رایزنی تعاونی ناشران و کتابفروشان برای تأمین کاغذ مورد احتیاج ناشران

به گزارش همیار مشاوره، سرویس مدیریت کتاب خبرنگاران، نشست ملاقات هیئت تجاری گروه کاغذ چن مینگ و اعضای شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران دوشنبه (12 تیرماه) با حضور ارشد عین الهی، مدیرعامل شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران و جمعی از اعضای هیئت مدیره، آقای بی، مدیرفروش منطقه ای ایران شرکت چینی چن مینگ، بابک عابدین، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی و جمعی از اعضای هیئت مدیره این اتحادیه برگزار گردید.

رایزنی تعاونی ناشران و کتابفروشان برای تأمین کاغذ مورد احتیاج ناشران

در این نشست، ارشد عین اللهی در سخنانی با اشاره به نیمه فعال شدن شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران از سال 1391 در پی ایجاد مسئله ای در یک قرارداد کاری، گفت: در گذشته در میان 650 عضو رسمی و حدود 2 هزار ناشر غیرعضو کاغذ توزیع می کردیم اما در یک بازه زمانی این فعالیت ها متوقف شد اما از مهرماه 1401 هیئت مدیره تازه برای احیای شرکت تعاونی مستقر شد .

وی اضافه نمود: حدود 45 هزار مترمربع انبار در شریف آباد و 5 هزار مترمربع سوله برای نگهداری کاغذ داریم و دهه 80، توزیع کاغذهای شرکت چوب و کاغذ مازندران را تعاونی انجام می داد.

عین اللهی با بیان اینکه از سال گذشته با حضور در نمایشگاه آینده چاپ ایران و حضور زنجیره های تأمین صنعت چاپ و نشر تصمیم گرفتیم به صورت جدی کار خود را دنبال کنیم، ادامه داد: بعد از اطلاع از حضور شرکت چینی چن مینگ در ایران و از سوی دیگر احتیاج صنعت نشر کشور به کاغذ، تصمیم گرفتیم که رایزنی هایی برای تأمین کاغذ مورد احتیاج ناشران با این شرکت داشته باشیم.

در ادامه این نشست، بابک عابدین نیز در سخنانی اتصال زنجیره های تأمین مصرف نمایندگان، فراورینمایندگان و توزیع را از اهداف برگزاری نمایشگاه ایفپکس نام برد و گفت: هدف اصلی در نمایشگاه این است که پلتفرمی ایجاد کنیم تا توانمندی های فراوری و صادراتی صنایع چاپ و بسته بندی کشور را به نمایش بگذاریم و این نمایشگاه را به یک محفل بین المللی تبدیل کنیم.

وی تأکید کرد: هدف گذاری این است که تا 5 سال آینده حدود 30 درصد فضاهای این رویداد را به شرکت ها و غرفه گذارانی خارج از ایران برای عرضه و فروش محصولات، مواد اولیه و ماشین آلات این صنعت اختصاص دهیم. با این روش افرادی که به این کالاها احتیاج دارند از سراسر منطقه به نمایشگاه ایفپکس خواهند آمد. هدف اصلی و نهایی ایجاد ارتباط مالی و یک زیست بوم مالی پویا و فعال در داخل مرزهای ایران است تا فعالان بخش های مختلف صنعت چاپ و بسته بندی بهره بیشتری از آن ببرند.

عابدین بعلاوه درباره حضور شرکت چن مینگ در این نمایشگاه، شرح داد: این کارخانه سالانه حدود 6 میلیون تُن فراوری کاغذ دارد و 20 خط فراوری کاغذ می تواند در برطرف احتیاج ایران به کاغذ تحریر موثر باشد؛ بنابراین در تعاملی که با شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران داشتیم توانستیم آن ها را به این شرکت چینی متصل کنیم تا بتوانند احتیاجهای خود را در زمینه تامین کاغذ مورد احتیاج ناشران برآورده نمایند.

وی اظهار امیدواری کرد، این ملاقات به ایجاد یک جریان مالی سودآور برای تعاونی ناشران کتابفروشان تهران و شرکت چن مینگ گردد و دستاوردهای خوبی برای صنعت نشر و فرهنگ کشور داشته باشد.

در بخش دیگر این نشست سیامک زرگران، مدیرعامل گروه بازرگانی اقیانوس آرام نیز در سخنانی شرکت چن مینگ را یکی از معتبرترین و با کیفیت ترین فراورینمایندگان کاغذ و مقوا در چین معرفی کرد و گفت: هدف اصلی این مجموعه سرمایه گذاری و بازاریابی و آشنایی با فعالان صنعت چاپ و نشر داخل کشور است. در نشست امروز با مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان تهران درباره کاغذ های مورد احتیاج ناشران ایرانی بحث و گفتگو شد و به یک احتیاجسنجی کلی رسیدیم.

وی اضافه نمود: امیدواریم با حضور در نمایشگاه ایفپکس و ارتباط و تعامل با شرکت تعاونی ناشران و کتابفروشان، پنجره ای برای معرفی و آشنایی توانمندی های صنعت چاپ و نشر کشور ایجاد گردد و تاثیر مثبتی در بیلان صادراتی صنعت چاپ و نشر کشور داشته باشیم.

زرگران با بیان اینکه تامین کاغذ مورد احتیاج صنعت نشر کشور مهمترین هدف چن مینگ حضور در بازار ایران است، گفت: جلسه امروز نشست اولیه خوبی برای آشنایی هر دو گروه بود و امیدواریم در قالب نشست ها و ملاقاتهای آینده به یک تفاهم نامه کاری خوب و مناسب برسیم.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "رایزنی تعاونی ناشران و کتابفروشان برای تأمین کاغذ مورد احتیاج ناشران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رایزنی تعاونی ناشران و کتابفروشان برای تأمین کاغذ مورد احتیاج ناشران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید