غول خودروسازی خودروهایش را مقرون به صرفه کرد!

به گزارش همیار مشاوره، تسلا فروش خودرو های کاربردی اسپرت مدل Y ساخت چین را در کره جنوبی شروع نموده است و قیمت آن را کاهش داده تا واجد شرایط دریافت یارانه بیشتر گردد.

غول خودروسازی خودروهایش را مقرون به صرفه کرد!

به گزارش ایسنا، بر اساس وب سایت رسمی تسلا کره، مدل دیفرانسیل عقب 56.99 میلیون وون (44 هزار دلار) قیمت دارد، این مبلغ در سئول و با یارانه های دولتی به حدود 37 هزار دلار آمریکا و در بعضی از شهر هایی که مشوق های اضافی برای وسایل نقلیه الکتریکی ارائه می دهند به 30 هزار دلار کاهش می یابد.

این خودرو که دارای برد رانندگی 350 کیلومتر (217.48 مایل) و حداکثر سرعت آن حدود 217 کیلومتر در ساعت است، برای تحویل در ماه های آگوست تا سپتامبر در دسترس است. پیش از این، تنها مدل Y های موجود در کره جنوبی، نسخه های دو موتوره و نسخه های دور برد بودند که به ترتیب حدود 80 هزار دلار و 62 هزار دلار آمریکا در سال گذشته قیمت داشتند.

طبق گزارش رویترز، تسلا کارخانه ای در شانگ های دارد که مدل 3 سدان و مدل Y را با ظرفیت سالانه بیش از یک میلیون دستگاه فراوری می نماید و آن را به بزرگ ترین کارخانه سازنده خودرو های الکتریکی ایالات متحده در دنیا مبدل خواهد نمود.

بر اساس ارقام دولتی، حدود 6.2 درصد از خودرو ها در کره جنوبی در سال 2022 خودرو های پاک بودند که شامل خودرو های باطری، هیبریدی و هیدروژنی بود. فروش خودرو های پاک در سال گذشته 37.2 درصد نسبت به سال قبل افزایش یافت و خودرو های برقی تقریباً 34 درصد از کل را به خود اختصاص دادند.

منبع: فرارو

به "غول خودروسازی خودروهایش را مقرون به صرفه کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غول خودروسازی خودروهایش را مقرون به صرفه کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید