روسیه: بازگشت آمریکا به برجام باید بدون پیش شرط باشد

به گزارش همیار مشاوره، تهران (پانا) - وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه ای تاکید کرد که علی رغم خروج آمریکا از برجام، قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل به قوت خود باقی است.

روسیه: بازگشت آمریکا به برجام باید بدون پیش شرط باشد

به گزارش اسپوتنیک فارسی، در بیانیه وزارت خارجه روسیه پس از خاتمه نشست غیر رسمی وزرای خارجه کشورهای عضو برجام به نقل از سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه آمده است: مطابق با بیانیه مشترک وزرای طرفین برجام کشورها حمایت خود را از بازگشت آمریکا به این توافق اظهار داشته اند.

در این بیانیه تاکید شده است: وزرا همچنین ابراز تاسف کردند که آمریکا از این توافق خارج شده اما تاکید کردند که قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد باوجود همه این مسائل به قوت خود باقی است.

در بیانیه وزارت خارجه به نقل از لاوروف آمده است: به این نتیجه رسیدیم که بازگشت آمریکا به برجام باید بدون هرگونه پیش شرطی باشد. آماده ایم که با سایر شرکا در این راستا کار کرده و به آمریکایی ها برای ایستادن در راستا اصلاح کمک کنیم. این به نفع همه ماست.

در جریان مراسم لاوروف تاکید کرد که مسکو از ایران خواسته است در صورت بازگشت آمریکا به برجام، ایران نیز بازگشت به اجرای کامل تعهدات برجامی خود را در دستور کار قرار دهد.

وی اظهار داشت: امیدواریم که این سیگنال را نه تنها اعضای کنونی برجام بلکه واشنگتن هم بشنود. رعایت دقیق مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل توسط آمریکا یک انتخاب نیست بلکه وظیفه ایست که هر دولتی که در ماده 25 قانون سازمان ملل متحد است باید آن را اجرا کند.

وزارت خارجه روسیه اضافه نمود: تماس ها بین کشورهای اعضای برجام ادامه خواهد داشت. طرف روسی به کار فعالانه برای اجرای کامل برجام در تمامی جنبه هایش و تکیه بر تعادل تایید شده منافع و اصول ارتباط متقابل متمرکز شده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "روسیه: بازگشت آمریکا به برجام باید بدون پیش شرط باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه: بازگشت آمریکا به برجام باید بدون پیش شرط باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید