عرضه ناموفق سایبرپانک 2077 فراتر از دیوارهای سی دی پراجکت و سراسر لهستان را تحت تاثیر قرار داد

به گزارش همیار مشاوره، جای تعجب نیست که عرضه عجیب و غریب سایبرپانک 2077 روحیه توسعه دهنده آن یعنی استودیوی سی دی پراجکت (CD Projekt Red) را تضعیف کرد. کارگردان بازی، گیب آماتانگلو (Gabe Amatangelo)T سخنرانی خود در رویداد دایس 2024 را با اذعان به این واقعیت شروع کرد.

عرضه ناموفق سایبرپانک 2077 فراتر از دیوارهای سی دی پراجکت و سراسر لهستان را تحت تاثیر قرار داد

نادیده گرفتن این واقعیت سخت است و اگر می خواهید در خصوص اینکه چگونه استودیو، بازی را از یک شرایط درهم و برهم به یک اثر بهبود یافته پرفروش که بسته الحاقی فوق العاده ای دریافت نموده، تبدیل نموده است، باید به شکست ها توجه داشته باشید. هرچند دردسرهای اولیه این اثر بیش از آنچه به نظر می رسد وجود داشت. آماتانجلو چند حکایت کلیدی از اولین هفته های احیای سایبرپانک 2077 را به اشتراک گذاشته که بیشتر درباره تاثیر چنین شکست هایی فراتر از استودیو به ما می گوید و اینکه چگونه به غرور شخصی و احساس هویت در میان بعضی از افراد در کشور لهستان ضربه می زند.

لازم به ذکر است که سی دی پراجکت رد یک شرکت محبوب در لهستان است. اقتباس آن از سری ویچر (Witcher) که بعضی از توسعه دهندگان لهستانی آن را از نظر محبوبیت به عنوان نسخه لهستانی ارباب حلقه ها توصیف نموده اند، یک موفقیت در سطح دنیای بود و بسیاری از هواداران ویچر در این کشور این استودیو و نویسنده را می ستودند.

تبلیغات سایبرپانک 2077 آسمان خراش های شهر ورشو را روشن کرد، زیرا انتظار می رفت که یک لانچ پرفروش را داشته باشد و سپس وقتی انتشار بازی چندان خوب پیش نرفت، اوضاع جالب نبود. در داخل استودیو، آماتانجلو ناامیدی را در میان بسیاری از کارمندانی که پس از کالج به شرکت ملحق شده بودند و سال ها روی این بازی کار نموده بودند، به یاد می آورد.

جالب است بدانید که آماتانجلو بعد از شکستن سر دوش حمام آپارتمانش با اتفاقاتی روبرو می گردد که اوج وخیم بوده قضیه را درک می نماید. زمانی که او از صاحبخانه اش کسی را برای تعمیر می خواهد، صاحبخانه قبول نموده اما برای هفته ها تکنسین تعمیر و نگهداری نفرستاده است. او به دفتر صاحبخانه رفت و موضوع را جویا شده است. صاحبخانه از او پرسیده که آیا در سی دی پراجکت کار می نماید و آماتانجلو آن را تایید نموده است. صاحبخانه بیان نموده که یک پلی استیشن 4 داشته و سایبرپانک را خریداری نموده است. در هر صورت آماتانجلو بیان نموده که در حال کار روی آن هستند. صاحبخانه نیز بیان نموده که در حال کار روی سر دوش است.

این ممکن است از سوی یک بازیکن ناراضی باشد، اما وقتی آماتانجلو از کافی شاپ محل خود بازدید می نماید، اوضاع چندان جالب نیست. در واقع در اینجا بود که او لهستانی خود را با باریستا که به نظر می رسید انگلیسی صحبت نمی نماید، تمرین می کرد. او می گوید که یک روز، بعد از ناهار، به کافی شاپ آمده و باریستا که هرگز انگلیسی صحبت نمی نموده در خصوص بازی به زبان انگلیسی پرسیده است. در هر صورت اگر باریستای شما به طور ناگهانی در حال تغییر زبان برای بازپرسی از شما در خصوص عرضه بازی ویدیویی ساخت شما است، طبیعتا چیزی بسیار اشتباه پیش رفته است.

بحث آماتانجلو در خصوص آنچه که در میان مردم لهستان تجربه نموده را می توان به عنوان یک لحظه قابل توجه برای چگونگی تکامل هنر و علم توسعه بازی برجسته کرد. صادرات فرهنگی ممکن است برای کشور هایی که زیاد رسانه و تفریح فراوری می نمایند نامرئی به نظر برسدو فراموش کنیم که چقدر از چنین محصولاتی از خارج از کشور آمده اند و در حال استفاده آن ها هستیم. ایالات متحده با فیلم ها و سریال های هالیوودی که در سرتاسر دنیا سر و صدا می نمایند، ممکن است برترین نمونه از این باشد. به همین علت است که کشور های دیگر به فراوری رسانه یاری می نمایند و الزاماتی را بر صدا و سیما و رسانه ها تحمیل می نمایند تا فراوریات محلی را به خط فراوری خود اضافه نمایند.

بازی های ویدیویی به آرامی نسخه هایی از آن یاری ها را به دست می آورند، اما توانایی کمی برای تحت فشار گذاشتن استیم، ایکس باکس، پلی استیشن یا نینتندو برای اولویت بندی توزیع محلی وجود دارد. کاهش خرده فروشی بازی های ویدیویی نیز توانایی تنظیم توسعه فرهنگ محلی را تضعیف می نماید. خوشبختانه اشتیاق به بازی های محلی در مناطقی مانند آلمان و لهستان در سال های اخیر به وجود آمده است اما این قدرت فرهنگی ریسک استودیو هایی مانند سی دی پراجکت رد را افزایش می دهد. هنگامی که 343Industries مستقر در واشنگتن مشکلاتی را تجربه کرد تا هیلو اینفینیت را قدرتمند عرضه کند، افت روحیه قطعا بیشترین ضربه را به کارمندان، کارمندان سابق و دوستان و خانواده ها وارد نموده است.

در نهایت لازم به ذکر است که توسعه دهندگانی که می خواهند توسعه بازی هایی دنیای را رشد دهند، باید به واکنش لهستان نسبت به عرضه سایبرپانک 2077 با دقت نگاه نمایند. اگر صنعت بازی در پی اعتبارات مالیاتی و یاری در سراسر دنیا است تا توسعه بازی را به عنوان یک عنصر مالی و فرهنگی تقویت کند، باید قدرت غرور فرهنگی را درونی کند. این که ببینیم بازی ها می توانند به چنین هیاهوی گسترده ای دست یابند، خرسند نماینده است اما عدم تحقق اهداف و برآورده نکردن انتظارات ممکن است تعدای بیشتر از توسعه دهندگان و افرادی که بازی شما را انجام می دهند، ناامید کند.

منبع: Game Developer

منبع: دیجیکالا مگ

به "عرضه ناموفق سایبرپانک 2077 فراتر از دیوارهای سی دی پراجکت و سراسر لهستان را تحت تاثیر قرار داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه ناموفق سایبرپانک 2077 فراتر از دیوارهای سی دی پراجکت و سراسر لهستان را تحت تاثیر قرار داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید