راهکاری برای پاکسازی کبد و سبک شدن بدن در بهار

به گزارش همیار مشاوره، مهر/ متخصصان طب سنتی معتقدند یکی از راههای پیشگیری از بیماریهای فصل بهار رعایت رژیم های پاکسازی است که برای سبک شدن بدن و کبد مفید است.

راهکاری برای پاکسازی کبد و سبک شدن بدن در بهار

یکی از راه های پیشگیری از بیماری های بهاره چون حساسیت فصلی و جوش ها و دمل های پوستی، رعایت رژیم های پاکسازی است که به سبک شدن بدن و استراحت کبد و پیرایش بدن از مواد زائد و تباه، که در فصول سرد سال بیشتر در بدن انباشته شده اند، یاری می نماید.

یکی از ساده ترین این رژیم ها، آن است که به مدت 3 روز، تنها از ماء الشعیر-طبی سنتی بهره ببرید و در این مدت، غذای دیگری نخورید. در پایان این رژیم غذایی سه روزه نیز، فرد باید تا چند روز از رژیم غذایی گیاهی و بدون گوشت و تخم مرغ، شامل سبزی های پخته، بدون ادویه و کم حجم استفاده کند.

روش تهیه ماءالشعیر طبی

50 گرم جوی پوست کنده سالم را با چهار لیوان (یک لیتر) آب، به آهستگی بجوشانید تا جو ها کاملاً پخته و شکفته شوند (حدود 40 تا 50 دقیقه). سپس تا سرد نشده، آن را صاف کنید و در جای خنک قرار دهید. این ماءالشعیر تا دو روز در یخچال قابل نگهداری است.

کسانی که معده سرد و یا تر دارند، یا با شروع این رژیم دچار ضعف شدید یا سردرد می شوند، بهتر است در هر لیوان آن، یک قاشق مرباخوری عسل حل نمایند و سپس آن را بنوشند.

ماءالشعیر طبی نباید غلیظ و ژله ای گردد.

در زمان مصرف، ماءالشعیر را تکان دهید تا دُردی ته نشین شده و بخش رقیق آن با هم آمیخته شوند و از غذاییت آن نیز بهره مندشوید.

رعایت این رژیم می تواند در شروع سال نو، موجب کاهش وزن و سایز شما گردد.

منبع: همگردی

به "راهکاری برای پاکسازی کبد و سبک شدن بدن در بهار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکاری برای پاکسازی کبد و سبک شدن بدن در بهار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید