خانه ادبیات کودک و نوجوان در همدان تشکیل می گردد

به گزارش همیار مشاوره در همدان، معصومه ابراهیمی هژیر در انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان که با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان و تعدای از اعضای فعال و کارشناس انجمن ادبی و مربیان در سالن جلسات کانون استان برگزار گردید، اظهار کرد: آن چیزی که در درون بچه ها و نوجوانان ساری و جاری است و باید به وسیله فعالان حوزه بچه ها و نوجوان کشف و به منصه ظهور برسد دنیای ادبیات است.

خانه ادبیات کودک و نوجوان در همدان تشکیل می گردد

وی اضافه نمود: ادبیات روح کودک و نوجوان را لطیف نموده و فکر جستجوگر آنها را نسبت به اطراف ریزبین و دقیق می نماید که می تواند اطراف خود را بهتر ببیند و بهتر از خود مراقبت کند.

ادبیات تخیل کودک و نوجوان را قوی می نماید

مدیرکل کانون پرورش فکری بچه ها و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه ادبیات می تواند تخیل کودک و نوجوان را قوی کند، ادامه داد: اولین چیزی که انسان به زبان جاری می نماید همین کلماتی است که در فکرش نقش بسته و شاعران و نویسندگان به این کلمات نظم داده و آنها را آرایش می دهند به گونه ای که به دل می نشیند.

وی با بیان اینکه شاعران حوزه کودک و نوجوان حس و حال آنها را بیان می نماید، گفت: با این سروده ها می توان جهانی آنها را بهتر شناخت و بهتر ارتباط برقرار کرد.

ابراهیمی هژیر توضیح داد: معتقدم وقتی کودک و نوجوانی در حوزه ادبیات قوی باشد روح او لطیف تر بوده و کمتر دنبال آسیب های جامعه خواهد رفت.

وی اضافه نمود: شما شاعران جهان را دوست داشتنی تر دیده و همه را دوست دارید و اغلب لبخند بر لب دارید چون خود و اطرافیان خود را دوست دارید.

مدیرکل کانون توجه به انجمن و دورهمی اعضا و مربیان را در پرورش و کشف استعداد ادبی بچه ها و نوجوانان مهم دانست و اظهار کرد: با ظرفیتی که استان همدان در زمینه شعر و داستان دارد و با وجود شاعران و نویسندگان مطرح کشوری که همدانی هستند، تشکیل خانه ادبیات کودک و نوجوان باید مهم ترین خروجی این انجمن های ادبی باشد.

وی گفت: در پی جذب اعضای بیشتری به این انجمن ها باشید و من برای تشکیل خانه ادبیات کودک و نوجوان شما را حمایت خواهم کرد.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "خانه ادبیات کودک و نوجوان در همدان تشکیل می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه ادبیات کودک و نوجوان در همدان تشکیل می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید