صف های فشرده خرید سیمکارت برای وام یک میلیونی ، واکنش وزیر ارتباطات؛ همین الان متوقف کنید
به گزارش همیار مشاوره، سرپرستان خانواری که سیمکارت به نامشان نیست برای دریافت وام یک میلیون تومانی دولتی مجبور به حضور فیزیکی و فشرده در دفاتر پیشخوان هستند و این در حالی است که کرونا در کمین شهروندان نشسته است.

به گزارش همیار مشاوره به نقل از ایسنا، با وجود اینکه همه متخصصان عرصه درمان و پزشکی توصیه بر عدم ازدحام جمعیت می نمایند، این روزهای شاهد تجمع بالا و فشرده مردم در دفاتر پیشخوان دولتی و خدمات عمومی هستیم.
ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی با اعلام دولت مبنی بر ارائه وام یک میلیون تومانی به یارانه بگیران طی اطلاعیه ای تاکید نمود که شماره سیمکارت ارائه شده باید به نام سرپرست خانوار باشد.
این امر موجب شده که سرپرستانی که سیمکارت به نام آنها نیست، به تب و تاب افتاده و از قافله دریافت نمایندگان وام عقب نمانند؛ سرپرستانی که تعدادشان اندک نیست و در کل کشور به 2.5 میلیون نفر می رسد.
همه این ها در حالی است که مهلت ارسال پیامک تا 18 اردیبهشت تمدید شده و اگر تا این تاریخ اقدام گردد، وام پس از ماه مبارک رمضان پرداخت می گردد.
با مشاهده میدانی که در چند دفتر پیشخوان داشتیم، تعداد جمعیت بالایی را شاهد بودیم که بدون توجه به خطر کرونا به صورت فشرده و دوشادوش هم ایستاده بودند.
در چنین شرایطی که باید بیشتر از هر زمان دیگر به رعایت اصول بهداشتی پرداخت، ضروری است تمهیدات مناسب برای کاهش حضور فیزیکی مردم به وسیله بهره گیری از خدمات الکترونیکی انجام گردد.
وزیر ارتباطات کشورمان امروز از اپراتورها به دلیل صف های فشرده مردم برای خرید سیمکارت انتقاد کرد و خواهان توقف فوری این شرایط شد.
محمدجواد آذری جهرمی در صفحه توییتر خود نوشت: آقای اپراتور! مردم نباید برای تهیه سیم کارت رایگان در این شرایط کرونا در دفاتر ارتباطی، صف بکشند. همین الان باید این فرآیند متوقف گردد. از مردم آنلاین ثبت نام کنید و با پست سیمکارت را به منازل آنها برسانید. خدمت رسانی خود به مردم باید با دستورالعمل های وزارت بهداشت باشد.
در حالی که وزیر ارتباطات تاکید نموده که سریعا باید این روش متوقف گردد و ثبت نام از مردم به صورت آنلاین صورت گیرد، شرکت مخابرات استان قم اعلام نموده است که حضور فیزیکی افراد در دفاتر برای دریافت سیمکارت گریزناپذیر است و ما تنها می توانیم بعضی از سرپرستان کهن سال و آسیپ پذیر را شناسایی نموده و به آنها در مقابل درب منزل خدمات ارائه دهیم و این کار به صورت محدود امکان پذیر است.
پرواضح است که در صورتی می توان از شهروندان انتظار رعایت موارد بهداشتی داشت که هزینه در خانه ماندن برای آن ها کاهش یابد، اما اینکه به دلیل فقدان زیرساخت الکترونیکی مردم به سمت اجتماعات سوق داده شوند و از سوی دیگر از آن ها انتظار عدم حضور در اجتماعات وجود داشته باشد، تناقضی آشکار است.
توضیحات دبیر کل کانون کشوری دفاتر پیشخوان دولت در مورد علت ازدحام در دفاتر پیشخوان برای دریافت سیم کارت را نیز در زیر ببینید:
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی کند.
فایل آن را از اینجا دانلود کنید: video/mp4
منبع: همشهری آنلاین