حافظه GDDR 6 در Xbox Scarlett فریم ریت را بالاتر خواهد برد

به گزارش همیار مشاوره، با توجه به عناوین و بازی های رده بالا و خیره کننده ای که در طی گذشت چند ماه اخیر به معرفی گذاشته شده است، باور کردن این که نسل بعدی کنسول های ویدیویی در سال 2020 شروع گردد، کمی سخت و غیر قابل انتظار به نظر می رسد. با این وجود، سونی در حال بالا بردن شور و اشتیاق مردم برای کنسول نسل بعدی خود موسوم به پلی استیشن 5 است. جزئیات بیشتر را درمورد این موضوع در ادامه این مطلب در اختیار شما قرار خواهم داد. با وینفون همراه باشید.

حافظه GDDR 6 در Xbox Scarlett فریم ریت را بالاتر خواهد برد

مدتی قبل شرکت سونی با اعلام این که در کنسول نسل بعدی خود گزینه ای در اختیار بازی بازان قرار خواهد داد تا با به تعلیق درآوردن گیم پلی بازی خود، مصرف انرژی این دستگاه قدرتمند را کاهش دهند تا برق کم تری در این مواقع مصرف کند. در عین حال، شما می توانید تیم سازنده و توسعه دهنده عنوان Gears 5 در استودیوی The Coalition را هم مشاهده کنید که از این که سخت افزار کنسول نسل بعدی شرکت مایکروسافت موسوم به ایکس باکس اسکارلت، قابلیت پشتیبانی از فناوری رهگیری پروتوی پرسرعت دارد، هیجان زده و مسرور است.

اما کدام یک از این مشخصات به نفع سازندگان و توسعه دهندگان نه چندان بزرگ و مطرح نظیر استودیوی One More Level خواهد بود که در حال حاضر در حال کار کردن روی عنوان سکوبازیِ اول شخصِ سایبرپانکی خود به اسم Ghostrunner است؟ در حقیقت سازندگان و توسعه دهندگان بازی های ویدیویی سرعت و شتاب بیشتر در پردازش سیستم رهگیری پرتو را بیشتر ترجیح می دهند یا مصرف انرژی کم تر و بارگذاری سریع تر و مشخصات دیگر؟ وبسایت GamingBolt به همین دلیل اخیرا مصاحبه جدیدی با یکی از اعضای این استودیو انجام داده است و نظر آن ها را درمورد مشخصات هر دوی این کنسول ها جویا شده است. اول از همه و پیش از هر چیز دیگر، حافظه SSD پلی استیشن 5 چطور به بهبود عملکرد یک بازی در عمل یاری خواهد نمود؟ پاسخ این استودیو به این سوال این طور بود که:

قطعا به بارگذاری سریع تر مراحل بازی یاری بسیار بزرگی خواهد نمود.

درمورد ایکس باکس اسکارلت، این حافظه GDDR 6 است که در زمینه فریم ریت به بازی ها و بهبود عملکرد اجرایی آن ها یاری خواهد نمود. نظر این استودیو درمورد این موضوع چنین بود که:

از آنجایی که ماندن و ثابت قرار دریافتِ GPU در طی انتقال و جابجایی داده ها کوتاه تر خواهد بود، قطعا یاری خواهد نمود تا فریم ها سریع تر پشت سر هم به نمایش گذاشته شوند و بدون توقف این کار ادامه پیدا کند.

به هر حال هر یک از این کنسول ها امکانات و ویژگی های مختلفی را در اختیار کاربران خود قرار خواهند داد و دیگر مانند نسل های قبلی نیست که هر دو کنسول تقریبا یک مشخصات مشابه داشته باشند و در انتخاب یکی نسبت به دیگری رجحان خاصی وجود نداشته باشد، بلکه خود مشتریان باید ابتدا مطمئن باشند که چه انتظاری از کنسول خود دارند و دوست دارند چه چیزی از آن به دست بیاورند. لازم به شرح است که عنوان Ghostrunner که بخشی از صحبت های سازنده آن را هم مشاهده کردیم، قرار است سال آینده میلادی برای کاربران پلتفرم های ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و رایانه های شخصی به عرضه برسد. درمورد نسل بعدی کنسول های ویدیویی نیز شرکت مایکروسافت اعلام نموده که Xbox Scarlett خود را در تعطیلات سال 2020 روانه بازار خواهد نمود اما سونی هنوز اطلاعات خاصی درمورد زمان عرضه کنسول نسل بعدی خود در اختیار مردم قرار نداده است.

منبع: وینفون

به "حافظه GDDR 6 در Xbox Scarlett فریم ریت را بالاتر خواهد برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حافظه GDDR 6 در Xbox Scarlett فریم ریت را بالاتر خواهد برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید