رئیس سازمان دامپزشکی کشور: با مدیریت بهداشتی بهره وری را افزایش داده ایم

به گزارش همیار مشاوره، رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت:مدیریت بهداشتی از مزرعه تا سفره در حال اجرا است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور: با مدیریت بهداشتی بهره وری را افزایش داده ایم

به گزارش خبرنگاراز ، علی رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: در سال های قبل آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان خسارات سنگینی به صنعت طیور وارد کرد و اگر خراسان رضوی نیز درگیر بیماری می شد به قطع یقین سال قبل با اتفاقات ناگواری در حوزه تامین تخم مرغ در کشور روبرو می شدیم، اما با اقدامات اجرا شده توانستیم از بحران کمبود تخم مرغ عبور کنیم.

وی توضیح داد: سال گذشته در زمینه آنفلوآنزا و تب برفکی سال خوبی را پشت سر گذاشتم و در سرانجام رخداد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سال 96 همه مسئولین متوجه عمق خسارت شدند و در مجموع با اقدامات و تمهیدات اجرا شده طی یک سال گذشته می توانیم ادعا کنیم در حوزه بیماری های دام، طیور و آبزیان در امسال 16 تا 70 درصد کاهش داشته باشیم.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: این کاهش بیماری ها به این دلیل است که نگاه کارشناسی داشته و داریم و هر استان را مانند یک کشور می دانیم و سعی شد تا دستورالعمل ها و بخشنامه ها با توجه به شرایط بومی هر استان و منطقه پی ریزی گردد و در این دستاورد هر 5 منطقه کشور باعث موفقیت ما شدند.

رفیعی پور اضافه کرد: در امنیت غذایی و مالی و تجارت بین الملل مسوولیت داریم و از این رو به عنوان حاکمیت یک بازوی مالی استانداران هستیم و ذکر این نکته نیز مهم است که اگر بیماری های دام و طیور در کشور پیدا شوند در لیست سیاه تجارت جهانی قرار می گیریم و در تجارت بین الملل دچار مشکل می شویم.

وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب توضیح داد: در گام دوم انقلاب واژه های جوانی و جوان گرایی، دانش و واگذاری امور به مردم بیان شده که با افتخار اعلام می کنم تمامی این ها در دامپزشکی متبلور است.

بیماری های مشترک دارای اهمیت بالایی هستند

احمد شریعتی مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی هم گفت: برای رونق فراوری و تسهیل در آن ارتباط خوبی با تشکل های مرتبط داریم و در صدد تقویت این ارتباط هستیم.

وی توضیح داد: خراسان رضوی بین 8 تا 10 درصد فراوریات کشور را در اختیار دارد، ولی همجواری با سایر کشور ها که وضعیت مناسبی به لحاظ بهداشتی ندارند نگرانی ما را افزایش می دهد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: یکی از اقدامات مناسب صورت گرفته برگزاری جلسات مکرر با تشکل ها و اتحادیه ها بوده که به همین دلیل تفاهم نامه هایی را نیز با دیگر سازمان ها برای از بین بردن مسائل این تشکل ها منعقد نموده ایم.

شریعتی با قدردانی از سیاست تمرکز زدایی و تفویض اختیار سازمان دامپزشکی کشور اضافه کرد: بر این اساس، واردات گوشت از چابهار و دام زنده از کشور های همجوار شروع شده است.

وی بیماری های مشترک دارای اهمیت بالایی هستند و عمدتا در صورت بروز مشکلا فراوان اعم از سیاسی، مالی و اجتماعی با خود به دنبال دارند و ضروری است به هر شکل ممکن از بروز آن ها پیش گیری گردد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با اشاره به فعالیت های نظارتی دامپزشکی استان در ایام نوروز گفت: در ایام عید 120 اکیپ با 240 نیرو در حال خدمت هستند تا بهداشت فرآورده های خام دامی و امنیت غذایی زائران و مجاوران آستان ملائک پاسبان رضوی تامین گردد.

/ج.ر

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "رئیس سازمان دامپزشکی کشور: با مدیریت بهداشتی بهره وری را افزایش داده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان دامپزشکی کشور: با مدیریت بهداشتی بهره وری را افزایش داده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید