بازدید مسئولان موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ از مجموعه بناهای تاریخی میدان امام اصفهان

به گزارش همیار مشاوره، مدیر پایگاه جهانی میدان امام اصفهان گفت: مسئولان موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ روسیه از مجموعه بناهای تاریخی میدان امام اصفهان بازدید کردند.

بازدید مسئولان موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ از مجموعه بناهای تاریخی میدان امام اصفهان

به گزارش همیار مشاوره به نقل از روابط عمومی پایگاهای ثبت جهانی استان اصفهان، فریبا خطا بخش امروز یکشنبه 14 مهر 98، با اعلام این خبر اضافه کرد: پروفسور علی کولسنیکوف متخصص تاریخ و سکه های ساسانی موزه آرمیتاژ، پروفسور اینا مدودسکایا متخصص دوره عصر آهن و ماد، پروفسور الگا چوناگوا متخصص ادبیات پهلوی، والری نیکانا روف متخصص تاریخ دوره اشکانیان و پاول لوریه متخصص تمدن باستانشناسی سغد و خوارزم با سفر به اصفهان از بناهای تاریخی اصفهان بازدید کردند.

او هدف از بازدید را آشنایی با محوطه ها و بناهای تاریخی ایران، ملاقات با مسوولین میراث فرهنگی و برگزاری نشست و سخنرانی های تخصصی ذکرکرد.

مدیر پایگاه جهانی میدان امام اصفهان شرح داد: این هیئت تخصصی علاوه بر بازدید از بناهای تاریخی میدان امام ، از باغ موزه چهلستون، بنای باستانی کوه آتشگاه ، تپه اشرف و تپه جی بازدید و با دانشگاه هنر اصفهان نیز تفاهم نامه های در خصوص تبادل اطلاعات علمی و تخصصی در خصوص موزه داری و باستان شناسی منعقد کردند.

مسئولان موزه آرمیتاژ پیش از سفر به اصفهان به شهر های همدان ، کرمانشاه و کاشان نیز سفرکرده بودند و قرار است، پس از اصفهان به استان یزد و شهر شیراز سفر کنند.

منبع: میراث آریا

به "بازدید مسئولان موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ از مجموعه بناهای تاریخی میدان امام اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید مسئولان موزه آرمیتاژ سنت پترزبورگ از مجموعه بناهای تاریخی میدان امام اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید