اگر جزو این دسته افراد هستید برای تزریق دز سوم عجله نکنید

به گزارش همیار مشاوره، دانشمندان در مطالعه ای تازه احتیاج به دریافت دز سوم واکسن کرونا برای افراد مختلف را تشریح کردند.

اگر جزو این دسته افراد هستید برای تزریق دز سوم عجله نکنید

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی همیار مشاوره، در حالی که بعضی از کشور ها تزریق دوز سوم (بوستر) واکسن کرونا را برای گروه های خاصی که از نظر علمی، نیازمند تزریق مجدد هستند آغاز نموده اند، (مانند افرادی که از نارسایی مزمن کلیه رنج می برند یا کسانی که پیوند اعضا دارند.) متخصصان بهداشت کشف کردند افرادی که به کرونا آلوده شده و واکسینه شده اند، نیازی به عجله برای تزریق دوز سوم واکسن کرونا ندارند.

بر اساس مطالعه منتشر شده در وال استریت ژورنال، دانشمندان متخصص واکسن و ایمونولوژی تأیید می نمایند که افرادی که به این ویروس آلوده شده اند و کاملاً واکسینه شده اند از حفاظت قوی برخوردارند، از جمله در برابر جهش یافته و ممکن است نیازی به دز تقویت نماینده نداشته باشند.

مطالعات بعلاوه تأیید نموده اند که قرار گرفتن در معرض ویروس کرونا به طور موثری به عنوان یک دز واکسن عمل می نماید و بر خورد طبیعی بدن باعث می گردد سیستم ایمنی بدن آنتی بادی ها و سلول هایی فراوری کند که می توانند در آینده با ویروس مبارزه نمایند.

نیازی به دوز تقویت نماینده نیست

پل آفیت، از اعضای کمیته مشاوره واکسن سازمان غذا و داروی آمریکا گفت: افرادی که آلوده و واکسینه شده اند، بازی را بردند، من از آن ها نمی خواهم که یک تقویت نماینده دریافت نمایند؛ اما دانشمندان تأکید کردند که حفاظت قوی ناشی از ترکیبی از عفونت و واکسیناسیون به این معنا نیست که ممکن است افراد در نهایت نیازی به دوز تقویت نماینده نداشته باشند، و تاکید کردند که بعضی از افراد با سیستم ایمنی ضعیف یا شرایط خاص پزشکی ممکن است به آن نیاز داشته باشند.

پیتر هوتز، رئیس دانشکده پزشکی دانشگاه بیلور، شرح داد که عامل دیگری وجود دارد که باید برای افرادی که مبتلا به کرونا بوده اند و قبل از دریافت واکسن، واکسیناسیون را انجام داده اند، مورد توجه قرار گیرد. دز اضافه می تواند احتمال ابتلا به میوکاردیت، یک عفونت نادر را افزایش دهد.

آکیکو ایواساکی، ایمونولوژیست در دانشگاه ییل، گفت: افرادی که واکسینه شده و آلوده شده اند، احتمالاً آخرین گروهی هستند که واقعاً به دز تقویت نماینده واکسن نیاز دارند، زیرا آن ها سه بار در معرض خطر قرار گرفته اند.گفتنی است این اطلاعات نتیجه تحقیقات اولیه است و در حال تکمیل است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اگر جزو این دسته افراد هستید برای تزریق دز سوم عجله نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر جزو این دسته افراد هستید برای تزریق دز سوم عجله نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید