اظهارات مهم گروسی درباره نتایج سفر به ایران در بدو ورود به وین

به گزارش همیار مشاوره، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی سفر به تهران و ملاقات با مقامات بلند پایه کشورمان را مهم ارزیابی و توضیح داد که یک درک روشن درباره ادامه همکاری ها برای حل وفصل مسائل پادمانی حاصل شده است.

اظهارات مهم گروسی درباره نتایج سفر به ایران در بدو ورود به وین

به گزارش همیار مشاوره، رافائل گروسی این مطلب را در جمع همیار مشاوره مستقر در وین، پس از بازگشت از سفر دو روزه به تهران و دیدار با مقامات کشورمان مطرح نمود.

وی با اشاره به بیانیه مشترک آژانس بین المللی انرژی اتمی و سازمان انرژی اتمی کشورمان گفت که چارچوب کلی برای حرکت رو به جلو بدست آمده است

مدیرکل آژانس اتمی در پاسخ به سووالی درباره ادعاهای سیاسی پادمانی مطرح نمود در گفت وگو با مقامات بلند پایه ایران مسائل فنی جزئی مورد بحث قرار نمی گیرد بلکه سطح همکاری و اینکه اکنون زمان رسیدن به یک نتیجه ملموس است. وی اضافه نمود: این فضای دیدار ها بود و به نظرم ما در این رابطه به یک درک روشن رسیده ایم تا بزودی اقدامات ملموسی را شروع کنیم.

وی اضافه نمود: این بازدید مهمی برای من بود. فرصتی برای گفت وگو با رئیس جمهور و وزیر خارجه ایران پیدا کردم.آژانس اتمی توانسته یافته های غیرمنتظره ای درخصوص حدود غنی سازی در ایران به دست آورد.

مدیرکل آژانس اتمی در این باره توضیح داد: کوشش کردم تا همه چیز را به مسیر خود بازگردانم. بیانیه مشترک ما به این مسئله رسیدگی می نماید.

گروسی در بخش دیگر از کنفرانس خبری خود مطرح نمود که آژانس اتمی در کوشش بوده تا شفاف سازی هایی درخصوص بعضی سایت ها در ایران دریافت کند.

وی با اشاره مجدد به دیدار با سیدابراهیم رئیسی گفت: زمانی که با رئیس جمهور ایران گفت وگو دارم، درخصوص جزئیات فنی سایت های اعلام نشده گفت وگو نمی کنیم بلکه درباره همکاری های مان و اینکه زمان آن رسیده که نتیجه ای حاصل گردد به صحبت می پردازیم.

مدیرکل آژانس اتمی در ادامه بیان نمود که گفت وگوی خود با رئیس جمهور ایران در جوی کاری و صادقانه اجرا شده است.

منبع: ایسنا و ایرنا

منبع: همشهری آنلاین

به "اظهارات مهم گروسی درباره نتایج سفر به ایران در بدو ورود به وین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اظهارات مهم گروسی درباره نتایج سفر به ایران در بدو ورود به وین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید