کوهی که احمق ها دوبار آن را فتح می نمایند!

به گزارش همیار مشاوره، کوه فوجی با ارتفاع 3776 متر بلندترین کوه ژاپن محسوب می شود. جالب است بدانید که این کوه یک آتشفشان خاموش است و آخرین فوران آن به سال های 1707-1708 میلادی بازمی شود. کوه فوجی، یکی از سه کوه مقدس ژاپن است و در این میان دو کوه دیگر به نام های کوه تیت و کوه هاکو نیز در کشور ژاپن تقدس دارند. دامنه کوه فوجی در مرز بین استان های شیزوئوکا و یاماناشی در غرب توکیو واقع شده است و می توان آن را در یک روز آفتابی دید.

کوهی که احمق ها دوبار آن را فتح می نمایند!

کوهستان ها و آتشفشان های فراوانی در اقصی نقاط این کره خاکی و در کشورهای مختلف وجود دارند که در نظر مردم آن مناطق مقدس محسوب شده و از آن به نیکی یاد می گردد. یکی از این کوه ها و یا به تعبیری آتشفشان های خاموش اما زیبا فوجی بوده که در ژاپن واقع شده است و امروز همیار مشاوره میخواهد اطلاعاتی حیرت انگیز را پیرامون کوه فوجی در اختیار شما قرار دهد.

خالی از لطف نیست که بدانید کوه فوجی نزدیک به کناره اقیانوس آرام در جزیره هونشوی مرکزی واقع شده و سه شهر کوچک گوتنبا (جنوب)، فوجی یوشیدا (شمال) و فوجی نومیا (جنوب غربی) آن را احاطه نموده اند.

شکل و شمایل زیبای کوه فوجی که شباهت زیادی به یک مخروط متقارن دارد، به عنوان نمادی از کشور ژاپن شناخته شده و پیوسته در نقاشی ها و فرتورها می آید.

بهترن و زیباترین چشم انداز فوجی در اطراف ایستگاه شین - فوجی و از سمت راست قطار قابل مشاهده است، به طوریکه مسافران با سفری در حدود 40 تا 45 دقیقه می توانند از زیبایی های بی نظیر این منظقه نهایت لذت را ببرند. مسافران اعتقاد دارند که کوهستان از این راستا بسیار رویایی به نظر می رسد.

آتشفشان خاموش فوجی در روز 22 ژوئن سال 2013 به عنوان یکی از میراث های جهانی یونسکو مشخص شد.

ریشه نام فوجی از کجا می آید؟

گفته می گردد که این کوه در ابتدا Fuji no Yama نام داشته است. بعضی هم اعتقاد دارند که فوجی از زبان قوم آینو گرفته شده و معنی آن آتش است. آینوها قومی باستانی هستند که زبانش هم ریشه با زبان ژاپنی نیست. بعدها مردم ژاپن واژه سان را به آن افزودند که معنی کوه دارد.

در منطقه فوجیگوکو (5 دریاچه فوجی) در بخش شمالی کوهستان و همچنین در هاکونه در نزدیکی چشمه آبگرم شما می توانید زیباترین چشم انداز را از کوه فوجی تماشا کنید. این مناطق در کنار یکدیگر ترکیب بی نظیری از لذت و زیبایی را می سازند.

آتشفشان خاموش فوجی از محبوبیت بسیار زیادی در میان کوهنوردان بین المللی برخوردار است. بسیاری از مردم برای تماشای طلوع آفتاب که از بالا گورایکو نامیده می گردد، از این کوه صعود می نمایند.

در پای کوه فوجی، حرمی وجود دارد که بعضی از کوهنوردان پیش از صعود در آنجا عبادت می نمایند. جشنواره Yabusame که در ماه می برگزار می گردد و در آن پرفورمنس های سامورایی به نمایش گذاشته می گردد، در این محل برپاست و مورد استقبال مردم زیادی قرار می گیرد.

کوه فوجی به عنوان نمادی از کشور ژاپن به شمار می رود. تصاویر این کوهستان زیبا در بسیاری از آثار هنری کشور ژاپن مورداستفاده قرار گرفته و همچنان نیز آن را می توان در خیلی از تصویرسازی ها و نقاشی های ژاپنی مشاهده کرد.

ممنوعیت صعود بانوان به کوه فوجی

نخستین فردی که قله فوجی را فتح کرد، راهب ناشناسی بود و به همین خاطر آن را مقدس می دانند. به همین دلیل، در زمان باستان به زنان اجازه صعود نمی دادند. البته این ممنوعیت در سال 1912 میلادی برچیده شد.

صعود سخت به آتشفشان فوجی

بالارفتن از این کوه چندان آسان نیست. دمای هوا در ارتفاعات این آتشفشان خاموش بسیار پایین است و بعضا به منفی 35 درجه سانتیگراد هم می رسد. به همین خاطر، اغلب در مرداد یا شهریور باید از این کوه بالا رفت.

36 چشم انداز از کوه فوجی نام مجموعه ای هنری از هوکوسای کاتسوشیکا است که با چوب ساخته شده و کوه فوجی را در فصول و آب و هوای مختلف و از زوایای گوناگون به تصویر کشیده است. ساخت این مجموعه در سال 1830 میلادی شروع شده است، یعنی زمانی که هنرمند یاد شده 70 سال داشته است.

کوه فوجی در میان دریاچه های موتوسوکو، کاواگوچیکو، شوجیکو، یاماناکاکو و سیکو واقع شده است.

سه آتشفشان در یک کوه

شاید باورتان نگردد، اما فوجی از 3 آتشفشان جداگانه تشکیل شده است: کوماتیکو در پایین، کوه فوجی در میانه و فوجی در بالا.

دانشمندان اعلام نموده اند که آتشفشان فوجی هر لحظه احتمال فوران کردن دارد. این کوه همواره تحت نظارت دقیق و همیشگی گروهی از زمین شناسان واقع شده است و گفته می گردد که فوران آن احتمالا هیچ نشانه اولیه ای در بر نخواهد داشت.

کوه فوجی یکی از کوهستان هایی است که کوهنوردهای بین المللی به آن علاقه فراوانی دارند و برای سفر به این مکان مقدس و زیبا به کشور ژاپن سفر می نمایند، به طوریکه براساس آمار، سالانه 200 هزار کوهنورد فوجی را فتح می نمایند.

فوجی، نماد خوش شانسی

در فرهنگ ژاپنی، فوجی نماد خوش شانسی هم به شمار می رود. مردم با تماشای فوجی احساس آسایش و راحتی دارند.

با اینکه کوه فوجی یکی از مقاصد گردشگری بین المللی محسوب می گردد و توریست زیادی هم دارد، اما مردم محلی اعتقاد دارند: فرد عاقل فقط یک بار فوجی را فتح می نماید و تنها احمق ها دوبار صعود می نمایند.

منبع: باشگاه همیار مشاوره

منبع: همگردی

به "کوهی که احمق ها دوبار آن را فتح می نمایند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوهی که احمق ها دوبار آن را فتح می نمایند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید