لحاظ موضوعی رعایت شده است.

پاموک به بازآفرینی داستان های #ادبیات-کلاسیک می پردازد و مفاهیمی چون عشق، خشونت، حسادت و... بازگو می کند.

در بخشی از کتاب نویسنده داستان شکوره، معشوقش کارا و داستان نقاشان شرقی متعصب به اصول نقاشی را برای خواننده تعریف می کند. این اثر تقابل سنت و مدرنیته در شرق و غرب است.

تا تو دلتون چهره عزیزی را داشته باشین هنوز دنیا مال شماست.

هرچند جملات این کتاب نثری ساده و روان دارد اما در هر کدام از این جملات مفاهیم عمیقی پنهان شده است که چند نمونه آن را با هم می خوانیم:

* آدم بعد از مرگش می فهمه که پول تو زندگی هیچ ارزشی نداره؟ اینا همه اش شعار بوده، آدم حتی بعد از مرگش هم خوب می فهمه که پول تو زندگی چه قدر ارزش داره.

* تا تو دلتون چهره عزیزی را داشته باشین هنوز دنیا مال شماست.

* فکر می کردم اگه دو نفر همیشه به هم راست بگن، یعنی عین حقیقت رو بگن، باید خیلی صمیمی باشن ولی الان می بینم که برای حفظ صمیمیت انگار مجبوری بعضی جاها دروغ هم بگی.

نام-من-سرخ اثر نویسنده ترک زبان معاصر و برنده جایزه نوبل در سال 2006، #اورهان-پاموک است؛ که می توانید از #نشر-چشمه خریداری کنید.

پاموک در این اثر نیز به مانند سایر آثارش از کافکا، ناباکوف، جویس و پروست تاثیر پذیرفته است.

این کتاب به60 زبان ترجمه شده است.

این کتاب بالای500 صفحه است اگر ساعات طولانی در هواپیما و قطار هستید بهترین فرصت است که این کتاب را بخوانید و متوجه گذز زمان نشوید.

تهیه و تدوین: تحریریه همیار مشاوره

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "کتاب سفر، نام من سرخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کتاب سفر، نام من سرخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید