فیلم محبوب کوئنتین تارانتینو از استفن کینگ

به گزارش همیار مشاوره، کوئنتین تارانتینو همواره به فیلم های ترسناک خونین دلخواهش ادای احترام نموده است اما فیلم محبوب او از استفن کینگ کدام است؟ مشهورترین رمان های کینگ مانند درخشش، بدبختی و آن، در طول سال های گذشته، اقتباس شده و تبدیل به دوست داشتنی ترین فیلم های تمام دوران شده اند.

فیلم محبوب کوئنتین تارانتینو از استفن کینگ

اقتباسات کینگ اغلب به نوبه خود به معروفیت رسیده اند و بعلاوه تأثیری شگرف بر کارگردانانی مانند کوئنتین تارانتینو که استاد سبک خاصی از خشونت است، داشته اند.

کینگ عموما به اسم یک نویسنده شناخته می گردد اما تأثیرات او بر آثار تارانتینو به وضوح قابل مشاهده است. او به تارانتینو پایه ای از ژانر وحشت را می بخشد و تارانتینو با پیچ و تاب های نمادین خود آن را ارتقا می دهد. سگ های انباری ادای احترامی به فیلم های جنایی و مهیج محبوب او و جنگوی زنجیرگسسته یادآور فیلم های وسترن اسپاگتی بود و بیل را بکش هم از فیلم های کلاسیک کونگ فو مانند اژدها وارد می گردد، برگرفته شده است. تارانتینو ژانرهای کلاسیک اکشن را احیا می نماید و به آن ها روحی مدرن می دهد و همواره یک عامل اساسی در فیلم های او وجود دارد که تماشاگرانش دوست دارند آثار او را ببینند؛ خون و دل و روده. بنابراین تعجب آور نیست که محبوب ترین فیلم تارانتینو از استفن کینگ، یکی از خون آلودترین فیلم های تاریخ سینما است.

تارانتینو در فهرستی دست نویس که در سال 2008 در اختیار مجله امپایر قرار داد، فیلم های محبوب خود را ذکر کرد که شامل فیلم کلاسیک کری به کارگردانی برایان دی پالما در سال 1976 بود که اقتباسی از رمان کینگ به همین نام است. اگرچه استنلی کوبریک در فیلم درخشش، گالن ها خون را از آسانسور به بیرون می ریزد و بنابراین شاید گزینه بهتری به اسم فیلم محبوب تارانتینو به نظر برسد اما صحنه های وحشتناک کری، به مراتب بیشتر هستند. علاوه بر این، به نظر می رسد صحنه ای که در آن کری سالن ورزش را به آتش می کشد و قلدرها و معلمان دبیرستانی خود را به دام می اندازد، تأثیر مهمی بر صحنه اوج فیلم حرامزاده های لعنتی داشته است.

در این فیلم تارانتینو در سال 2009، شوشانا برای انتقام گرفتن از رژیم نازی، سینمای خود را با تمام افراد بلندمرتبه نازی که در داخل آن گرفتار شده اند می سوزاند و در همان هنگام، ویدیویی از خندیدن خود روی پرده سینما، نمایش می دهد. این صحنه به طرز وحشتناکی شبیه به زمانی است که کری بالاخره پس از ریختن خون خوک روی سرش، از خود بی خود می گردد و به طور غریزی همه درها را قفل می نماید و سالن ورزش را به آتش می کشد و مهمانی را به یک صحنه قتل عام تبدیل می نماید. صحنه جشن کری یکی از ترسناک ترین و در عین حال مؤثرترین صحنه های تاریخ ژانر وحشت است و چنین برداشتی به طور قابل ملاحظه ای در آثار خشن تر تارانتینو، به ویژه بیل را بکش، بیشتر دیده می گردد.

به نظر می رسد که کری تأثیر زیادی بر بیل را بکش داشته است، به طوری که تارانتینو حتی تکنیک صفحه نمایش دو تکه کری را هم به کار گرفت تا دو دیدگاه از حمله را نشان دهد؛ یکی از قربانی و دیگری از جنایتکار. بعلاوه مقایسه هایی بین کری و بیتریکس کیدو یا عروس بیل را بکش اجرا شده است. هر دو نفر در پی انتقام خونین از کسانی هستند که زندگی آن ها را خراب نموده اند و در نهایت انتقام خود را می گیرند. در بیل را بکش 2 حتی هنگامی که بیتریکس از قبر خود بیرون می آید، اشاره ای آشکار به کری وجود دارد و بیتریکس درست مانند او ابتدا یک دست خود را از خاک بیرون می آورد و از گور خارج می گردد. در فیلم کری، در سکانسی کابوس وار، این شخصیت هنگام به هوش آمدن، به طرزی ترسناک، ابتدا یک دست خود را از داخل زمین بیرون می آورد و از جایش بلند می گردد. بیل را بکش بیشترین ارتباط را با کری دارد اما کوئنتین تارانتینو مدت ها پیش از آن، عشق خود را به این فیلم استفن کینگ نشان داده بود؛ جایی که جان تراولتا در فیلم داستان عامه پسند، نقش بیلی قلدر را بازی می نماید. جالب اینجاست که کری فیلم محبوب تارانتینو از دی پالما نیست و این افتخار نصیب فیلم به هم ریختن در سال 1981 می گردد که اتفاقا تراولتا هم در آن بازی نموده است.

منبع: screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "فیلم محبوب کوئنتین تارانتینو از استفن کینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم محبوب کوئنتین تارانتینو از استفن کینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید