جاذبه های دیدنی کلن

به گزارش همیار مشاوره، شهر کلن یکی از شهرهای معروف آلمان است که به علت جاذبه های فرهنگی به شهر فرهنگ ها معروف شده است. این شهر یکی از قدیمی ترین شهرهای آلمان با قدمت 2000 ساله می باشد و چهارمین شهر بزرگ آلمان است که در استان نوردراین وستفالن واقع شده است. این شهر همه ساله شاهد رویدادهای فرهنگی و هنری زیادی می باشد، یکی از مشهورترین این رویدادها کارناوال مشهور کلن است که معروفیت دنیای زیادی دارد. این شهر دارای تعداد زیادی موزه و مراکز فرهنگی است، جمعیت این شهر در حدود یک میلیون و دویست هزار نفر می باشد. بعلاوه این شهر به عنوان یکی از شهرهای دانشجویی برتر اروپا شناخته می گردد، تعداد زیادی از دانشجویان از سراسر دنیا در دانشگاه های این شهر تحصیل می نمایند. عبور رودخانه راین از وسط این شهر جلوه خاصی به زیبایی این شهر افزوده است. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

جاذبه های دیدنی کلن

در ادامه به معرفی بعضی از جاذبه های دیدنی کلن می پردازیم.

جاذبه های دیدنی کلن

  1. موزه لودویگ | Museum Ludwig
  2. سالن شهر کلن | City Hall
  3. کلیسای سنت مارتین | St Martins Church
  4. پل هوهنزولرن | Hohenzollern
  5. باغ گل و گیاه | Botanical Garden
  6. تله کابین کلن | Cologne s Telecabin
  7. خانه 4711 | 4711 house2

موزه لودویگ | Museum Ludwig

یکی از معروفترین موزه های آلمان موزه لودویگ است. این موزه در سال 1976 و برای نگهداری از 350 مورد از آثار هنری مربوط به پیتر لودویگ ساخته شده بود. به مرور زمان آثار هنری دیگری نیز به این مجموعه اضافه شد، و امروز تعداد زیادی از آثار هنری در حوزه های پاپ، انتزاعی و سورئالیستی در این موزه نگهداری می گردد. موزه لودویگ بزرگترین مجموعه آثار پیکاسو را نیز در خود جای داده است.

سالن شهر کلن | City Hall

یکی از قدیمی ترین ساختمان های شهر کلن ساختمان سالن کلن است. این ساختمان دارای نمایی است که با صدها مجسلمه زیبا تزئین شده است. قدمت این ساختمان به 600 سال می رسد، البته در این سالها مخصوصا در زمان جنگ دنیای دوم به سختی آسیب دید ولی بعد از جنگ با حفظ معماری قدیمی از نو بازسازی شد.

کلیسای سنت مارتین | St Martins Church

کلیسای سنت مارتین با ارتفاع 157 متر سومین کلیسای بلند دنیا است، و از مهمترین جاذبه های دیدنی کلن به شمار می رود. این کلیسا در قرن 13 ساخته شده است، و یکی از شاهکارهای معماری گوتیک می باشد، و در زمان خود یعنی قرون وسطی از باشکوه ترین بناهای دنیا محسوب می شده است.

پل هوهنزولرن | Hohenzollern

از روی رودخانه کلن هفت پل می گذرد، اما معروف ترین پل این شهر پل هوهنزولرن می باشد که در کنار کلیسای سنت مارتین است، و به همین علت یک چشم انداز دیدنی برای پل ایجاد نموده است. این پل در سال 1911 به بهره برداری رسید، و امروزه یکی از مکان های پرتردد هم به خاطر چشم انداز زیبا و هم به خاطر وجود یک ایستگاه قطار در حوالی پل می باشد.

باغ گل و گیاه | Botanical Garden

باغ گل و گیاه محیطی سرسبز و پر از گل و گیاه است. این باغ از سال 1920 به یک باغ گیاه شناسی تبدیل شده است. در داخل این باغ بیش از 10000 نوع گل و گیاه وجود دارد.

تله کابین کلن | Cologne s Telecabin

تله کابین کلن یکی از بزرگترین تله کابین هایی است که از روی رودخانه می گذرد. شما با سوار شدن در این تله کابین می توانید نمای بسیار زیبایی از شهر و رود راین را شاهد باشید. این تله کابین دو ساحل رود راین را به همدیگر وصل می نماید. تله کابین کلن از زمان ساخت آن در سال 1957 تا به امروز بیش از 14 میلیون نفر را بدون هیچ حادثه ای منتقل نموده است.

خانه 4711 | Colognes Tower

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کلن خانه 4711 است. اگر در پی محل تولد ادکلن هستید باید به خانه 4711 شهر کلن بروید، این مکان محل به وجود آمدن بسیاری از برندهای معروف ادکلن دنیا است. کاربرد اصلی ساختمان فروش و عرضه عطر و ادکلن است. ریشه و اصل کلمه ادکلن نیز از همین شهر گرفته شده است کلمه ادکلن به آلمانی به معنای آب کلن است. در این ساختمان یک بخش کوچک نیز وجود دارد که شما می توانید در آن شاهد تاریخچه ای از عطر ها و ادکلن هایی که در این مکان عرضه شده است باشید. مجله گردشگری همیار مشاوره

منبع: مجله دور و نزدیک

به "جاذبه های دیدنی کلن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی کلن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید