گردهمایی بهترین های صنعت خرما در شیراز

به گزارش همیار مشاوره، مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: در پنجمین نمایشگاه بین المللی خرما، فراوری، فرآوری و صنایع وابسته شیراز حدود شصت شرکت فعال در این حوزه حضور دارند.

گردهمایی بهترین های صنعت خرما در شیراز

علی فرهادی گفت: ایران به لحاظ تنوع و کیفیت، سطح زیر کشت، اندازه تولید، صادرات و مصرف ملی در زمره برترین تولید نمایندگان محصول خرما در دنیا به شمار می رود.

او گفت: هر چند خرمای ایران از برترین نوع خرمای صادراتی دنیا بوده و یکی از محصولات عمده کشاورزی ایران و از منابع اصلی ارز کشور محسوب می گردد، اما با کمال تاسف با گذشت زمان سهم و جایگاه کشور ما روند نزولی داشته است.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی گفت: به دلایل مختلف از جمله تغییرات اقلیمی، خشکسالی و بی آبی، ضعف مدیریت و برنامه ریزی، موانع صادراتی، افزایش قیمت تمام شده کالا در بخش تولید، نگهداری و بسته بندی و صادرات فاقد صرفه مالی لازم بوده و همین؛ علت روند نزولی خرما و صنایع وابسته آن است.

فرهادی گفت: قطعا با برطرف این موانع و مسائل و ایرادات خرما به معنای واقعی تبدیل به یک صنعت اشتغال زا، تامین نماینده مواد غذایی و دارویی و صنعتی و کالایی صاداراتی وا رز آور می گردد.

مدیر عامل شرکت نمایشگا ه های بین المللی فارس گفت: به همین دلیل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس در کوشش بوده و هست تا با برگزاری نمایشگاه تخصصی در این حوزه و معرفی قابلیت ها و ارزش استراتژیک این محصول خوراکی - صنعتی به نخل داران و سایر مشاغل وابسته یاری کند تا با افزایش کمی و کیفی تولید های متنوع و با ارزش حاصل از خرما سهم واقعی و شایسته کشور را در بازار های داخلی و بین المللی حفظ و ارتقا دهیم.

فرهادی با بیان اینکه نمایشگاه بین المللی خرما شیراز در متراژی به مساحت شش هزار متر مربع برگزار می گردد، گفت: شرکت نمایندگان در این نمایشگاه از استان های اذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، یزد، خراسان رضوی، کرمان، بوشهر، خوزستان، همدان، تهران، هرمزگان و فارس هستند.

او گفت: در حاشیه این نمایشگاه که تا سیزدهم آبان ماه برپاست؛ قرار است کلاس های آموزشی ویژه علاقه مندان و بهره برداران صنعت خرما و بعلاوه چندین رونمایی از دستگاه های نو تولید و فرآوری محصولات خرما انجام گردد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاه های بین المللی فارس گفت: بازدیدنمایندگان می توانند از ساعت 16 الی 21 از این عنوان نمایشگاهی بازدید نمایند.

همیار مشاوره فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "گردهمایی بهترین های صنعت خرما در شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردهمایی بهترین های صنعت خرما در شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید