مشکل در لباس فضانوردان راهپیمایی فضایی روسیه را ناتمام گذاشت

به گزارش همیار مشاوره، راهپیمایی فضایی شب گذشته که به وسیله فضانوردان آژانس فضایی روسیه انجام شد، به علت نقص در سیستم انرژی لباس فضانوردان زودتر از زمان برنامه ریزی شده انتها یافت.

مشکل در لباس فضانوردان راهپیمایی فضایی روسیه را ناتمام گذاشت

فعالیت برون ایستگاهی تازه روسیه در ساعت 09:53 منطقه زمانی شرقی (18:23 به وقت تهران) شروع شده بود اما پس از گزارش نوسان در ولتاژ باتری لباس فضایی اولگ آرتیمف (Oleg Artemyev)، تیم کنترل مأموریت در مسکو دستور توقف فوری این عملیات را صادر کرد.

هرچند آرتمیف، فرمانده مأموریت اعزام 67 (Expedition 67)، در معرض خطر فوری نبود اما اگر برق لباس فضایی او قطع می شد، توانایی برقراری ارتباط با فضانورد همکار خود دنیس ماتویف (Denis Matveev) و تیم کنترل زمینی مأموریت را تا زمان رسیدن مجدد به ایستگاه فضایی از دست می داد.

بدین ترتیب فضانوردان 2.5 ساعت زودتر از زمان برنامه ریزی شده به ایستگاه بازگشتند و وارد قفل هوایی شدند. آرتیمف پس از بازگشت گفت: فکر می کنم به تعدادی پنل خورشیدی روی لباس فضایی احتیاج داریم تا بتوانیم باتری ها را در طول مأموریت شارژ کنیم.

آرتمیف و ماتویف، هر دو از آژانس فضایی روسیه، روس کاسموس، در این پیاده روی فضایی به تجهیز بازوی رباتیک ساخت اروپا که در جولای 2021 به ایستگاه رسیده بود، ادامه دادند و پیش از توقف عملیات توانستند یک دوربین را نصب و یک بست و عایق حرارتی مربوط به زمان پرتاب را از انتهای بازوی رباتیک جدا نمایند. اما بعضی از دیگر وظایف برنامه ریزی شده به راهپیمایی فضایی بعدی موکول شد.

پس از پیکربندی کامل، این بازوی رباتیک اروپایی برای انتقال محموله ها و تجهیزات به بیرون بخش روسی ایستگاه فضایی استفاده خواهد شد. این بازو با نام ایرا (ERA) به بازوی رباتیک کانادآرم2 (Canadarm2) ساخت کانادا و بازوی ژاپنی کیبو (Kibo) می پیوندد که هم اکنون برای تعمیر و نگهداری و مأموریت های گوناگون خارج از ایستگاه فضایی استفاده می شوند.

این راهپیمایی فضایی روسی که در ساعت 13:54 منطقه زمانی شرقی (22:24 به وقت تهران) سرانجام یافت، هفتمین راهپیمایی فضایی سال 2022 و دویست و پنجاه و دومین راهپیمایی فضایی کلی از زمان شروع تعمیر و نگهداری ایستگاه فضایی در سال 1998 محسوب می گردد. بدین ترتیب مدت عملیات برون ایستگاهی برای آرتیمف به 45 ساعت و 45 دقیقه و برای ماتویف به 18 ساعت و 20 دقیقه رسید.

عکس ها: راهپیمایی فضایی 252 به وسیله فضانوردان روسی

Credit: NASA

منبع: Space

منبع: دیجیکالا مگ

به "مشکل در لباس فضانوردان راهپیمایی فضایی روسیه را ناتمام گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشکل در لباس فضانوردان راهپیمایی فضایی روسیه را ناتمام گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید