راهنمای اجرای انواع میکاپ شاین در 11 قدم

به گزارش همیار مشاوره، درست است که آرایش مات همیشه ترند است و طرفداران خاص خود را دارد، اما به تازگی انواع میکاپ شاین ترند شده و روز به روز به طرفداران آن اضافه می شود. هیدراته نگه داشتن پوست و استفاده از هایلایتر می تواند کمی شاین به آرایش شما اضافه کند اما در ترند تازه درخشندگی فقط خلاصه به استفاده از هایلایتر نمی شود و قسمت های بیشتری از صورت را در بر می گیرد.

راهنمای اجرای انواع میکاپ شاین در 11 قدم

در این مطلب از همیار مشاوره مگ قرار است در 11 قدم ساده یاد بگیرید که چطور انواع میکاپ شاین را اجرا کنید. پس اگر از طرفداران این سبک آرایشی هستید حتما این مطلب را تا آخر بخوانید.

میکاپ شاین چیست؟

همانطور که گفتیم میکاپ شاین و لایت در سال 2024 ترند شده، یعنی قرار است در زمستان امسال و بهار سال آینده حسابی با آن روبه رو شوید. میکاپ شاین سبک آرایشی است که به رنگ طبیعی پوست و لب ها، سلامت پوست و به طور کلی ظاهر طبیعی صورت اهمیت زیادی می دهد. معمولا در این سبک آرایش از رژ لب و رژ گونه ی هلویی به رنگ پنتون 2024، سایه های متالیک و شاین ملایم و هایلایترهای شاین استفاده می شود. از انواع میکاپ شاین پرطرفدار می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • میکاپ شاین خطی
  • میکاپ شاین عروسکی
  • میکاپ شاین برزیلی
  • میکاپ شاین صورتی

مراحل اجرای انواع میکاپ شاین

اگر برای شما آرایش شاین تازه است می توانید از راهنمای زیر برای اجرای آن استفاده کنید. برای خرید لوازم آرایشی هم می توانید در بخش لوازم آرایش همیار مشاوره تمام محصولات مورد نظرتان را پیدا کنید.

قدم اول: با مراقبت از پوست شروع کنید

یک روتین پوستی مناسب در کنار هیدراته نگه داشتن بدن می تواند پوست درخشان و سالمی به شما بدهد. قبل از اجرای انواع میکاپ شاین هم باید پوست را برای آن آماده کنید. کار را با لایه برداری شروع کنید تا پوستی صاف داشته باشید و آرایشتان زیباتر به نظر برسد. با یک اسکراب مناسب سلول های مرده پوست را حذف کنید. بعد از شستن صورت هم به آن یک کرم مرطوب کننده و آبرسان بزنید تا درخشش طبیعی پوست را افزایش دهد.

قدم دوم: از پرایمر استفاده کنید

استفاده از پرایمر برای اجرای آرایش شاین دار از واجبات است. با صاف و یکنواخت کردن سطح پوست می توانید زیبایی آرایش خود را تضمین کنید. یک لایه نازک پرایمر روی پوست خود بزنید و تا پوست تان برای کرم های آرایشی آماده تر باشد.

قدم سوم: از کرم های آرایشی مایع استفاده کنید

کرم های آرایشی مایع و محصولاتی که حالت خامه ای دارند، یعنی دقیقا آن هایی که پودری نیستند، به خوبی روی پوست قرار می گیرند. همچنین گرمای انگشتان شما می تواند یک رژ گونه مایع را به خوبی با کرم پودر مایع مخلوط کند تا ظاهری طبیعی تر به شما بدهد. البته بزرگترین مزیت استفاده از این مدل محصولات این است که ظاهر پوست شما را سالم، درخشان و مرطوب نشان می دهد.

قدم چهارم: کرم بیس یا فاندیشن درخشان و مرطوب بزنید

این کرم را با ضربات آرام انگشت روی پوست پخش کنید تا تمام پوست صورت به شکل یکنواخت پوشیده شود. اگر هم روی صورت خود لکه دارید می توانید از کانسیلر برای یکدست نشان دادن پوست استفاده کنید. همچنین بد نیست که زیر چشم هایتان یک مثلث وارونه با کانسیلر بکشید و آن را همانجا محو کنید تا خستگی چشم ها دیگر دیده نشود.

قدم پنجم: کرم برنزه و رژ گونه بزنید

هر آرایشی نیاز به لایه بندی و ترکیب دارد پس برای انواع میکاپ شاین هم باید از ترکیب کرم برنزه و رژ گونه استفاده کنید. در هر دو طرف صورت خود با کرم برنزه حرف E یا عدد 3 انگلیسی را بکشید. به این صورت که از پیشانی یک خط سمت استخوان کنار چشم بکشید، یک خط دیگر تا استخوان کنار گونه بکشید، خط بعدی را به سمت استخوان پایین فک ببرید و آخرین خط را روی استخوان پایین فک بکشید.

حالا نوبت به رژ گونه می رسد. برای داشتن پوستی طبیعی و درخشان باید دو نکته مهم در استفاده از رژ گونه را به خاطر داشته باشید:

  • زیاده روی نکنید.
  • به خوبی ترکیب کنید.

رژ گونه هلویی براق را روی برآمدگی گونه بزنید تا ظاهری برافروخته به شما بدهد. سپس با یک برس یا فوم آرایش مناسب کرم برنزه و رژ گونه را محو کرده، قسمت هایی که نزدیک به هم هستند را کمی با یکدیگر ترکیب کنید تا ظاهری طبیعی به شما بدهد. اگر در پی یک رژ گونه شاین و خوشرنگ می شد خرید رژگونه فکتوری را به شما پیشنهاد می دهیم.

قدم ششم: کمی رنگ و سایه ملایم به چشم ها اضافه کنید

راز جذابیت انواع میکاپ شاین، نرم و طبیعی نگه داشتن آرایش چشم است. یک سایه پودری بیس بزنید و روی آن سایه براق، متالیک یا گلیتر بزنید. اگر از سایه متالیک استفاده می کنید بهتر است کمی برق لب بی رنگ هم روی آن بزنید تا هم ظاهر سایه را مرطوب نگه دارد هم درخشندگی آن را بیشتر کند. در زمان خرید سایه چشم حتما دقت کنید که شاین یا متالیک باشد تا به چشم های شما جلوه خوبی بدهد.

قدم هفتم: به مژه ها و ابروها رسیدگی کنید

حجم دادن به مژه ها در هر سبک آرایشی مناسب است و چشم ها را زیباتر می کند. در آرایش شاین بهتر است اول با فر مژه به مژه هایتان حالت فر بدهید و سپس از ریمل حجم دهنده استفاده کنید. ابروها را هم با یک برس مناسب مرتب کنید، قسمت ها خالی را با مداد ابرو پر کنید و با کمی ژل ابروی بی رنگ به آن ها حالت دهید تا پر و درخشان شوند.

قدم هشتم: از هایلایتر استفاده کنید

با کمک نوک انگشتان خود کمی هایلایتر مایع را به پوست صورت تان بزنید تا درخشندگی بیشتری، مثل تابش اشعه های نور، روی آرایش شما ایجاد شود.

قدم نهم: پوست خود را کمی بیشتر درخشان کنید

کمی وازلین بردارید و روی قسمت هایی از صورت که می خواهید درخشندگی بیشتری داشته باشد بزنید. بهتر است این کار را روی استخوان ابر، وسط پلک و استخوان گونه انجام دهید تا آرایشتان جلوه بهتری داشته باشد.

قدم دهم: نوبت به درخشندگی لب ها رسیده است

یک لایه بالم لب روی لب هایتان بزنید تا کاملا آبرسانی شود. سپس یک رژ لب نزدیک به رنگ طبیعی لب خود انتخاب کنید و آن را روی لب ها بزنید. حالا برای درخشان شدن باید ک برق لب هم رنگ با رژ لب یا برق لب بی رنگ بزنید. اگر در پی یک برق لب با کیفیت و درخشان می شد خرید برق لب استودیو را به شما پیشنهاد می کنیم.

قدم یازدهم: آرایش را فیکس کنید

کار آرایش شاین شما تمام شده و فقط باید آن را فیکس کنید. برای این کار از یک اسپری فیکس کننده آرایش استفاده کنید. به همین راحتی یک آرایش ترند و مناسب روزهای پر نور سرانجام زمستان و اوایل بهار را اجرا کردید.

مرور کلی

در این مطلب راهنمای صفر تا صد اجرای آرایش شاین به شما آموزش داده شد تا بتوانید به راحتی انواع میکاپ شاین را اجرا کنید. این سبک آرایش در زمستان امسال و نوروز 1403 حسابی ترند است و بد نیست که از الان برای اجرای آن تمرین کنید.

منبع: facescanada

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای اجرای انواع میکاپ شاین در 11 قدم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای اجرای انواع میکاپ شاین در 11 قدم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید