11نکته جالب از بارسلون که نمی دانید!

به گزارش همیار مشاوره، احتمالا می دانید که کریستف کلمب آمریکا را کشف کرد؛ اما خبر دارید که بارسلونا را چه کسی کشف کرد؟! بارسلون کاندید ساخت یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار جهان هم بوده که رد شده! و ماجرای بنایی تاریخی در بارسلون که طولانی ترین زمان برای یک پروژه ساختمانی در جهان را دارد. بارسلونا عجیب تر از آن چیزی ست که فکرش را می کنید!

11نکته جالب از بارسلون که نمی دانید!

افسانه پیدایش بارسلون

دو افسانه متفاوت در خصوص پیدایش بارسلون وجود دارد که مردم اسپانیا به آن معتقدند. اولین افسانه می گوید که هرکول 400 سال پیش از به وجود آمدن رم بارسلون را کشف کرد. افسانه دوم معتقد است پدر هانی بال، کارتاژین همیلکار بارسا این شهر را یافت و نام آن را بارسا گذاشت. به نظر شما کدام حقیقت دارد؟

مجسمه هرکول، افسانه بارسلون!

برترین ساحل جهان اما غیر قابل استفاده!

ساحل بارسلونا به عنوان برترین ساحل از طرف نشنال جیاگرافی معرفی گردید. اما نکته جالب این است که تا سال 1992 امکان استفاده برای عموم از این ساحل وجود نداشت و سواحل بارسلونا حالت صنعتی داشتند. هنگام برگزاری المپیک بارسلون دولت وقت تصمیم گرفت که سواحل بارسلون را برای استفاده عموم مردم آماده کند و از آن پس ساحل های بارسلون مورد استفاده همه توریستان نهاده شد.

قدم زدن روی شن های نرم این ساحل س و حال فوق العاده ای خواهد داشت.

برج کج! ساحل بارسلون

بزرگترین کلانشهر در ساحل مدیترانه

بارسلون بزرگترین کلانشهر در میان دیگر شهرهای دریای مدیترانه است و بعد از مادرید بزرگترین شهر اسپانیاست.

بارسلونا از دور و نزدیک، هر دو زیباست.

روز عشاق به سبک مردم بارسلون

مردم بارسلون برای سالهای متمادی روز 23ام آوریل را که به روز سنت جورج معروف است، جشن می گیرند و همچون روز ولنتاین به یکدیگر هدایایی می دهند. رسم است که آقایان به نشانه عشق به خانم ها گل رز و خانم ها به نشانه عشق ابدی کتاب به آقایان هدیه می دهند. سازمان یونسکو هم تصمیم می گیرد تا این روز را روز جهانی کتاب در سراسر جهان معرفی کند.

جالب است بدانید که در روز ولنتاین بارسلون، حدود 4 میلیون گل رز و بیش از 800 هزار کتاب به فروش می رسد!

بارسلون خانه تیم بارسلونا

اگر اهل فوتبال هستید حتما نام بارسلون و استادیوم خانگی این تیم یعنی نیوکمپ را شنیده اید. این استادیوم سومین استادیوم بزرگ در جهانست و در میان استادیوم های اروپایی مقام اول را دارد. گنجایش نیوکمپ 100 هزار نفر است. راستی موزه بارسلونا در کاتالونیا یکی از پربازدیدترین جاذبه های توریستی بارسلوناست.

این موزه پر است از اشیا خاطره انگیز مربوط به بازیکنان و اسطوره های بارسلونا

پیراهن هایی که هر کدام زمانی بر تن یک اسطوره بوده است

شلوغ ترین مرکز خرید جهان

شاید باور نکنید که در بارسلون مرکز خریدی هست که در هر ساعت 3500 نفر در آن رفت و آمد می نمایند. این مرکز خرید که نامش Portal de lAngel است، شلوغ ترین مرکز تجاری جهانست. در این مرکز خرید مغازه های بسیاری خواهید یافت. اجاره این مغازه ها هم بسیار گران است.

اجاره این مغازه ها بسیار گران است و می گویند حدود 270 یورو به ازای هر مترمربع می باشد.

خیابان لارامبلا شاهراه توریستی بارسلون

خیابان لارامبلا از 5 خیابان اصلی تشکیل شده و پربازدیدترین خیابان بارسلون است. لارامبلا یک بلوار به طول 2کیلومتر است که در محله گوتیک بارسلونا واقع شده. نکته جالب این خیابان تشکیل آن از 5 خیابان دیگر است که در طول خیابان لارامبلا رفته رفته در هم ادغام می شوند و از یکی به دیگری راه می یابید.

هر روز بیش از 150 هزار نفر در طول این خیابان رفت و آمد دارند.

خانه زنده گائودی

گائودی معمار برجسته اسپانیایی ست که بسیاری از آثار معماری در اسپانیا به نام او شناخته می شوند. یکی از این آثار کازامیلا ست که به خانه زنده هم معروفیت دارد. قوس ها، پیچ و خم و نمای ظاهری این خانه به گونه ای طراحی شده که توریستان به یاد یک موجود زنده می اندازد. به همین علت هم به آن عنوان خانه زنده داده اند.

یونسکو در سال 1984 این خانه را در لیست میراث فرهنگی خود ثبت کرد.

اثری تاریخی که هنوز نا تمام است!

لاساگرادا فامیلیا یک اثر فوق العاده زیبا از نظر معماری و یکی از آثار تاریخی بی نظیر در بارسلون است. پیشنهاد می کنیم که اگر فرصت برای بازدید از یک نقطه تاریخی را داشتید این اثر فوق العاده را حتما ببینید. بزرگترین کلیسای رومی کاتولیک که معمار آن گائودی ست. گائودی 15 سال پایانی عمر خود را صرف ساخت این بنا کرد و در نهایت در ساختمان همین کلیسا دفن شد. ساخت این ساختمان از سال 1882 میلادی شروع شد و همچنان ادامه دارد؛ پیش بینی می گردد این پروژه در سال 2026 تمام گردد.

حدود 130 سال است که ساخت این بنا ادامه دارد.

ساخت ایفل در بارسلون!

آیا می دانستید که بارسلون نخستین انتخاب برای ساخت برج ایفل بوده؟ در آن موقع پیشنهاد شهر بارسلون برای ساخت ایفل رد و پاریس جایگزین می گردد.

اگر بارسلون رد نمی شد الان برای ایفل باید به اسپانیا می رفتیم

سفر به شهر سوم اروپا

اگر راهی سفر به بارسلون هستید خوب است بدانید که سالانه بیش از 8میلیون نفر به بارسلون سفر می نمایند و این شهر پس از لندن و پاریس در رتبه سوم از لحاظ آمارِ بالایِ پذیرشِ توریست واقع شده است.

شاید مسافر بعدی شما باشید!

تهیه و تدوین: تحریریه همیار مشاوره

لطفا در نشر دانسته های خود کوشا باشید.

برداشت و استفاده غیرتجاری از مطالب این وب سایت، حتی بدون ذکر منبع آزاد است.

منبع: دالاهو

به "11نکته جالب از بارسلون که نمی دانید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11نکته جالب از بارسلون که نمی دانید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید