سیاست فشار حداکثری تغییری در رفتار ایران ایجاد نکرده است

به گزارش همیار مشاوره به نقل از دویچه وله، هایکو ماس در مصاحبه با شماره یکشنبه نشریه بیلد از سیاست دولت آمریکا در برابر ایران به صراحت انتقاد کرد و نسبت به بحران فراگیر در منطقه خاورمیانه و نزدیک هشدار داد.

سیاست فشار حداکثری تغییری در رفتار ایران ایجاد نکرده است

هایکو ماس همچنین بار دیگر خواهان تبادل نظر با تهران شد.

وزیر خارجه آلمان ضمن انتقاد از سیاست فشار حداکثری واشنگتن بر تهران، بر این عقیده است که ژست های تهدیدآمیز و عملیات نظامی تغییری در رفتار جمهوری اسلامی ایران ایجاد ننموده است.

هایکو ماس به نسخه یکشنبه های نشریه بیلد (بیلد آم زونتاگ) گفته است: نباید تصور کرد که تغییر رژیم در ایران با فشار خارجی به صورت اتوماتیک به بهبود شرایط منجر می گردد. مواردی از جمله عراق بوده که در آنها چنین رویه ای اصلاً به نتیجه مطلوب نرسیده است.

به نوشته دویچه وله، ماس معتقد است که برای بهبود شرایط در ایران نباید باب مذاکره را بست. وی در همین رابطه می گوید: باید با ایران تبادل نظر کرد و خواهان رعایت حقوق بشر شد. فقط تهدید و فشار نظامی هم به هر حال نتیجه بخش نبوده است. ما نمی خواهیم شاهد بحرانی فراگیر در خاورمیانه باشیم.

وزیر خارجه آلمان در ادامه از نقش اروپا برای حل بحران بین ایران و آمریکا دفاع نموده و عنوان داشت: اتحادیه اروپا به جای تشدید بحران راه دیپلماسی را در پیش می گیرد.

هایکو ماس در این تبادل نظر بار دیگر از برجام دفاع کرد و گفت: اگر برجام نبود، ایران شاید حالا بمب اتم داشت. باید حتماً جلو آن [دستیابی ایران به تسلیحات هسته ای] را گرفت.

ماس در سرانجام ضمن آنکه از ایران خواست همچنان به برجام پایبند بماند خواسته های دیگری را نیز بیان کرد که عبارتند از: تغلیظ اورانیوم با درصد بالا باید سرانجام یابد و آژانس بین المللی انرژی اتمی هم برای نظارت دقیق بر این موضوع باید همچنان به همه تأسیسات ایران دسترسی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "سیاست فشار حداکثری تغییری در رفتار ایران ایجاد نکرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیاست فشار حداکثری تغییری در رفتار ایران ایجاد نکرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید