پیکاپ های چینی در ایران به قیمت غول های دو کابین ژاپنی!

به گزارش همیار مشاوره، از زمان از سرگیری واردات خودرو های خارجی به کشور شاهد وفور نعمت مونتاژ های چینی به وسیله شرکت های داخلی هستیم؛ از جمله خودرو هایی که در این مدت توجه بازار را به خوبی جلب کردند می توان به پیکاپ های چینی اشاره نمود.

پیکاپ های چینی در ایران به قیمت غول های دو کابین ژاپنی!

به گزارش خبرآنلاین، خودرو کی ام سی T 8 از جمله پیکاپ هایی بود که در این مدت توانست تقاضای خوبی در بازار ایران به خود اختصاص دهد؛ این خودرو در حال حاضر نزدیک به یک میلیارد و 900 میلیون تومان در بازار ایران قیمت خورده است.

بعد از آنکه کرمان موتور، فراوری لیفان را در سال 1399 به خودروسازان بم سپرد، سری نو محصولات جک را در همان سال به ایران آورد که پیکاپ جک T 8 یکی از آن ها بود. البته از آنجایی که هم چینی ها برای رابطه با خودروسازان ایرانی دچار مشکل نشوند و هم اینکه مونتاژ خودرو ها در زمان تحریم، متوقف نمگردد، کرمان موتور دست به معرفی برند نوی بنام KMC زد؛ بنابراین جک تی8 نیز با نام نو کی ام سی تی8 در ایران عرضه شد.

پیکاپ T 8 محصول سال 2018 بازار چین است. البته جک در مدل 2021 فیس لیفت این پیکاپ را با نام T 8 PRO نیز عرضه نموده که فعلا خبری از آن در کشورمان نیست. جک T 8 از سیستم جناغی دوبل با فنر مارپیچ در تعلیق جلو و سیستم فنر تخت در تعلیق عقب بهره می برد. داشتن زاویه حمله 30 درجه ای و زاویه فرار 23 درجه ای، به خوبی می تواند آفرودر بودن T 8 را ثابت کند.

در کنار این پیکاپ محبوب در بازار ایران، پیکاپ G 9 محصول نو گروه بهمن قرار است معرفی گردد که در بازار چین نسخه فول آپشن و لو آپشن آن اختلاف قیمت 260 میلیونی دارند. G 9 نخستین پیکاپ فول سایز در بازار چین است. خودرویی که ZX Auto از پسوند 1949 برای آن استفاده نموده تا اندازه وابستگی به آن را بهتر درک کنیم. G 9 را می توان برادر بزرگ کاپرا نامید. خودرویی که در نبود نیسان پیک آپ و سایر رقبای قدیمی و ارزشمند برای مدتی کوتاه توانست به فروش مناسبی برسد.

زیر درب موتور این پیکاپ چینی خبری از موتور 5 لیتری Ti-VCT هشت سیلندر 400 اسب بخاری فورد F 150 نیست! بلکه G 9 تمام کوشش خود را نموده تا بلکه در ظاهر بتواند شباهتی به اسطوره پیکاپ های آمریکایی داشته باشد.

به عنوان یک کپی باید مطرح کرد که کار ZX Auto چندان بد از آب در نیامده است. اما مسئله اصلی این است که موتور این خودرو چهار سیلندر 1967 سی سی توربوشارژ بوده و نهایت قدرت آن به 194 اسب بخار در می رسد. بماند که بعضی از رسانه ها در کوشش هستند تا آن را 200 اسب بخاری معرفی نمایند!

برآورد ها حاکی از آن است که این خودرو قرار است در ایران نزدیک به 2 میلیارد تومان خرید و فروش گردد.

پیکاپ های چینی در حالی در ایران با نرخ های نجومی خرید و فروش می شوند که در بازار های جهانی پرچمدار های غول های خودروسازی به این قیمت ها خریداری می شوند!

تویوتا توندرا از جمله این پرچمداران است که با کیت افزایش ارتفاع نو TRD در پی جلب نظر مشتریان است. این کیت قیمت 3995 دلاری دارد و می توان آن را به عنوان آپشن فابریک قابل نصب در نمایندگی سفارش داد. کیت یاد شده شامل قطعاتی همچون فنر های پیچشی نو در جلو، شوک های بیلشتین و بازو های کنترل بالایی راش خواهد بود.

تویوتا توندرا 2023 فول سایز اکنون با پکیج SX نو روانه بازار خواهد شد. این پکیج فقط برای تریم های SR 5 توندرا تک و دو دیفرانسیل قابل سفارش بوده و مواردی، چون تریم مشکی دستگیره درها، سپر عقب و نشان های روی بدنه به همراه رینگ های 18 اینچی با طرح خاکستری تیره را به همراه دارد. بعلاوه طراحان برای کابین این نسخه نیز به جای تریم نقره ای از عناصر مشکی استفاده کردند.

مشتریان می توانند تویوتا توندرا 2023 را با پنج تریم اصلی SR، SR 5، لیمیتد، پلاتینیم و 1794 سفارش دهند. ضمن این که امکان سفارش مدل TRD Pro یا مدل نو کپستون نیز وجود خواهد داشت. این پیکاپ غول پیکر از لحاظ فنی تغییر پیدا ننموده و همچون گذشته از موتور 6 سیلندر توئین توربو و 6 سیلندر توئین توربو هیبریدی روانه بازار خواهد شد.

موتور هیبریدی از قدرت بیشتری بهره می برد و می تواند قدرتی برابر با 437 اسب بخار را به فراوری برساند. یک گیربکس10 سرعته اتوماتیک نیز به شکل استاندارد قدرت فراوریی از این دو پیشرانه را به چرخ ها منتقل خواهد نمود.

این خودرو در بازار جهانی کمی بیشتر از 37 هزار دلار قیمت دارد که با دلار 45 هزار تومانی نزدیک به یک میلیارد و 700 میلیون تومان قیمت دارد!

منبع: فرارو

به "پیکاپ های چینی در ایران به قیمت غول های دو کابین ژاپنی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکاپ های چینی در ایران به قیمت غول های دو کابین ژاپنی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید