بعید می دانم رقابتهای انتخابی المپیک برگزار گردد

به گزارش همیار مشاوره، رضا مهماندوست با بیان مطلب فوق به خبرنگاران گفت: قرار است برای برگزاری این مسابقات پروتکل های بهداشت جهانی به صورت کامل رعایت گردد. ورزشکاران، مربیان و همراهان قبل از حضور در مجارستان باید گواهی سلامت داشته باشند، یک هتل کامل برای استقرار همه تکواندوکاران در نظر گرفته شده که تحت تدابیر شدید بهداشتی کنترل خواهد شد. حتی اتاق های جداگانه برای تمرینات تیم ها در نظر گرفته شده است. ولی با تمام این کارها بعید می دانم امکان برگزاری وجود داشته باشد.

بعید می دانم رقابتهای انتخابی المپیک برگزار گردد

سرمربی ایرانی تیم ملی آذربایجان اضافه نمود: بحث اصلی سلامتی ورزشکاران و عوامل اجرایی و مربیان است و شاید والدین اجازه حضور فرزندان خود را ندهند یا کشورها مجوز حضور در مسابقات را صادر ننمایند. فعلاً که یک تاریخ داده شده و تغییر آن هم که کار سختی نیست. همین روز گذشته خیلی راحت گفتند به دلیل شیوع ویروس کرونا مسابقات گرندپری و گرنداسلم لغو شد.

وی در مورد شرایط تمرینی آذربایجان گفت: ما زیاد امیدوار به برگزاری مسابقات نیستیم، هفته ای دو یا سه روز تمرین می کنیم، نفرات کمی در اردو هستند. لژیونرهای ایرانی ما که در ایران هستند، سه تکواندوکار از داغستان داریم که به محل زندگی خود رفته اند و چند نفری هم که در تمرین حضور دارند با فاصله تمرین می نمایند و آن گرمی و جدیت همیشگی را ندارد.

مهماندوست با اشاره به اینکه زمانی خوبی برای مسابقات انتخابی المپیک تعیین نشده گفت: اوج گیری شیوع کرونا از یک سو و فصل سرما از سوی دیگر باعث شده تیم ها شرایط مناسبی برای حضور در این رقابتها نداشته باشند. البته در آذربایجان کرونا خیلی خوب کنترل شده است. مسئله فعلی الان در این کشور جنگ در مرزهاست.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو کشورمان ادامه داد: حتی اگر شاهد توزیع واکسن کرونا هم باشیم، شرایط به این زودهای ها تغییر نمی نماید. خود واکسن هم داستان دیگری است که چگونه به کشورهای مختلف ارسال و در اختیار مردم قرار گیرد. نکته مهم دیگر اینکه با توجه به هشدار پزشکان در مورد کرونا و ابعاد مختلف این بیماری باید ببنیم واکسن برای هر فردی چه تأثیری دارد.

وی در مورد شرایط نفرات اعزامی آذربایجان برای کسب سهمیه هم گفت: قبل این شرایط رادیک و دو دختر را انتخاب نموده بودیم. میلاد بیگی هم که به وسیله سیستم رنکینگ سهمیه حضور در بازی های المپیک را کسب نموده است. ولی در این شرایط که بعضی تکواندوکاران دور از تمرین هستند، هیچ چیز تعیین نیست. هرکس آماده تر باشد به مسابقات اعزام می گردد. ما مثل ایران یا سایر کشورها نیستیم که با حضور نفرات بیشتر برای انتخاب بهترین نفر دغدغه ای نداشته باشیم. مجبوریم با همین نفرات معدود خود کار کنیم. باید ببینیم شرایط نفرات چطور است و کدام تکواندوکار آماده تر است. می دانم که رادیک در محل زندگی خود جسته گریخته تمرین می نماید، ولی زیر نظر من نیست و من هم هر تمرینی را قبول ندارم. باید نفرات به اردو آماده و شرایط آنها را بسنجیم و بعد تصمیم گیری کنیم.

مهماندوست در انتها به جنگ بین آذربایجان و ارمنستان اشاره نمود و گفت: جنگ در نزدیکی مرزهاست و تأثیری در زندگی مردم در باکو ندارد. آذربایجان به لحاظ جنگی وضعتی به مراتب بهتر از ارمنستان دارد. ارمنستان 30 ساله منطقه ای که متعلق به آذربایجان است را اشغال نموده است. امیدوارم هر چه زودتر این مسائل حل و مجدداً صلح در منطقه برقرار گردد. نباید خون جوانان به دلیل سیاست های غلط ریخته گردد و درد و رنج خانواده را که برای جوانان خود زحمت کشیده اند را ببینیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بعید می دانم رقابتهای انتخابی المپیک برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بعید می دانم رقابتهای انتخابی المپیک برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید