یک دیپلمات آمریکایی: اراده قوی برای یاری به دولت انتقالی سودان داریم!

به گزارش همیار مشاوره، یک دیپلمات آمریکایی مدعی وجود اراده قوی در واشنگتن برای یاری به دولت جدید سودان طی دوره انتقالی این کشور شد.

یک دیپلمات آمریکایی: اراده قوی برای یاری به دولت انتقالی سودان داریم!

به گزارش گروه بین الملل همیار مشاوره به نقل از خبرگزاری سودان ، کاردار جدید سفارت آمریکا در خارطوم در جریان دیدار با وزیر خارجه سودان تحولات کنونی در این کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در واشنگتن و مجامع بین المللی اراده قوی برای یاری به سودان وجود دارد تا این کشور بتواند طی دوره انتقالی با مسائل و چالش های پیش روی مبارزه کند.

بریان شوکان با اشاره به سخنان وزیر خارجه سودان مبنی بر حذف نام خارطوم از فهرست حامیان گروه های تروریستی گفت: حذف نام سودان از این فهرست هدف مشترک واشنگتن و خارطوم است.

در این دیدار خانم اسماء عبدالله وزیر خارجه سودان با تاکید بر ضرورت حذف نام خارطوم از فهرست کشورهای حامی گروه های تروریستی گفت: با این اقدام بزرگترین مانع در برقراری ارتباط و همکاری سودان با موسسات مالی و مالی دنیا برداشته می گردد و دولت انتقالی خارطوم می تواند مسائل مالی خود را حل و فصل کند.

در همین حال، وزیر دارایی سودان با اشاره به کوشش کشورهای عربی و غربی برای حذف نام خارطوم از فهرست حامیان گروه های تروریستی گفت: به دنبال سرانجام نشست سالانه صندوق پول و بانک دنیای کشورهای دوست سودان یکشنبه هفته آینده نشستی را در واشنگتن برگزار خواهند کرد که هدف از آن، یاری به سودان طی دوره انتقالی است.

ابراهیم احمد بدوی توضیح داد: در این نشست نمایندگان کشورهای عربی و غربی شرکت خواهند داشت و طی آن صندوق یاری مالی مالی به سودان را تاسیس خواهند کرد.

وی درباره سیاست مالی سودان گفت: ورود به بازارهای مالی و مالی دنیا از جمله اولویت دولت جدید خارطوم است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "یک دیپلمات آمریکایی: اراده قوی برای یاری به دولت انتقالی سودان داریم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک دیپلمات آمریکایی: اراده قوی برای یاری به دولت انتقالی سودان داریم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید