عناب؛ سازگار فوق العاده با شرایط سخت محیطی، ، صادقی

به گزارش همیار مشاوره، سکینه کهنسال واجارگاه گفت: عناب از جمله درختان مقاومی است که قابلیت رشد و فراوری در زمین های کم آب، شور و سبک را دارا است و توجه بیشتر به آن ضمن بالا بردن ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی در حفاظت خاک نیز می تواند، مؤثر باشد.

عناب؛ سازگار فوق العاده با شرایط سخت محیطی، ، صادقی

به گزارش، عضو هیات علمی مجتمع تحقیقات گیاهان دارویی جهاددانشگاهی خراسان جنوبی گفت:عناب از جمله درختان مقاومی است که قابلیت رشد و فراوری در زمین های کم آب، شور و سبک را دارا است.

سکینه کهنسال واجارگاه گفت: عناب از جمله درختان مقاومی است که قابلیت رشد و فراوری در زمین های کم آب، شور و سبک را دارا است و توجه بیشتر به آن ضمن بالا بردن ظرفیت فراوری محصولات کشاورزی در حفاظت خاک نیز می تواند، مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر زمین های کشاورزی در ایران به دلیل شوری خاک و آب برای کشت بیشتر محصولات باغی مناسب نیستند، اضافه نمود: در 20 سال گذشته عناب، به عنوان محصول اصلی در استان مطرح شده و هم اکنون سطح زیر کشت آن در خراسان جنوبی از 90 هکتار در سال 1367 به 780 هکتار در سال 1387 وفراوری آن به بالای هزار تن و حدود 98 درصد فراوری عناب کشور رسیده است.

کهنسال واجارگاه اظهار کرد: این درخت به دلیل سازگاری فوق العاده با شرایط سخت محیطی به ویژه در مناطق کوهستانی به عنوان یکی از اجزای پوشش سبز طبیعی، نقش مهمی را در تعدیل آب و هوای منطقه و جلوگیری از ایجاد روان آب سطحی ایفا می نماید.

وی یادآورشد: به دلیل خواص دارویی متعدد و کاربرد های متنوع، عناب یک گونه گیاهی استراتژیک و مهم در خراسان جنوبی محسوب می گردد، ولی به دلایل مختلف آن طور که باید شناخته نشده و به آن اهمیت داده نشده است، بنابراین لزوم مطالعات علمی وتحقیقاتی بیشتر در خصوص آن باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع : ایسنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "عناب؛ سازگار فوق العاده با شرایط سخت محیطی، ، صادقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عناب؛ سازگار فوق العاده با شرایط سخت محیطی، ، صادقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید