جعبه ای که انسان احضار می نماید!

به گزارش همیار مشاوره، ایسنا نوشت: فناوری هولوگرافیک تازه شرکت پروتو به شما این امکان را می دهد که در جلسه کاری بعدی خود حضوری فیزیکی داشته باشید و این به لطف یک دستگاه هولوگرام که برنده جایزه نوآوری در نمایشگاه CES سال جاری شده، ممکن شده است.

جعبه ای که انسان احضار می نماید!

یک فناوری هولوگرافیک تازه چیزی را به میان آورده است که می تواند شکاف بین جهانی واقعی و مجازی را پر کند. مردم با آن از هر نقطه ای در جهان به صورت در لحظه می توانند در جلسات حضور پیدا نمایند و رویاهای علمی-تخیلی خود را آنچنان که در فیلم هایی نظیر جنگ ستارگان و آواتار دیده ایم، محقق نمایند.

این دستگاه هولوگرام در دو نسخه رومیزی و شبیه به تبلت به نام Proto M و نسخه بزرگ تر با ارتفاع دو متر موسوم به Proto Epic به وسیله یک شرکت مستقر در لس آنجلس آمریکا به نام پروتو(Proto) ساخته شده است و در نمایشگاه CES سال جاری پیروز به کسب جایزه نوآوری در بخش سلامت دیجیتال شده است. جالب اینجاست که این دومین سال متوالی است که این جایزه را می برد.

سیستم هولوگرام پروتو با ایجاد آواتاری از فرد در ابعاد واقعی، به قدری واقعی است که این تصور را القا می نماید که شخص حتی اگر هزاران کیلومتر دور باشد و در کشوری کاملاً متفاوت باشد، به صورت واقعی در این دستگاه 2 متری وجود دارد.

به گفته این شرکت، این دستگاه دارای وای-فای است و می توان آن را به یک پریز دیواری استاندارد وصل کرد و تنها چیزی که فرد احتیاج دارد یک دوربین، پس زمینه سفید و اتصال است.

دیوید نوسبام مدیرعامل شرکت پروتو می گوید: با دستگاه ما کاربر در یک جعبه حضور می یابد. مردم می توانند با تمام بدن خود در یک جلسه حاضر شوند و دیگران از وی یک بدن کامل می بینند و می توانند ارتباط عمیق تری با شخص برقرار نمایند.

صفحه نمایش این دستگاه می تواند درک عمق ایجاد کند و اتصالی بدون تاخیر داشته باشد.

شرکت سازنده می گوید قیمت Proto M حدود 6900 دلار و قیمت Proto Epic حداقل 65 هزار دلار خواهد بود.

این سیستم نه تنها ارتباط دو طرفه را فعال می نماید، بلکه پیغام های از پیش ضبط شده را نیز پخش می نماید و می تواند تصاویر سه بعدی واقعی از محصولات، از جمله تصاویر NFTها را نمایش دهد.

لازم به ذکر است که از فناوری پروتو در حال حاضر در صنعت پزشکی استفاده می گردد. به عنوان مثال، کالج علوم و حرفه های بهداشتی دانشگاه فلوریدای مرکزی یک پزشک از استرالیا را برای آموزش دانشجویان خود در فلوریدا به این روش احضار نموده است.

به گفته کارشناسان، دانشجویان از شبیه سازی پیشرفته بیماران که به وسیله این فناوری ممکن شده است، برای آموزش در کلاس و بهبود قابلیت های بالینی خود بهره می برند.

نوآ روتشتاین مدیر اجرایی شرکت پروتو می گوید دانشکده های پزشکی علاقه مند به استفاده از دستگاه ما برای یاری به تشخیص بیماران مبتلا به بیماری پارکینسون و بعلاوه استفاده از آن برای آسیب شناسی گفتار و فیزیوتراپی هستند.

همانطور که می توانید تصور کنید، دستگاه های هولوگرافیک می توانند جلسات تعاملی معناداری را فراتر از صنعت مراقبت های بهداشتی ممکن نمایند. چنانکه تا به امروز شرکت ها و برندهای معروفی نظیر نتفلیکس، NBA، شبکه HBO و CBS Sports از Proto بهره برده اند.

چهره های مشهوری نظیر الن دی جنرس(مجری آمریکایی)، یوسین بولت(سریع ترین مرد جهان) و لوئیز همیلتون(راننده فرمول 1) نیز از این فناوری استفاده نموده اند.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "جعبه ای که انسان احضار می نماید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جعبه ای که انسان احضار می نماید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید