روسیه: اگر آمریکا از معاهده آسمان باز خارج گردد، تلافی می کنیم

به گزارش همیار مشاوره، وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد، اگر آمریکا از معاهده آسمان باز خارج گردد، با اقدام متقابل مسکو روبرو خواهد شد.

روسیه: اگر آمریکا از معاهده آسمان باز خارج گردد، تلافی می کنیم

به گزارش گروه بین الملل همیار مشاوره، ولادیمیر ارماکوف مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه چهارشنبه شب گفت، اگر آمریکا از معاهده آسمان باز خارج گردد، مسکو آن را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

به نوشته خبرگزاری رویترز، ارماکوف گفت، خروج واشنگتن از این معاهده که پروازهای شناسایی بر فراز قلمرو هر دو کشور را میسر می نماید، به امنیت دنیای ضربه وارد می نماید، اما مسکو پاسخی برای چنین اقدامی مهیا نموده است.

معاون کنترل و منع گسترش تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه گفت: ما همه چیز را آماده نموده ایم. خودتان خواهید دید.

معاهده آسمان باز، سال 2002 بین 34 کشور دنیا به امضا رسید تا اعتماد میان آنها افزایش یابد و بتوانند پروازهای شناسایی را جهت جمع آوری اطلاعات درخصوص تحرکات نظامی یکدیگر انجام دهند.

آمریکا و روسیه که دو قدرت بزرگ اتمی دنیا محسوب می شوند، از این معاهده برای نظارت بر فعالیت های یکدیگر استفاده نموده اند. اما قانون گذاران دموکرات آمریکا ماه گذشته هشدار دادند ممکن است دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، واشنگتن را از این معاهده خارج کند.

خروج آمریکا از این معاهده می تواند موجب تخریب بیشتر ساختار کنترل تسلیحاتی در دنیا گردد. این در حالی است که این کشور همچنان به سبب خروج از معاهده کنترل سلاح های اتمی، مورد اعتراض است.

آخرین معاهده اتمی پابرجا میان آمریکا و روسیه به نام استارت، فوریه 2021 منقضی می گردد و مسکو اخطار داده زمان کافی برای مذاکره در مورد جایگزین همه جانبه ای برای آن باقی نمانده است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "روسیه: اگر آمریکا از معاهده آسمان باز خارج گردد، تلافی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: اگر آمریکا از معاهده آسمان باز خارج گردد، تلافی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید