لمه مو چیست و چطور می توان آن را روی موها نصب کرد؟

به گزارش همیار مشاوره، یکی از مجذوب کنندهترین اکسسوری های مو که با قیمت بسیار پایینی هم به بازار عرضه شده است، انواع لمه های رنگارنگ است. لمه از آن دسته محصولاتی است که می تواند ظاهر شما را بسیار خاص و براق کند. همچنین هیچگونه ضرری برای موهای شما ندارد. بنابراین اگر شما هم دوست دارید حالت موهایتان مجذوب کننده تر از قبل شود و خواستار موهای درخشان و پر زرق و برق هستید، در ادامه با ما همراه باشید تا در مرحله اول متوجه شوید که لمه مو چیست و سپس در مورد انواع مدل های شیک آن و نحوه نصب روی موها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

لمه مو چیست و چطور می توان آن را روی موها نصب کرد؟

لمه مو چیست؟

اگر شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که حال و هوای اکستنشن مو دارید یا قصد دارید که موهای خود را رنگ فانتزی برنید. قبل از هر چیزی به شما پیشنهاد می کنیم که به انواع لمه های مو نگاهی بیاندازید. به طور کلی لمه مو نوعی اکسسوری به صورت تارهای نازک و براق است که در میان موها قرار می گیرد و درست مانند رنگ مو، مش و هایلایت، موهایتان را از یکنواختی خارج می کند. در مواردی در لیست کاربرد لمه مو می توان به حجیم تر شدن موها هم اشاره کرد. لمه مو از جنس پلی استر است و در میزان ها و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد که می تواند شامل حالت های هفت رنگ، طلایی، نقره ای، آبی، اکلیلی و مورادی از این دست باشد. لمه ها می توانند باعث تغییر چهره شود و حالتی فانتزی به موهای شما بدهد.

انواع مدل مو با لمه

به جرات می توان گفت که استفاده از لمه هیچ گونه عوارضی برای مو ندارد. با این حال سعی کنید، لمه مو را تا نهایت یک ماه روی موها نگه دارید و بعد آن را جدا کنید تا به موها آسیبی نرساند. این محصول زیبا در رنگ ها و سایزهای متفاوتی در بازار وجود دارد که شما می توانید اکستنشن لمه مو یا خود لمه را به شکل تار تار از اغلب فروشگاه های بهداشتی آرایشی یا سایت همیار مشاوره تهیه کنید. در کنار زیبایی این کالا نباید از زیبایی و جلوه خاص تر آن بر روی انواع مدل موها چشم پوشی کرد.

لمه مو چگونه نصب می شود؟

اگر تا به اینجای مقاله آشنایی با لمه مو ترغیب به استفاده از آن شده اید، بهتر است قبل از هر کاری نوع نصب آن روی موها را آموزش ببینید تا به بهترین شکل بتوانید از آن استفاده کنید. به همین دلیل بدون مقدمه مراحل نصب لمه را شرح می دهیم تا بتوانید متناسب با نوع لمه، شخصاً در خانه جذابیت موهایتان را دوچندان کنید.

نکات پیش از نصب لمه مو

به یاد داشته باشید که قبل از هر کاری موها باید کاملاً تمیز، شسته شده و خشک باشند. سپس به منظور برطرف کردن گره در موها، اول آن ها را به خوبی شانه بکشید. به طور کلی لمه انتخابی باید کمی بلندتر از موهایتان باشد. اگر دوست دارید فانتزی تر به نظر برسید می توانید لمه مو هفت رنگ را روی موهایتان پیاده کنید.

آموزش نصب لمه مو

گام به گام آموزش نصب لمه مو به شرح زیر است:

  • پس از شانه موهای خود چند تار مو را از بقیه جدا کنید.
  • سپس کمی ژل مو به تارهای جدا شده بزنید.
  • تارهای لمه را لابه لای موهای خود به پایانی ساقه مو (ریشه) گره بزنید. به این صورت که تار لمه را دور انگشت شست و اشاره بپیچید و یک حلقه دوتایی ایجاد کنید.
  • پس از درست کردن حلقه، تارهای جدا شده ای را که به ژل آغشته کرده اید باید از حلقه ای که ساخته اید، رد کنید. مراقب باشید که حلقه لمه نزدیک به ریشه مو باشد. در این مرحله لمه را دور تارهای مو بپیچید و گره بزنید.
  • همین کار را به ترتیب برای سایر قسمت های مو هم انجام دهید. اگر می خواهید رنگ لمه بیشتر روی موهایتان معلوم باشد می توانید چند تار لمه را به یک دسته مو وصل کنید.
  • پیشنهاد می شود درصورتی که مایل هستید لمه مو کاملاً به تارهای مو بچسبد و جدا نشود، دو تار لمه را به هم گره بزنید. از قلم نیاندازید که بعد از گره لمه به ریشه موها، باید این کار را برای قسمت های دیگر موهایتان هم تکرار کنید تا جلوه اصلی و بهتر تارها روی سر نمایان شود.

در پایان برای چشمگیرتر شدن کار خود پیشنهاد می دهیم که موهای خود را اتو کنید تا لمه ها در کنار تارهای مو یک دست به نظر برسند. همچنین توجه داشته باشید که وقتی لمه مو را نصب کردید و متوجه شدید لمه از موهایتان بلندتر شده است، باید آن را کوتاه کنید. چرا که برای جذابیت بیشتر موها قد مو و لمه باید هم میزان باشد. همچنین در راهنمای خرید انواع اکسسوری مو می توانید با انواع کش مو و اکسسوری مو آشنا شوید.

میزان ماندگاری لمه مو چقدر است؟

میزان ماندگاری لمه بستگی به عوامل متعددی دارد که از جمله آن ها می توان به نحوه نصب آن، نوع موها و مراقبت های بعد از نصب اشاره کرد. معمولاً، لمه موها از چند هفته تا چند ماه روی مو باقی می مانند. با این حال لازم است بدانید که موهای نرم تر و صاف تر یا به عبارتی لخت، می توانند لمه مو را بهتر و بیشتر نگه دارند. همچنین، نحوه نصب لمه و مراقبت های روزمره می توانند مدت ماندگاری آن ها را تحت تأثیر قرار دهد. در حالت کلی اگر از لمه موها با دقت مراقبت کنید، می توانید مدت ماندگاری لمه موها را به حداکثر یک ماه برسانید.

چگونه لمه را از روی مو جدا کنیم؟

برای برداشتن لمه از روی موها، می توانید از روش هایی که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم، استفاده کنید.

  1. رطوبت دادن موها: قبل از برداشتن لمه ها از روی موها می توانید تا حدی موها را مرطوب کنید. استفاده از آب گرم یا یک محلول ضعیف از شامپو هم می تواند برای جدا کردن لمه ها به کار آید. درواقع این کار باعث نرم شدن لمه و آسان تر شدن فرآیند برداشت آن می شود.
  2. باز کردن گره ها: برای این کار کافیست از پایانی لمه شروع کنید و با حرکت انگشتان در جهت مخالف، گره ها را به آرامی باز کنید. سعی کنید فشار زیادی به موها وارد تکنید تا موها آسیبی نبینند.
  3. استفاده از شامپو یا محلول موها برای از بین بردن اثر چسبندگی: اگر لمه ها به موها چسبیده اند و دسترسی آسانی برای باز کردن گره ها ندارید، می توانید از شامپو یا نرم کننده استفاده کنید. این محصولات می توانند اثر چسبندگی را کاهش دهند و فرآیند جدا کردن لمه از موها را آسان تر کنند. همچنین می توانید میزانی روغن موها را روی موها بمالید و به آرامی آن ها را ماساژ دهید. این کار به نرم شدن لمه و آسان تر شدن فرآیند جدا کردن آن کمک می کند.
منبع: دیجیکالا مگ

به "لمه مو چیست و چطور می توان آن را روی موها نصب کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لمه مو چیست و چطور می توان آن را روی موها نصب کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید