بایدن اظهارات پوتین درباره استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس را خطرناک خواند

به گزارش همیار مشاوره، وقتی از بایدن خواسته شد درباره اظهارات قبلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره این موضوع شرح دهد، گفت: این طرز صحبت خطرناکی است که او استفاده می نماید و نگران کننده است.

بایدن اظهارات پوتین درباره استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس را خطرناک خواند

رئیس جمهوری ایالات متحده به همیار مشاوره گفت که به نظر او، روسیه هنوز تسلیحات هسته ای تاکتیکی خود را در بلاروس مستقر ننموده، اما او با چنین برنامه هایی نگران شده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا پس از بازگشت از کارولینای شمالی به واشنگتن به همیار مشاوره گفت که هنوز با اظهارات رسمی روسیه در خصوص این موضوع روبرو نشده، اما نسبت به این احتمال وقوع چنین اتفاقی ابراز نگرانی نموده است.

رئیس جمهوری آمریکا گفت: آنها هنوز این کار را انجام نداده اند، مگر اینکه در زمانی که من در هلی کوپتر بودم، اتفاقی افتاده باشد.

وقتی از بایدن خواسته شد درباره اظهارات قبلی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درباره این موضوع شرح دهد، گفت: این طرز صحبت خطرناکی است که او استفاده می نماید و نگران کننده است.

جان کربی، هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید پیشتر گفته بود که کشورش هیچ مدرکی دال بر استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس ندیده است و به سناریوهای فرضی نمی پردازد.

ولادیمیر پوتین در 25 مارس اظهار داشت که به درخواست مینسک، مسکو تسلیحات هسته ای تاکتیکی خود را در بلاروس مستقر خواهد نمود، مشابه کاری که ایالات متحده مدتی است در قلمرو متحدانش انجام داده است. روسیه پیش از این هم سامانه موشکی اسکندر با قابلیت حمل کلاهک اتمی را به بلاروس تحویل داده بود. به گفته رهبر روسیه، ساخت تاسیسات ذخیره سازی تسلیحات هسته ای تاکتیکی در بلاروس قرار است در اول ژوئیه تکمیل گردد.

منبع: عصر ایران

به "بایدن اظهارات پوتین درباره استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس را خطرناک خواند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن اظهارات پوتین درباره استقرار تسلیحات هسته ای روسیه در بلاروس را خطرناک خواند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید