خبرنگاران لزوم توجه به نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری

به گزارش همیار مشاوره، قزوین - خبرنگاران - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین بر لزوم توجه به نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری تاکید نمود و گفت: آثار هنری و صنایع دستی استان باید به جذب توریسم و رونق مالی منجر گردد.

خبرنگاران لزوم توجه به نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری

مریم بیدخام شامگاه سه شنبه اختتامیه در اختتامیه دومین جشنواره عکس دارالسلطنه قزوین اضافه نمود: این استان ظرفیت بسیار خوبی در حوزه های مختلف صنایع دستی دارد و بانوان این پهنه مینودری در فراوری آثار هنری فعال هستند.

وی به نقش و اهمیت صنایع دستی به عنوان هنر بومی و اصیل با جنبه های قوی کاربردی اشاره نمود و گفت: نقش این آثار هنری از نظر فرهنگی، مالی، اجتماعی و حتی سیاسی بر همگان آشکار است و باید در راه توسعه و رونق گردشگری مورد استفاده کند.

بیدخام همچنین تاکید نمود: توسعه هنرهای صنایع را باید در زادگاه آن یعنی روستاها مورد حمایت قرار داد و کوشش کرد تا از مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها و خالی شدن روستاها جلوگیری کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و بانوان استانداری قزوین با بیان اینکه تدوین برنامه های جامع و حمایت مضاعف از صنایع دستی و صنعتگران موجب افزایش فرصت های شغلی شده است، گفت: بدون تردید یکی از معضلات فعلی کشور در عرصه مالی و اجتماعی، عارضه بیکاری و کمبود فرصت های شغلی است که در این راستا با توجه به آمار قابل توجه جوانان به عنوان سرمایه انسانی استفاده از ظرفیت صنایع دستی می تواند در اشتغالزایی و برطرف معضل بیکاری راهگشا باشد.

بیدخام اعلام کرد: عرصه صنایع دستی از جمله ظرفیت هایی به شمار می رود که به واسطه تاریخ، فرهنگ و تمدن کهن ایران زمین، تعدد و تکثر قومیت ها و فرهنگ های گوناگون این مرز و بوم از پیشینه و سابقه تاریخی قابل توجهی برخوردار است و به واقع در سایه برنامه ریزی مدون و اصولی و در چارچوب و قالب صنعت می توان از مواهب آن در بسکمک حوزه ها از جمله مالی بهره مند شد.

در این مراسم از پیشکسوتان صنایع دستی با حضور علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، ابوالفضل کمک رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان قزوین، اعضای شورای شهر قزوین، آرش رشوند آوه مدیر عامل نوسازی و بهسازی شهرداری قزوین و جمعی از مدیران تجلیل شد.

6012*9925

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران لزوم توجه به نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لزوم توجه به نقش صنایع دستی در توسعه گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید