افتخاری: دنبال حفظ سکو هستیم، دریافت مشاوره از مربیبرزیلی

به گزارش همیار مشاوره، یکی از برنامه های مهم فدراسیون هندبال کشورمان در سال 98 حضور تیم هندبال ساحلی در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی رقابت های دنیای است. در چند سال گذشته تنها تیم هندبالی که توانست به موفقیت هایی دست یابد تیم هندبال ساحلی مردان بود. کار این رشته سال جاری سخت تر است چرا که هندبال ساحلی در آسیا هواداران بیشتری پیدا نموده و همین مسئله باعث افزایش تعداد تیم های در مسابقات قاره ای شده است. از سوی دیگر رقابت های قهرمانی آسیای سال جاری این رشته برای همه تیم ها مهم است. تیم اول جواز حضور در اولین دوره بازی های ساحلی دنیا و سه تیم برتر مجوز شرکت در مسابقات قهرمانی دنیا را به دست خواهند آورد.

افتخاری: دنبال حفظ سکو هستیم، دریافت مشاوره از مربیبرزیلی

حسن افتخاری رئیس کمیته هندبال ساحلی فدراسیون در مصاحبه با همیار مشاوره در مورد برنامه های این رشته به منظور حضور در مسابقات قهرمانی آسیای سال 2019 گفت: با هدف آماده سازی بهتر تیم ملی اردوهای خود را از سال قبل آغاز کردیم. پیش از سال سه مرحله اردوی تدارکاتی داشتیم و اولین مرحله اردو در سال جدید نیز از چند روز آینده در چهار منطقه کشور آغاز می گردد تا در نهایت بتوانیم با نزدیک شدن به مسابقات بهترین ها را در ترکیب اصلی تیم قرار دهیم.

وی اضافه کرد: مسابقات قهرمانی آسیای ساحلی در سال 2019 در خردادماه و در چین برگزار خواهد شد. کوشش می کنیم تا سکوی کسب شده در دوره قبل را حفظ کنیم. کار سخت تر از قبل است چرا که کشورهای آسیایی اقبال بیشتری به این رشته پیدا نموده اند و همین باعث شده تا تعداد تیم ها نسبت به دوره های قبل بیشتر گردد.

مربی تیم هندبال ساحلی کشورمان اعلام کرد: این دوره از مسابقات متفاوت تر از دوره های قبل است چرا که تیم قهرمان جواز حضور در اولین دوره بازی های ساحلی دنیا (2019- آمریکا) و سه تیم اول جواز حضور در مسابقات قهرمانی هندبال ساحلی دنیا (2020- ایتالیا) را کسب خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به طور قطع اگر در زیر ساخت ها بهتر کار کنیم، می توانیم به موفقیت های بیشتری در این رشته دست پیدا کنیم، گفت: قرار است هندبال ساحلی در المپیک 2022 جوانان در سنگال برگزار گردد و ما قصد داریم در این رویداد شرکت کنیم. به همین دلیل کار را برای پسران نونهال از سال 97 و بعد از برگزاری المپیاد ایرانیان آغاز نموده ایم. این رقابت ها فرصت خوبی بود تا استعدادهای این رشته کشف شوند. مطمئن هستیم که با برنامه ریزی و توجه بیشتر و همکاری اسپانسرها می توانیم کار را در استان ها توسعه دهیم.

افتخاری بیان داشت: همین طور باید بتوانیم مسابقات باشگاهی این رشته را مداوم تر برگزار کنیم. هندبال ساحلی جذابیت بیشتری نسبت به دیگر رشته های توپی ساحلی دارد و به همین دلیل پیشنهاد شده که این رشته به بازی های المپیک تابستانی اضافه گردد. در این صورت این مسئله می تواند عامل رشد و توسعه این رشته باشد.

رئیس کمیته ساحلی فدراسیون هندبال اضافه کرد: ما در شرایط فعلی نمی توانیم از حضور مربی خارجی بهره ببریم اما کوشش کردیم تا از یک مشاور خوب استفاده کنیم. آنتونیو مربی تیم هندبال ساحلی برزیل سال قبل برای برگزاری یک دوره آموزشی به ایران آمد. این فرصت خوبی بود برای ما و از آن هم استفاده کردیم. ما از وی برنامه تمرین و مشاوره فنی می گیریم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "افتخاری: دنبال حفظ سکو هستیم، دریافت مشاوره از مربیبرزیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتخاری: دنبال حفظ سکو هستیم، دریافت مشاوره از مربیبرزیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید