ارتقای کیفیت خدمات گردشگری با همکاری سازمان ملی استاندارد

به گزارش همیار مشاوره، معاون گردشگری گفت: حال که گردشگری به گفتمان غالب در کشور تبدیل شده، وقت آن رسیده که به ارتقای کیفیت خدمات نگاه جدی تری داشته باشیم؛ از این رو همکاری و تعامل بیش از پیش با سازمان ملی استاندارد ایران، یکی از راه های رسیدن به این هدف سازمان است.

ارتقای کیفیت خدمات گردشگری با همکاری سازمان ملی استاندارد

به گزارش همیار مشاوره به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، ولی تیموری، در نشست با رئیس پژوهشگاه سازمان ملی استاندارد، ضمن تشریح فعالیت ها و دستاوردهای حوزه نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری، گفت: یکی از رویکردهای اصلی سازمان در حوزه گردشگری، ارتقای کیفیت خدمات گردشگری است و برای دستیابی به این مهم، از تمام ابزارهای تخصصی استفاده می گردد.

او با بیان اینکه یکی از ابزارهای تخصصی و توانمند که یاریگر بالا بردن سطح کیفیت خدمات مورد استفاده گردشگران است، سازمان استاندارد و بخش پژوهشگاه آن به شمار می آید، اضافه نمود: پیش از این بارها در زمینه تدوین ضوابط و تشکیل کارگروه مربوطه از توانمندی های سازمان استاندارد به عنوان یکی از اعضای اصلی بهره مند شده ایم و دانش به روز و تخصصی مربوطه را در ضوابط تهیه شده به کار بسته ایم.

تیموری با اشاره به اینکه به کارگیری ظرفیت های علمی و پژوهشی همیشه در اولویت فرآیندهای حوزه استانداردسازی خدمات گردشگری واقع شده است، اظهار کرد: آنچه هدف تخصصی بخش گردشگری به شمار می آید قرار دریافت پیوست علمی سازمان استانداردسازی در محتوا و سیستم های تعریف شده برای دستیابی به سطحی مطلوب از خدمات است و این اقدام تنها با استمرار در ارتباط دو طرفه معاونت گردشگری و پژوهشگاه سازمان استاندارد ایران ایجاد می گردد.

معاون گردشگری در راستای تقویت این همکاری اظهار داشت: تهیه تفاهم نامه همکاری و نیز تشکیل کارگروه فنی مشترک با موضوع استانداردسازی خدمات می تواند دانش و تخصص دو حوزه را در راستای افزایش تعاملات فرابخشی و دستیابی به هدف غایی ارتقای کیفیت خدمات گردشگری مهیا سازد.

تیموری همچنین با اشاره به ظرفیت های گردشگری حلال در ایران یادآور شد: یکی دیگر از زمینه های همکاری دو طرف، پرداختن به ضوابط و استانداردهای اجرایی گردشگری حلال در کشور است، به گونه ای که علیرغم حلال بودن کلیه خدمات گردشگری در کشور بتوانیم در رقابت با کشورهای فعال در این حوزه، در قالب استانداردهای بین المللی، حضوری فعال داشته باشیم.

او تاکید نمود: تنها مقصد گردشگری در جهان هستیم که فقط و فقط خدمات حلال ارائه می کنیم. بنابراین اعتقاد دارم باید طی یک مکانیسم ساده، بی هزینه و کوتاه، اولاً استاندارد حلال را به همه خدمات سفر اعطا کنیم و در گام مهم تر بعدی بتوانیم در سطح بین المللی این برند حلال را به طور شایسته معرفی و تبلیغ کنیم.

معاون گردشگری در خاتمه تاکید نمود: آنچه خروجی تعامل دو طرفه حوزه معاونت گردشگری و سازمان استاندارد ایران خواهد بود، کسب رضایتمندی گردشگران است که با قابل سنجش کردن موضوع کیفیت به وسیله روش بومی سازی استانداردهای بین المللی، امکان پذیر خواهد شد.

منبع: میراث آریا

به "ارتقای کیفیت خدمات گردشگری با همکاری سازمان ملی استاندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتقای کیفیت خدمات گردشگری با همکاری سازمان ملی استاندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید