ایرباس A380؛ از طلوع تا غروب ، یک شرکت همچنان خواستار این غول پرنده است

به گزارش همیار مشاوره، ایرباس A380 بزرگ ترین هواپیمای مسافربری دنیا محسوب می گردد که امارات متحده عربی، بزرگ ترین مشتری آن است.

ایرباس A380؛ از طلوع تا غروب ، یک شرکت همچنان خواستار این غول پرنده است

به گزارش همیار مشاوره و به نقل از اینسایدر، ایرباس فراوری این جمبو جت را در خاتمه سال 2021 به علت تقاضای کم از سوی شرکت های هواپیمایی متوقف کرد.

با این حال سر تیم کلارک، رئیس هواپیمایی امارات، از ایرباس درخواست نموده است که نسل بعدی A380 را مالی تر و به صرفه تر بسازد.

ایرباس A380 قرار بود انقلابی در صنعت ساخت هواپیما باشد، اما طراحی ناکارآمد هواپیما و هزینه های عملیاتی بالا، خطوط هوایی در سراسر دنیا را مجبور نموده است که این هواپیمای دو طبقه را به نفع هواپیماهای پهن پیکر کوچک تر و دو موتوره، مانند ایرباس A350 و بوئینگ 777X آینده، کنار بگذارند.

شرکت هواپیمایی امارات که بزرگ ترین ناوگان A380 در دنیا را دارد و مشتری وفادارآن بوده، نگران است که A350 و B777X برای مدل تجاری آنها بسیار کوچک باشند.

سر تیم کلارک، رئیس شرکت در مصاحبه اوت گذشته با سی ان ان گفته بود: ریاضی به شما می گوید که به یک واحد بزرگ احتیاج دارید، بسیار بزرگ تر از آنچه که در حال حاضر در اختیار داریم.

او ادامه داد: بزرگ ترین آن 9-777 خواهد بود؛ هر زمان که به بازار بیاید. در پیکربندی ما 364 نفر در مقابل 484 نفر در A380s با چیدمان جایگاه های اقتصاد ممتاز نو ما. پیش تر 519 نفر را در یک ایرباس A380s داشتیم. بنابراین شما به جایی که من از آن می آیم خواهید رسید.

مدل های ایرباس A380 از سال 2003 به بازار آمدند که نخستین مشتری آن شرکت هواپیمایی سنگاپور بود. در مجموع با 3 فروند هواپیمای آزمایشی، مجموعا 254 فروند از این نوع ایرباس ساخته شد و خاتمه در سال 2021، خط فراوری آن به علت نبود مشتری متوقف شد.

بیشتر بخوانید:

  • تصاویری از جایگاه های نو هواپیما | این فناوری سبک سفرهای هوایی را به کلی تغییر می دهد

این هواپیما حداکثر گنجایش 853 نفر را دارد، اما به صورت استاندارد، ظرفیت آن 575 نفر است.

منبع: همشهری آنلاین

به "ایرباس A380؛ از طلوع تا غروب ، یک شرکت همچنان خواستار این غول پرنده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایرباس A380؛ از طلوع تا غروب ، یک شرکت همچنان خواستار این غول پرنده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید