دلیل اصلی عدم اجرای طرح توسعه این مجتمع کمبود آب و گاز است

به گزارش همیار مشاوره، علیرضا بابازاده در آیین تجلیل از جانبازان و کارگران نمونه 1399 در مجتمع پتروشیمی خراسان دلیل اصلی عدم اجرای طرح توسعه این مجتمع را کمبود آب و گاز اظهار داشت .

دلیل اصلی عدم اجرای طرح توسعه این مجتمع کمبود آب و گاز است

به گزارش همیار مشاوره خراسان شمالی؛ مدیر عامل پتروشیمی خراسان گفت : این مجتمع برای اجرای طرح توسعه ، در سال حداقل به یک میلیون متر مکعب گاز نیاز دارد که تامین آن از توان هیات مدیره خارج است.

علیرضا بابازاده ادامه داد: برای تامین یک میلیون متر مکعب گاز مورد نیاز برای طرح توسعه؛ باید مدیران استانی به کمک مجتمع پتروشیمی و هیات مدیره بیایند تا بتوانیم با افزایش سهمیه گاز استانی، این کمبود را تامین کنیم.

وی اظهارداشت: هم اکنون سالانه حدود نیم میلیون تن کود اوره در این واحد صنعتی تولید می شود و در صورت تامین حداقل 500 هزار متر مکعب گاز در سال، توان تولید کود اوره در مجتمع پتروشیمی خراسان به یک میلیون تن می رسد.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان در مورد کمبود آب در این واحد صنعتی اضافه کرد: در شرایط فعلی استرس زیادی به چاههای آب این مجتمع وارد می شود و توان تامین آب برخی روستاهای اطراف که از سوی مسوولان استانی مطرح می شود را ندارد، و اگر این درخواست اجرایی شود، قطعا مشکلاتی برای تولید این واحد صنعتی ایجاد می شود.

بابازاده از پیشنهاد تامین پساب برای بخش تولید و سایر نیازمندی های مجتمع پتروشیمی خراسان شمالی استقبال کرد.

مدیرعامل مجتمع پتروشیمی خراسان با اشاره به اشتغال حدود یک هزار کارگر در این واحد صنعتی اظهارداشت: در مجموع به طور غیر مستقیم حدود چهار هزار نفر این واحد بزرگ صنعتی در بجنورد فعالیت دارند و این واحد تاثیر خوبی در کاهش نرخ بیکاری دارد.

بابازاده اضافه کرد: این واحد صنعتی در اجرای برنامه تبدیل شرایط نیروی انسانی نیز برنامه خوبی را در دستور کار واقع شده است و این برنامه با تایید هیات مدیره و با کمک اداره کل تعاون؛ کار و رفاه اجتماعی استان خراسان شمالی اجرا می شود.

وی افزایش دستمزد کارگران را از دیگر برنامه ها برای تشویق نیروی انسانی بیان نمود و اظهارداشت: افزایش دستمزد نیز در حد توان از سوی این واحد صنعتی اجرا خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

به "دلیل اصلی عدم اجرای طرح توسعه این مجتمع کمبود آب و گاز است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دلیل اصلی عدم اجرای طرح توسعه این مجتمع کمبود آب و گاز است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید