امکان افزودن حافظه اس اس دی به PS5 از تابستان مهیا می شود

به گزارش همیار مشاوره، بر اساس جدیدترین گزارش وب سایت بلومبرگ شرکت سونی قصد دارد تا اجازه افزودن حافظه جانبی به کنسول پلی استیشن 5 را از تابستان بدهد. کنسول پلی استیشن 5، 825 گیگابایت حافظه اس اس دی دارد که می توان این حافظه را با SSDهای M.2 افزایش داد.

امکان افزودن حافظه اس اس دی به PS5 از تابستان مهیا می شود

مشکل حافظه کنسول ها در نسل فعلی که داشتن حجم 50 و 100 گیگابایت برای بازی ها چندان غیرعادی نیست بسیار جدی شده. همین چند روز پیش بود که شرکت اکتیویژن رسما گفت حافظه پیش فرض پلی استیشن 4 گنجایش دو بازی اخیر کال آو دیوتی را ندارد. حتی با وجود الگوریتم های پیشرفته فشرده سازی جدید هم تحمل حجم بالای بازی ها سخت شده.

چند ماهی است که شرکت سونی کنسول پلی استیشن 5 را عرضه کرده. حافظه های SSD بسیار سریعی که هنوز حتی در کامپیوترهای گیمینگ حرفه ای پیدا نمی شوند، در این کنسول وجود دارند. گنجایش حافظه این کنسول 825 گیگابایت است که تنها 667 گیگابایت آن در دسترس است. مشکل اینجاست که ماژول های حافظه این کنسول روی برد اصلی هستند و تعویض کردن آن ها غیرممکن است. به همین دلیل شرکت سونی بخش مخصوصی را در پلی استیشن 5 تعبیه کرده که می توان از آنجا یک حافظه SSD به این کنسول افزود و گنجایش 650 گیگابایتی را افزایش داد.

البته امکان افزودن حافظه جدید به این کنسول از همان ابتدای کار ممکن نبود و هنوز هم ممکن نیست. گویا انجام این کار به افزودن بخش هایی به فرم ویر (Firmware) این کنسول نیاز دارد. شرکت سونی قصد دارد از کارایی حافظه های SSD موجود در بازار برای استفاده شدن در کنسلو خود مطمعن شود. فراموش نکنیم که حافظه اصلی کنسول پلی استیشن 5 از حافظه های SSD مرسوم بسیار سریع تر است. به همین دلیل به زمان نیاز است تا حافظه های مختلفی تست شوند و از کیفیت آن ها اطمینان حاصل شود. لیست حافظه های SSD که سرعت کافی برای استفاده شدن در کنسول پلی استیشن 5 دارند از طرف شرکت سونی اعلام خواهند شد.

گزارش های جدید می گویند که استفاده از حافظه های اضافه SSD در تابستان بعدی ممکن خواهد شد. شرکت سونی قرار است آپدیت جدیدی را برای کنسول های پلی استیشن 5 منتشر کند تا این کنسول ها توان پشتیبانی از این حافظه ها را داشته باشند. البته افزودن حافظه های SSD اضافه می تواند باعث افزایش دمای داخلی کنسول پلی استیشن 5 شود و فن این کنسول را مجبور به حرکت با سرعتی بالاتر کند.

یکی از نقاط قوت کنسول پلی استیشن 5 فن کم سروصدای این کنسول است. این نقطه قوت دقیقا در تضاد با یکی از اصلی ترین نقاط ضعف کنسول پلی استیشن 4 است و باعث شده کاربران کنسول های سونی بالاخره با آرامش بازی کنند. معلوم نیست افزودن حافظه SSD اضافه به این کنسول تا چه حدی سرعت فن را بالا ببرد و صدای نویز آن را افزایش دهد.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ

به "امکان افزودن حافظه اس اس دی به PS5 از تابستان مهیا می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان افزودن حافظه اس اس دی به PS5 از تابستان مهیا می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید