آشنایی با معروف ترین فستیوال های روسیه ، سرزمین برف و یخ

به گزارش همیار مشاوره، فستیوال هایی که به طور سالانه در یک کشور برگزار می شوند، به نوعی بیانگر فرهنگ و آداب و رسوم مردم آن کشور هستند. این فستیوال ها جذابیت زیادی برای گردشگران دارند تا جایی که بعضی از افراد زمان سفر خود را مطابق با زمان برگزاری این جشنواره ها تنظیم می نمایند. در این بخش قصد داریم تعدادی از معروف ترین فستیوال های روسیه را معرفی کنیم. جشنواره های دیدنی روسیه در شهرهای مختلف این کشور از جمله سن پترزبورگ و کازان برگزار می شوند.

آشنایی با معروف ترین فستیوال های روسیه ، سرزمین برف و یخ

فستیوال شب های سفید

شب های سفید یک پدیده طبیعی است که به دلیل موقعیت جغرافیایی شهر سن پترزبورگ در آن رخ داده و نماد این شهر محسوب می شود. در شب های سفید که از ماه می آغاز شده و تا جولای ادامه می یابند، در واقع شبی وجود ندارد. در این بازه زمانی تمامی 24 ساعت یک روز هوا روشن بوده یا در حالت گرگ و میش قرار گرفته است. در این روزها جشنواره ای به همین نام در سن پترزبورگ برگزار می شود که گردشگران زیادی را به سمت خود جذب می نماید. در شب های سفید که یکی از بهترین جشنواره های دیدنی روسیه بوده، مراسم های بسیاری از جمله باله، اوپرا، نمایش های متنوع، جشنواره های موسیقی و هنری برگزار می گردند. بادبان های سرخ (Scarlet Sails) یکی از مهمترین رویدادهای شب های سفید است که در کشتی اسکارلت اجرا می شود. در این رویداد، کشتی با نورهای رنگارنگ روشن شده و بر روی رودخانه نوا به حرکت در می آیند. هم زمان با حرکت کشتی نیز آتش بازی های بسیار زیبایی در آسمان انجام می شوند که تمام سن پترزبورگ را به وجد می آورند.

فستیوال ملی فالکور آکشا کلو

سارانسک (saransk) مرکز استان موردوویا بوده که میزبان بسیاری از جشن ها و مراسم های ملی این کشور هست. فالکور آکشا کلو یکی از معروف ترین فستیوال های روسیه بوده که همه ساله در ماه ژوئن برگزار می شود. موضوع این جشنواره طبیعت بوده و به مناسبت بهار برگزار می شود. در این زمان، مردم منطقه خانه های خود را با شاخ و برگ های درختان تزئین نموده و در حالیکه لباس های سنتی پوشیده اند، شعرهایی از طبیعت می خوانند.

فستیوال شرمیچی

روستوف یکی از قدیمی ترین و توریستی ترین شهرهای روسیه محسوب می شود. اگر در ماه می به این شهر سفر کنید، شاهد مسابقات ورزشی مختلفی مانند کشتی، تیراندازی با تیرکمان، اسب سواری، شمشیربازی و مبارزه تن به تن در این شهر خواهید بود. این ورزش ها که می توانند یکی از جشنواره های دیدنی روسیه باشند، قدمتی دیرینه داشته و متعلق به زمانی هستند که پسرهای جوان با شرکت در مبارزه های جدی و یا رفتن به میدان جنگ به یک جنگجو تبدیل می شدند. در هنگام برگزاری این مسابقات با انواع غذاهای سنتی از تماشاچیان پذیرایی می شود.

مسابقه تراکتور رانی

مسابقه تراکتور رانی از جمله مسابقات مهم و هیجان انگیزی است که همه ساله در ماه ژوئن برگزار می شود. در این مسابقه شرکت کنندگان از سراسر کشور در این شهر جمع شده و با تراکتور خود موانع و مسیرهای سخت را طی می کنند. شخصی که اول به خط خاتمه برسد، برنده این مسابقه است. این مسابقه نه تنها برای شرکت کنندگان بلکه برای سایر افراد نیز از اهمیت بالایی برخوردار بوده و بسیاری از مردم را برای تماشا به سمت روستوف می کشاند.

فستیوال هنرهای خیابانی و گرافیتی استنوگرافیا

یکاترینبورگ (Yekaterinburg) یکی از مهمترین شهرهای روسیه بوده که به عنوان یک شهر صنعتی و فرهنگی شناخته می شود. یکی از معروف ترین فستیوال های روسیه که همه ساله در ماه جولای برگزار می شود، استنوگرافیا نام دارد. استنوگرافیا یک جشنواره هنرهای خیابانی بوده که به جوانان هنرمند و خلاق این فرصت را می دهد که براساس تم انتخابی آن سال، تمامی شهر را با رنگ های جذاب و متنوع رنگ آمیزی کنند. تم هر سال با توجه به رویدادهای مختلف انتخاب شده و متفاوت با سال قبل است. به عنوان مثال، تم سال 2018 میلادی متناسب با جام جهانی فوتبال انتخاب شده که در کشور روسیه برگزار گردید.

فستیوال کروتوشکا در شهر کازان

اگر به موسیقی سنتی آن هم از نوع روسی علاقمندید، فستیوال کروتوشکا را از دست ندهید. این فستیوال همه ساله ماه آگوست در روستای کوچکی با نام کروتوشکا در نزدیکی کازان برگزار می شود. کروتوشکا مربوط به موسیقی سنتی است، اما از سال 2009 میلادی به بعد انواع موسیقی های معاصر نیز به آن اضافه شده اند. از این رو، در این جشنواره می توان تنوع بسیاری از انواع موسیقی شامل موسیقی سنتی تبتی، گروه های راک تاتارستان را مشاهده کرد و شنید.

فستیوال بین المللی سینمای مسلمان در کازان

این فستیوال که یکی از معروف ترین فستیوال های روسیه بوده، از سال 2005 میلادی همه ساله در ماه سپتامبر برگزار می شود. در این فستیوال چندزبانه سینماگران مسلمان از بیش از 50 کشور جهان در کازان جمع شده و به نمایش فیلم می پردازند. فستیوال سینمای مسلمان یک جشنواره فرهنگی بوده که هدف آن افزایش ایده های ساخت فیلم برای موضوعاتی چون انسانیت، صلح و احترام به فرهنگ ها و سنت های مختلف هست.

منبع: همگردی

به "آشنایی با معروف ترین فستیوال های روسیه ، سرزمین برف و یخ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با معروف ترین فستیوال های روسیه ، سرزمین برف و یخ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید