8 ایده و ترند نو طراحی داخلی دفتر اداری [ مدرن و شیک ]

به گزارش همیار مشاوره، یکی از مهم ترین نکاتی که می تواند در معرفی برند و خدمات هر شرکت و اداره ای موثر و تاثیر گذار باشد، طراحی داخلی دفتر اداری مناسب و اصولی است. این طراحی باید به گونه ای باشد که با نوع کار شرکت همخوانی کامل داشته، برای کاربری حداکثری کارمندان طراحی شده باشد و کارفرمایان بتوانند در آن احساس راحتی و اطمینان نمایند. برای طراحی داخلی دفتر اداری نیازی ندارید که حتما هزینه های زیادی برای به کارگیری طراحان داخلی پرداخت کنید، بلکه تنها با پیروی از نکات خاصی می توانید یک طراحی اصولی و در عین حال مدرن و زیبا انجام دهید.

8 ایده و ترند نو طراحی داخلی دفتر اداری [ مدرن و شیک ]

کلیدی ترین نکات طراحی داخلی دفتر اداری:

1- از رنگ های مناسب با فضا بهره ببرید:

هنگام طراحی هر فضا از جمله دفاتر اداری حتما باید بتوانید از رنگ ها به صورت مناسب برای دیوارها و تجهیزات داخلی بهره ببرید. در صورتی که اتاق کاری شما کوچک است بهتر است از رنگ های روشن برای عظیم تر نشان دادن فضا بهره ببرید. توجه داشته باشید رنگ های تند مانند رنگ قرمز در اتاق کار باعث می گردد زمان کار مفید شما کاهش پیدا نموده و زود خسته شوید. بنابراین بهتر است از رنگ های ملایم و روشن برای طراحی داخلی دفتر اداری خود بهره ببرید.

2- از میز و جایگاه های مناسب بهره ببرید:

از دیگر نکات مهمی که هنگام طراحی داخلی دفتر اداری باید به آن ها توجه ویژه نشان دهید، انتخاب مناسب و اصولی میز و جایگاه های کارمندان و کارفرمایان است. کارمندان بیش از 8 ساعت را روی جایگاه های خود می نشینند، بنابراین حتما جایگاه هایی را انتخاب کنید که طراحی ارگونومیک داشته و کم ترین تاثیر منفی را روی بدن می گذارند. بعلاوه در صورتی که فضای اتاق ها کوچک است می توانید از میزهای چند منظوره با طراحی کاربردی استفاده نموده تا بتوانید از حداقل فضا حداکثر استفاده را ببرید.

3- از نورپردازی مناسب بهره ببرید:

مساله مهم دیگر در طراحی داخلی دفتر اداری نورپردازی مناسب آن است. نور محیط باید به گونه ای بهینه باشد که هم مصرف انرژی را کاهش داده و هم آنکه باعث خستگی چشم ها نگردد. می توانید از تکنیک های مختلفی هم برای فضا سازی بهره ببرید. برای مثال نورپردازی های سه بعدی می تواند محیط های کوچک را کمی عظیمتر نشان دهد.

4- فایل های مخصوص برای کارمندان انتخاب کنید:

برای کاربری بهتر حتما سعی کنید برای تمامی کارمندان قفسه ها و فایل های جداگانه قرار دهید. این فایل ها باعث می گردد میز کاری افراد خلوت تر شده و کارها را با نظم و دقت بیشتری انجام دهند. این فایل ها و قفسه ها هم باید با طراحی داخلی دفتر اداری هماهنگی داشته باشد و فضای زیادی هم اشغال نکند.

5- از همخوانی کف پوش و دیوارها بهره ببرید:

یکی از مهم ترین نکات طراحی داخلی دفتر اداری که در بسیاری از شرکت های مدرن مورد استفاده قرار می گیرد، استفاده از رنگ های مشابه برای کف پوش و دیوار ها است. این همخوانی می تواند به این شکل باشد که هر دو رنگ در یک خانواده بوده اما یکی از آن ها به خصوص سقف کمی تیره تر باشد.

6- از وسایل تزئینی و گیاهان بهره ببرید:

از دیگر نکات مهم برای طراحی داخلی دفتر اداری استفاده از گیاهان و وسایل تزئینی در قسمت های مختلف است. در صورتی که دفتر اداری شما کاملا رسمی بوده و فضا را خشک و بی روح می نماید. حتما سعی کنید در دفتر کاری خود از تابلوهای نقاشی و یا گیاهان زینتی بهره ببرید. گیاهان و گل ها شادابی و نشاط محیط را چند برابر نموده و فضایی گرم و زیبا به آن می دهد.

7- از پارتیشن بندی بهره ببرید:

در صورتی که می خواهید محیط کاری دفتر شما مجزا بوده و هر فرد بتواند راحت تر روی کار خود تمرکز داشته باشد می توانید از پارتیشن برای جداسازی محیط بهره ببرید. این مساله می تواند هم محیط دفتر را زیباتر نموده و هم آن را برای هر شخص خصوصی سازی کند.

8- یک مکان برای استراحت کارمندان درنظر بگیرید:

در صورتی که تعداد کارمندان شما زیاد است و محیط کاریتان عظیم است می توانید در طراحی داخلی دفتر اداری، یک اتاق مناسب برای دورهمی و استراحت کارمندانتان طراحی کنید. این مساله در بیشتر کشورهای اروپایی درنظر گرفته شده و کارمندان در آن چند دقیقه استراحت نموده و میان وعده های خود را می خورند.

منبع: اتاق

به "8 ایده و ترند نو طراحی داخلی دفتر اداری [ مدرن و شیک ]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 ایده و ترند نو طراحی داخلی دفتر اداری [ مدرن و شیک ]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید