قبل از خرید کیبورد مکانیکی به چه نکاتی توجه کنیم؟

به گزارش همیار مشاوره، کیبورد های مکانیکی در چند سال گذشته مورد توجه بسیار زیادی قرار گرفته اند. اگر شما در پی خرید یک کیبورد مکانیکی هستید، قبل از انجام این کار بهتر است به چند نکته توجه کنید. اول از همه باید بگوییم که در بازار تعداد زیادی کیبورد مکانیکی به فروش می رسد که همین تعدد گزینه ها احتمالا منجر به سردرگمی شما می گردد. اما در بین این تعداد گزینه، چگونه می توانیم برترین مدل را با توجه به احتیاج و اولویت ها انتخاب کنیم؟ در ادامه به این موضوع می پردازیم.

قبل از خرید کیبورد مکانیکی به چه نکاتی توجه کنیم؟

کیبورد مکانیکی مخصوص بازی رپو مدل v500SE

1,110,000

تومان

کیبورد مکانیکی مخصوص بازی لاجیتک مدل G413 Carbon

2,990,000

تومان

خرید کیبورد مکانیکی از همیار مشاوره

مشاهده همه

انتخاب سوئیچ های مناسب

یکی از مهم ترین معیارها برای خرید یک کیبورد مکانیکی، آنالیز سوئیچ های استفاده شده برای کیبورد موردنظر است. سوئیچ ها نقش مهمی برای نحوه عملکرد کلید های موجود در کیبورد های مکانیکی ایفا می نمایند. در این زمینه انواع مختلفی از سوئیچ ها مورد استفاده قرار می گیرند که هرکدام از آن ها صدای متفاوتی ایجاد می نمایند و استفاده از آن ها حس متفاوتی را به وجود می آورد. بنابراین قبل از خرید باید ببینید که کدام یک از سوئیچ ها با احتیاجها و سلیقه شما سازگاری بیشتری دارد.

با این حال، سوئیچ های استفاده شده در کیبورد های مکانیکی به سه دسته اصلی خطی، لمسی و کلیکی تقسیم می شوند. سوئیچ های خطی ساده ترین سوئیچ ها محسوب می شوند. آنها از لحظه ای که آغاز به فشار دادن کلید می کنید تا زمانی که به پایین فشار می آورید، حس یکسانی را منتقل می نمایند. این نوع کلید ها هیچ بازخورد لمسی و سروصدای زیادی ندارند. اما سوئیچ های لمسی همانطور که از نامشان پیداست، بازخورد لمسی ارائه می دهند. زمانی که کلید را تا حدی فشار می دهید، یک ضربه کوچک احساس می کنید که به شما اطلاع داده می گردد کلید با موفقیت کار خود را انجام داده است.

سوئیچ های کلیدی سروصدای خاصی را ایجاد می نمایند و به همین دلیل بین کاربران هواداران زیادی دارند. مزیت اصلی سوئیچ های لمسی و کلیکی این است که مجبور نیستید کلید را تا سرانجام فشار دهید. می توانید بلافاصله پس از دریافت بازخورد، کلید را رها کنید. این نوع سوئیچ ها به وسیله رنگ استفاده شده قابل شناسایی هستند. سوئیچ های کلیکی معمولا آبی، سوئیچ های لمسی معمولا قهوه ای و سوئیچ های خطی معمولا قرمز هستند.

بسته به انتظاراتی که دارید، باید یکی از این سوئیچ ها را انتخاب کنید. اگر گیمر هستید، احتمالا سوئیچ های خطی گزینه بهتری برای شما هستند زیرا برای بازی ها باید کلید های کیبورد را با سرعت زیادی فشار دهید. اما اگر برای کارهای مختلف زیاد تایپ می کنید، سوئیچ های لمسی/کلیکی احتمالا گزینه بهتری برای شما هستند.

زمان پاسخگویی

با وجود اینکه بسیاری از شرکت ها در تبلیغات مربوط به کیبورد های مکانیکی توجه چندانی به زمان پاسخگویی کیبورد های موردنظر نشان نمی دهند، اما این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد. به خصوص اگر گیمر هستید، این تعیینه اهمیت دوچندانی برای شما دارید زیرا مطمئنا می خواهید فاصله بین فشرده شدن کلید و ثبت فرمان مربوط به آن در کامپیوتر، در کمترین زمان ممکن انجام گردد. هرچقدر سرعت این ثبت بالاتر باشد، کامپیوتر با سرعت بیشتری فشرده شدن کلیدها را مورد آنالیز قرار می دهد.

بیشتر کیبورد ها از زمان پاسخگویی 125 هرتز پشتیبانی می نمایند و این یعنی کامپیوتر در هر ثانیه 125 مرتبه کیبورد را برای فشرده شدن کلید ها آنالیز می نماید. با این حال، کیبورد های مکانیکی مناسب گیمرهای حرفه ای تا سرعت 1000 هرتز هم ارائه می دهند. این مفهوم در کل شباهت زیادی به مفهوم رفرش ریت نمایشگر دارد و همانطور که هرچقدر رفرش ریت نمایشگر بالاتر باشد می تواند محتوا را به صورت روان تری ارائه دهد، کیبورد های دارای زمان پاسخگویی بالاتر با سرعت بسیار بیشتری به فشرده شدن کلید ها واکنش نشان می دهند.

فرم و میزان کیبورد

قبل از خرید کیبورد مکانیکی باید حتما تکلیف خود را در خصوص فرم و میزان کیبورد تعیین کنید. یک کیبورد موسوم به فول سایز، از تمام کلید ها بهره می برد و این یعنی در سمت راست آن شاهد کلید های مربوط به اعداد هستید. کیبورد های مبتنی بر فرم های متفاوت، تعدادی از کلید ها را حذف می نمایند تا میزان کیبورد نهایی کوچک تر گردد. بعضی از کیبورد ها صرفا کلید های مربوط به اعداد که در سمت راست قرار دارند، حذف می نمایند و بعضی دیگر کلید های بسیار بیشتری را کنار می گذارند.

البته فرم کیبورد ارتباط مستقیمی با کیفیت کلید ها و دیگر قابلیت های این چنینی ندارد. بنابراین صرفا بر اساس احتیاج و سلیقه خود باید پیش از خرید، فرم مورد علاقه خود را تعیین کنید. به عنوان مثال اگر در طول روز اعداد زیادی را تایپ می کنید، پس مطمئنا به یک کیبورد با سایز کامل احتیاج دارید.

پرفروش ترین کیبورد های مکانیکی در همیار مشاوره

با وجود اینکه تمام کیبورد های مکانیکی لزوما کیبورد های گیمینگ نیستند، اما در بازار ایران بیشتر کیبورد های مکانیکی از نوع گیمینگ محسوب می شوند. این روند در فروشگاه همیار مشاوره هم دیده می گردد و در این بخش به تعدادی از پرفروش ترین و برترین کیبورد های مکانیکی موجود در همیار مشاوره می پردازیم که در بازه های قیمتی متنوعی به فروش می رسند.

کیبورد مخصوص بازی مکانیکی رپو مدل V500PRO

این یکی از پرفروش ترین کیبورد های گیمینگ در همیار مشاوره محسوب می گردد که به وسیله شرکت ریپو ساخته شده است. برای اتصال این کیبورد به کامپیوتر باید از پورت USB استفاده کنید و با توجه به اینکه دارای 104 کلید است، یک کیبورد 100 درصدی به شمار میرود. وزن آن به 820 گرم می رسد و از کابل با طول 1.8 متر بهره می برد. نورپردازی RGB برای این کیبورد به زیبایی کار شده و همین موضوع جذابیت آن را دوچندان نموده است. سوئیچ های استفاده شده برای این کیبورد از نوع کلیکی هستند و به همین دلیل سروصدای زیادی ایجاد می نمایند.

کیبورد مخصوص بازی مکانیکی رپو مدل V500PRO

1,380,000 تومان

مشاهده و خرید

کیبورد مکانیکی مخصوص بازی اسکپتر مدل KEYPRORGB

این کیبورد مکانیکی هم از 104 کلید بهره می برد و در زمینه نورپردازی RGB هم دست کاربر را باز می گذارد. بنابراین با توجه به سلیقه خود، به امکانات زیادی برای شخصی سازی نورپردازی دسترسی دارید. از سوی دیگر باید خاطرنشان کنیم بدون احتیاج به استفاده از نرم افزار، قادر به شخصی سازی تک تک کلیدها هستید. کابل ارائه شده برای این کیبورد از نوع کنفی است و بنابراین با خیال راحت تا مدت ها می توانید از آن استفاده کنید. مانند بیشتر کیبورد های گیمینگ، از قابلیت برنامه ریزی کلید ها هم پشتیبانی می نماید که با توجه به احتیاجهای خود، می توانید کاربرد کلید های مختلف را تغییر دهید.

کیبورد مکانیکی مخصوص بازی اسکپتر مدل KEYPRORGB

1,850,000 تومان

مشاهده و خرید

کیبورد مکانیکال مخصوص بازی تسکو مدل GK 8130

تسکو یکی از برندهای مشهور ایرانی است که لوازم جانبی باکیفیتی را راهی بازار می نماید. این کیبورد مکانیکی با وجود قیمت مناسبی که دارد، از کیفیت بالایی بهره می برد. برای بدنه این کیبورد از ترکیب پلاستیک و آلومینیوم استفاده شده است. وزن کیبورد به 660 گرم می رسد که بین کیبورد های 100 درصدی وزن نسبتا پایینی به شمار میرود. سیم کیبورد از جنس کنف است و کیفیت بسیار خوبی دارد و طول آن به حدود 2 متر می رسد.

سوئیچ های این کیبورد از نوع آبی رنگ است. این یعنی وقتی آن ها را فشار می دهید، حس کلیکی به شما منتقل می گردد و سروصدای بسیار زیادی را فراوری می نماید. عمر این نوع سوئیچ ها 50 میلیون بار کلیک است و این یعنی با خیال راحت چند سال می توانید از کیبورد استفاده کنید.

کیبورد مکانیکال مخصوص بازی تسکو مدل GK 8130

1,169,000 تومان

مشاهده و خرید

کیبورد مخصوص بازی ردراگون مدل K630 Dragonborn

برند رددراگون کیبوردهای گیمینگ جذابی را راهی بازار نموده و این کیبورد مکانیکی جمع و جور توانسته مورد توجه گسترده ای قرار بگیرد. این مدل در مجموع از 61 کلید بهره می برد و بنابراین نسبت به کیبورد های دارای 104 کلید میزان بسیار کوچک تری دارد. برای شخصی سازی نور پس زمینه می توانید بین 18 حالت دست به انتخاب بزنید و البته تغییر رنگ تک تک کلید ها هم امکان پذیر است. در این کیبورد شاهد استفاده از سوئیچ های خطی هستیم که رنگ قرمز دارند.

کیبورد مخصوص بازی ردراگون مدل K630 Dragonborn

1,270,000 تومان

مشاهده و خرید

کیبورد مخصوص بازی ردراگون مدل Fizz K617 RGB

در تمام بخش های کیبورد از پلاستیک استفاده شده و به همین دلیل وزن آن فقط 412 گرم است. این یعنی حتی در بین کیبورد های 60 درصدی هم کیبورد سبک وزنی به شمار میرود. ولی در کل بدنه کیفیت بسیار خوبی دارد و اصلا حس یک محصول مقرون به صرفه قیمت را منتقل نمی نماید. برای خرید این کیبورد می توانید از بین رنگ های متنوع دست به انتخاب بزنید. سوئیچ های این کیبورد از نوع قرمز و خطی هستند که یکی از برترین سوئیچ ها برای بازی های شوتینگ به حساب می آیند.

چراغ های RGB در سرتاسر کیبورد قرار گرفته اند و حتی قادر به تغییر دادن رنگ نور تک تک کلید ها هستید. اگرچه با استفاده از کلید های کیبورد می توانید تا حدی نورهای RGB را شخصی سازی کنید، ولی با استفاده از نرم افزار ارائه شده راحت تر می توانید چنین کاری را انجام دهید. بنابراین اگر در پی خرید کیبورد مکانیکی هستید، بهتر است این مدل را هم در نظر بگیرید.

کیبورد مخصوص بازی ردراگون مدل Fizz K617 RGB

1,230,000 تومان

مشاهده و خرید

منبع: How To Geek

منبع: دیجیکالا مگ

به "قبل از خرید کیبورد مکانیکی به چه نکاتی توجه کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبل از خرید کیبورد مکانیکی به چه نکاتی توجه کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید