بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از خسارت بازارچه صنایع دستی آق قلا

به گزارش همیار مشاوره، به منظور آنالیز خسارات نماینده مردم شهرستان های گالیکش, کلاله, مینودشت و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، نماینده مردم شهرستان های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از خسارات وارد شده به بازارچه صنایع دستی آققلا بازدید کردند.

بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از خسارت بازارچه صنایع دستی آق قلا

به گزارش همیار مشاوره به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، به منظور آنالیز خسارات، غراوی نماینده مردم شهرستان های گالیکش، کلاله، مینودشت و مراوه تپه در مجلس شورای اسلامی، ابراهیمی نماینده مردم شهرستان های آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی و کریمی مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان گلستان از خسارات وارد شده به بازارچه صنایع دستی آققلا بازدید کردند.

در این بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان با فروشندگان و هنرمندان صنایع دستی شهرستان آققلا در مورد خسارات وارده از سیل گفتوگو کردند.

در این نمایشگاه فرش، گلیم و جاجیم عرضه میشد که متاسفانه به دلیل سیلاب اخیر در شهرستان آق قلا دچار خسارت شده است.

در این بازارچه 8 فروشگاه فرش و زیورآلات با اشتغالزایی 24 نفر مشغول فعالیت بوده اند.

بازدید از پل تاریخی آق قلا

همچنین نمایندگان مجلس و مدیرکل میراث فرهنگی استان گلستان از پل تاریخی آق قلا نیز بازدید کردند

این پل در قرن نهم هجری و در 18 کیلومتری شمال گرگان ، در ابتدای بافت قدیم شهر آق قلا و بر روی رودخانه گرگانرود قرار گرفته است و دو قسمت شمالی و جنوبی را به هم متصل می نماید .

قدمت و تاریخچه پل آق قلا متعلق به دوران صفوی است و به استناد شباهت تزیینات آجری آن معتقدند که پایه های این پل مربوط به دوران سلجوقی و طاقها و بدنه آن متعلق به دوره صفوی است. در بخش تحتانی پل از آجرهای دیوار تاریخی گرگان استفاده شده است و همین امر نیز باعث شده است تا بعضی آن را با هسته اولیه ساسانی بدانند ، در گذشته یک باب ساختمان مخصوص انجام امور گمرکی نیز در مجاورت جنوبی پل بوده است که امروز اثری از آن نیست.

قدمت و اهمیت تاریخی و فرهنگی این پل منحصر بفرد باعث شده که این اثر تاریخی در ردیف یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری کشور قرار بگیرد . پل آق قلا در 27 خرداد ماه 1351 به شماره 919 به ثبت تاریخی رسیده است.از مدتی قبل پل دیگری بر روی رودخانه گرگانرود در این محل ساخته شد که با احداث آن رفت و آمد از روی پل قدیمی صورت نمی گیرد و تنها به عنوان یکی از آثار تاریخی برای عبور و مرور عابران پیاده و گردشگران استفاده می گردد.

قدمت و اهمیت تاریخی و فرهنگی این پل باعث شده که این اثر تاریخی در ردیف یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری استان گلستان قرار گیرد.

منبع: میراث آریا

به "بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از خسارت بازارچه صنایع دستی آق قلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مدیرکل میراث فرهنگی گلستان از خسارت بازارچه صنایع دستی آق قلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید